سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 23749
تاریخ انتشار: 1394/10/12
حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب:
وقف برای رسانه ترویج شود

HyperLink

تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار داشتند: با توجه به نقش رسانه در مقابله با تهاجم دشمن و اهمیت آن در امر به معروف و نهی از منکر مناسب است وقف برای رسانه در جامعه ترویج شود.

حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار با قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در حوزه فناوری و رسانه های نوین، معاون امور مجلس واستان های سازمان صدا وسیما و همچنین جمعی از مسوولان و معاونین صدا وسیما بیان داشتند: مقام معظم رهبری در حکمی که در مورد تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی مرقوم فرمودند جمله قابل تاملی را بیان کردند که می‌فرمایند این مرقد تابناک قبله امید و آرامش برای ارادتمندان و دوستداران خاندان نبوت است و این امید و آرامش نیاز جامعه ما و به ویژه نسل جوان است که می تواند بسیاری مشکلات را حل کند.

معظم له افزودند: باید امید و آرامش افرادی که به حرم مطهر احمد بن موسی(ع) مشرف می شوند افزون شود و چنین فرایندی سزاوار اهتمام بیش از پیش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: اهتمام در هر مقطعی به طور طبیعی سبب می شود ما توفیق پیدا کنیم از جانب خداوند گام های بعد را برداریم چنانکه پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد مقدمه‌ای برای کارهای گستره‌تر در آتیه نه چندان دور است.


حضرت آیت الله دستغیب با تاکید بر این که رسانه در نظام جمهوری اسلامی، تشکیلات مقدسی است، بیان کردند: مسئله وقف برای رسانه کار مهمی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و مردم باید با این فرهنگ آشنا شوند که تشکیلات رسانه در این نظام با برنامه ریزی دقیق بر مبنای اسلام ناب و مکتب اهل بیت و تلاش خالصانه این همه افراد متعهد و مطهر و کارآمد برای ارتقای فرهنگ جامعه فعالیت می‌کند و چنین مجموعه‌ای قداستی دارد و به وجود آمدن شعبه‌ای از وقف برای آن ضرورت دارد.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز متذکر شدند: از سویی گاه مباحثی مطرح می شود که راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر اثربخش چیست چرا که گاه امر به معروف و نهی از منکر تاثیر لازم را ندارد و از سویی شرط وجوب تاثیر است در حالی که اگر افرادی دوره دیده، عالمانه و با تدبیر و به نحو صحیح امر به معروف و نهی از منکر کنند تاثیر را خواهد داشت و در این مسیر، رسانه از بهترین راهکارهای عملی برای پیشگیری از منکرات است.


حضرت آیت الله دستفیب افزودند: امروز ماموریت ماهواره‌ها یا در راستای اشاعه منکر است و یا این که با سرگرم ساختن افراد و بازداشتن آنان از معروف مانع گسترش معروفات می شوند و با توجه به آن که هنر همان طور که حضرت آقا اشاره می کنند از موثرترین ابزارهای اشاعه معروف است، رسانه در تلاش برای نشر دادن معروف و نهادینه کردن آن نقش مهمی دارد.

معظم له بیان کردند: رسانه های جمهوری اسلامی باید به گونه ای باشند که از منکرات پیشگیری کنند و محتوایی را ارائه دهند که جوانان وقت خود را به مطالب و محتوایی مناسب بگذرانند که با فطرت آنها سازگار باشد.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان متذکر شدند: با این اوصاف هر هزینه‌کردی در زمینه رسانه با محتوای متعالی نوعی سرمایه گذاری بوده و چند برابر برداشت در راستای منافع عمومی و سعادت و رستگاری جامعه و اهداف انقلاب را در پی خواهد داشت.


200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت