گالری تصاویر

پرینت
جشن میلاد باسعادت امام رضا(علیه السلام) در حرم مطهر/ رونمایی از انگشتر نمادین حضرت احمدبن موسی(علیهما السلام) با حضور تولیت معظم آستان مقدس
1398/04/22

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، همزمان با شب ولادت فرخنده ثامن الحجج، حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی و مداحی حاج محمد شریف زاده در ثنای این امام همام، از انگشتر نمادین حضرت احمدبن موسی(علیهما السلام) با حضور حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب رونمایی شد.


معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس در مورد این اثر گفت: درساخت انگشتر که ۳کیلوگرم وزن دارد حدود ۲/۷ کیلوگرم نقره به کار رفته و دارای بزرگترین نگین حکاکی شده در دنیا به ابعاد ۱۱ در ۱۴ سانتی متر است که منقش به عبارت العزة لله، أحمد بن موسی می باشد. این همان عبارتی است که در زمان پیدا شدن پیکر مطهر این امامزاده جلیل القدر بر روی نگین انگشتریشان نقش بسته بود.
حجت الاسلام سلامی بیان کرد: طراحی و ساخت این انگشتر توسط هنرمندان شیرازی حدود یکسال به طول انجامیده و هزینه آن توسط خیران، تامین و وقف حرم مطهر شده است.
این انگشتر فاخر، پس از رونمایی بر روی مضجع شریف حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام) قرارگرفت.

  • مراسم یکمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ محمدرضا حدائق در آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام)
    حرم مطهر حضرت شاهچراغ(علیه السلام) میزبان کاروان «زیر سایه خورشید»
           
     

    نظرات کاربران

    1
      ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    نظر:
    کد امنیتی:
    200 کاراکتر
    منتخبین دوره دوم جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)


    آخرین گزارش های تصویری


    منتخبین دوره اول جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)