گالری تصاویر

پرینت
دیدار رئیس فدراسیون کشتی با تولیت حرم مطهر
1399/11/15

آیت الله دژکام:  طرح ترویج کشتی و ورزش های پهلوانی در شورای فرهنگ عمومی فارس مصوب شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت حرم مطهر با اشاره به اینکه اهالی کشتی اهل مروت و جوانمردی هستند گفت: امیدوارم طرح ترویج کشتی و ورزش‌های پهلوانی روزی در شورای فرهنگ عمومی استان فارس طرح و تصویب شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، آیت الله لطف‌اله دژکام در دیدار با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی و هیئت همراه ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: اهالی کشتی، اهالی فتوت و جوانمردی هستند.

وی افزود: مردانگی و فتوت خصلت‌هایی است که در بین کشتی‌گیران ما موج می‌زند، کشتی جدای از اینکه یک ورزش محبوب ملی است، برای ما یک ورزش راهبردی هم محسوب می‌شود؛ چرا که هم خاستگاه ایرانی دارد و هم بارها نام ایران و پرچم ایران در مجامع بین المللی به خاطر این ورزش به اهتزاز درآمده و افتخارآفرین شده است.

تولیت حرم مطهر گفت: بنده، کشتی و ورزش زورخانه‌ای را دوست دارم؛ چراکه علاوه بر سلامت بدن، سلامت روح را نیز به همراه می‌آورد و آدمی را با مروت و مرد تربیت می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ورزش‌های دیگری هم هستند که صرفا جنبه جسمانی دارند و نقشی در تربیت روح و نفس آدمی ندارند ولی این نقش در کشتی وجود دارد، بنابراین باید بیش از این ها به کشتی اهمیت دهیم و تلاش کنیم بار دیگر این ورزش، فراگیر شده و جوانان به سمت آن گرایش پیدا کنند.

امام جمعه شیراز گفت: امیدوارم طرح ترویج کشتی و ورزش‌های پهلوانی روزی در شورای فرهنگ عمومی استان فارس طرح و تصویب شود و حداقل فضا را در استان فارس برای اوج‌گیری مجدد این ورزش فراهم کنیم و شاهد روی آوردن عموم جوان‌ترهایمان به سمت این ورزش اصیل باشیم.

  • برگزاری سمینار کوثر طه در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام
    چهارمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در آستان قدس رضوی با حضور تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام
           
     

    نظرات کاربران

    1
      ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    نظر:
    کد امنیتی:
    200 کاراکتر
    منتخبین دوره دوم جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)


    آخرین گزارش های تصویری


    منتخبین دوره اول جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)