سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 222034
تاریخ انتشار: 1403/2/9
برگزاری جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه کشور در حرم مطهر



شصت و دومین جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه ایران اسلامی در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، برگزار شد.       


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، دکتر حجت‌الله طلایی، معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام، در این نشست پس از بیان ظرفیت‌های صدا و سیما در تربیت فکری جوانان افزود: با تأثیری که برنامه تلویزیونی «محفل» در روحیات جوانان و نوجوانان گذاشته، انقلابی در کارهای قرآنی رخ داده است. امیدواریم از این به بعد شاهد جرقه‌های فکری از این نوع در صدا و سیما باشیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در ۳۰ سال گذشته در تربیت فکری نوجوانان کم‌کاری داشته است، لذا باید با برنامه‌های قرآنی ممتد و موثر و گسترش فعالیت‌های فرهنگی مساجد، این کم‌کاری را جبران کرد.

 

دکتر طلایی ضمن تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی برای کودکان و نوجوانان گفت: کارهای فرهنگی مانند برنامه «زندگی با آیه‌ها» به همراه هدایا و کتابچه‌هایی که توزیع می‌شود، در تعالی افکار این قشر، بسیار تأثیرگذار است. همچنین انیمیشن‌ها، بازی‌ها و نقاشی‌های هدفمند که در راستای اهداف قرآنی باشند بسیار مؤثر هستند و باید برنامه‌ریزی دقیقی برای بسط و گسترش چنین فعالیت‌هایی انجام گردد.

 

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، رئیس مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی گفت: با هم‌افزایی و تعامل مستمر با نمایندگان بخش‌های مختلف عتبات، می‌توانیم خروجی راهبردی‌تری از کارگروه‌های اعتاب داشته باشیم.

وی اظهار کرد: تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷۷ هزار و ۶۲۳ نفر از ۳۱ کشور با ملیت‌های مختلف، در سایت «من قرآن را دوست دارم» ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد یک هزار و ۴۲۰ گواهی‌نامه صادر شده است. جشن تولد سه سالگی طرح «من قرآن را دوست دارم»، با حضور اعضای کارگروه، اساتید و چهره‌های قرآنی روز ۲۶ اردیبهشت در حرم مطهر برگزار می‌شود و اِن‌شاءالله برنامه مفصلی با رونمایی از حفظ موضوعی قرآن رقم خواهد خورد.

 

رئیس مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی گفت: هم‌اکنون در حال تدارک ۸۰ برنامه خیابانی در مشهد هستیم. کرسی‌های تلاوت که بعد از اقامه نماز مغرب در بوستان‌ها و پارک ملی برپا می‌شود، نمونه‌ای از این برنامه ها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تولید انیمیشن و بازی‌های مخصوص نوجوانان، در افکار و روحیات آنان بسیار تأثیرگذار است. درصورتیکه که بتوانیم بازی با سناریوهای خوب طراحی کنیم، خروجی مطلوبی خواهیم گرفت.

 

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مشرف، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان قم، گفت: دهه کرامت با حضور ریاست محترم جمهوری، در این استان شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشن‌های دهه کرامت هر ساله از استان قم آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مناسبت دهه کرامت هر روز در این استان بانوان و دختران مورد تکریم قرار خواهند گرفت و بزرگ‌ترین اجتماع دختران در این بارگاه منور با حضور عوامل برنامه تلویزیونی «محفل»، برگزار می‌گردد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف گفت: ۱۱۰ عنوان برنامه در ماه مبارک رمضان و ایّام نوروز در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد که مهم‌ترین آن‌ها ترتیل‌خوانی حافظان و ترتیل‌خوانی خانوادگی، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء بود که بحمدالله مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت. برنامه «بهاری‌تر از بهار» با موضوع پرسمان تربیتی خانواده با حضور استادان برجسته، ترتیل‌خوانی نوجوانان، برنامه دلارام، محفل بندگی و مناجات، و برنامه‌های ویژه سحر و کارگروه شعر، از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بودند.

 

شایان ذکر است در این نشست، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اسماعیل شادالویی کارشناس امور برنامه ریزی مراسم ها در بعثه مقام معظم رهبری(دام ظله)، حسین خرازی و معتز آقایی به نمایندگی از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، میثم معافی نماینده سازمان دارالقرآن الکریم کشور و بهنام جعفری مسئول دارالقرآن آستان مقدس حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، از دیگر حاضران در شصت و دومین جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه کشور بودند.



نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت