سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 23572
تاریخ انتشار: 1394/09/17
مشاور و ریاست حوزه تولیت آستان مقدس تشریح کرد؛
برگزاری با شکوه مراسم سالگرد سید الشهدای شیراز در حرم مطهر شاهچراغ (ع)



در آستانه تقارن رحلت حضرت رسول اکرم(ص) با سالگرد شهادت شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب، مشاور و ریاست حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ضمن تشریح ویژه برنامه های سومین حرم اهل بیت(ع) در این ایام، از عموم مردم شریف و ولایتمدار استان فارس جهت بهره مندی از مجالس عزاداری و ویژه برنامه های فرهنگی-آموزشی آستان مقدس دعوت به عمل آورد.

وی با اعلام خبر برگزاری مراسم سالگرد شهید آیت الله دستغیب به همراه آیین وداع با پیکر پاک پنج تن از شهداء در شب رحلت پیامبراعظم(ص) خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه همزمان با نماز مغرب و عشاء چهارشنبه 18 آذر 94 با برنامه بهره مندی از بیانات حضرت آیت الله سیدعلی اصغردستغیب(دام ظله) و مداحی حاج مهدی منصوری در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می گردد.

همچنین نمایشگاه آثار شهید محراب آیت الله دستغیب در کتابخانه آستان مقدس نیز برپا خواهد گردید تا نسبت به آشنایی بیشتر و بهره مندی دوچندان از برکات و انفاس قدسی آن شهید بزرگوار مهیا گردد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن اسماعیل پور، شهید دستغیب را اسوه کامل ولایتمداری و مروج و مربی ولایت محوری دانست و افزود: این معلم بزرگ در بازه ای از زمان به تهذیب نفوس جوانان استان فارس پرداخت که جامعه بیش از هر زمان دیگری دچار بحران معنویت و انحرافات ایدئولوژیک بود.

وی با اشاره به جایگاه رفیع آثار شهید آیت الله دستغیب در تربیت دینی نسل جوان، توزیع 5000 جلد از کتاب فاخر «پیرمحراب» در حرم مطهر و همچنین انتخاب کتاب «صلات الخاشعین» به عنوان مرجع  سیزدهمین دوره مسابقات ملی عشق کتاب را یک حرکت فرهنگی در راستای انس مخاطبین با آثار این معلم اخلاق دانست و اظهار داشت: عموم مردم شریف می توانند با مراجعه به پایگاه تخصصی «عشق کتاب» در پرتال اینترنتی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، علاوه بر بهره مندی از خدمات ویژه این پایگاه، در مسابقات عشق کتاب نیز ثبت نام نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن اسماعیل پور با بیان اینکه آزمون این دوره از مسابقات در تاریخ 29 دی ماه 1394 بصورت اینترنتی از طریق پایگاه تخصصی «عشق کتاب» برگزارخواهد شد خاطرنشان کرد: برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات عشق کتاب بصورت ویژه مورد تقدیر قرار می گیرند و به سایر شرکت کنندگان نیز به قید قرئه هدایایی تعلق می گیرد.

گفتنی است در پایان با حضور اقشار مختلف مردم و ارادتمندان ایشان مرقد و ضریح مطهر شهید محراب آیت الله دستغیب گلباران خواهد شد.


200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت