سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 26580
تاریخ انتشار: 1396/03/02
تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع):
خیّران در حوزه های فرهنگی و آموزش خانواده و نیز برای فراهم کردن زیرساخت جهت تربیت مبلّغه و مشاور خانواده ورود پیدا کنند/ بهترین حالت این است که بانوان مبلّغه؛ هدایت کننده مراسمات قرآن، دعا و ختم صلوات در منازل باشند



تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام با تاکید بر لزوم رفع فقر فرهنگی، خواستار ورود خیران برای تربیت مبلغه و مشاور خانواده در حوزه های علمیه خواهران شدند.
به گزارش روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام، حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب در مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران استان فارس، اظهار داشتند: با توجه به نیات خیری که حوزه های علمیه خواهران در مسیر ارتقای نظام تربیتی اسلام و نظام تربیتی جمهوری اسلامی دارند امید می رود گام های اساسی تری برای تقویت این مجموعه برداشته شود چنان که به همت مسئولان، مدیران و خیّران در حوزه های علمیه خواهران ساماندهی خوبی را طی این سال ها مشاهده می کنیم.
ایشان ادامه دادند: معرفی ماه شعبان المعظم در ضمن روایات و ادعیه از ناحیه پیشوایان و ائمه معصومین(ع) مطرح شده. شعبان، ماه پیامبر(ص) و معطوف به رحمت و رضوان الهی است.


مسئول معظّم مدرسه علمیه فاطمیه(س) خواهران تصریح کردند: رحمت و رضوان در آیات الهی جایگاهی بسیار متعالی دارد و ذکر شده که رحمت پروردگار از هر آنچه پدیده مادی و معنوی موجود در جهان برتر است و حتی از جهات صوری رضوان خدا از سایر نعمات آخرت بزرگ تر است.
ایشان بادآور شدند: این رضوان و رحمت در مرتبه اقتضا و شانیت است چنان که ابر در آسمان مهیای بارش باشد اما باریدن آن به ما بستگی دارد که اگر درست عمل کنیم باران رحمت و رضوان الهی در ماه شعبان بر ما خواهد بارید و راه آن انجام کار خیر است و یک بخش آن کار نیک که مایه فلاح دانسته شده عبادیات و اذکار و ادعیه می باشد و بخش دیگر آن رفع نیازهای مردم و جامعه است که رفع حوائج اقتصادی در همین حوزه بوده و بخش دیگر، نیازهای فرهنگی و معنوی جامعه را برطرف ساختن است؛ مجامع خیرین به عنوان یکی از برکات انقلاب، در همین راستا ایجاد شده است که مشارکت مردم معتقِد و مسئول را به میدان می آورد که در حوزه های ساخت مدرسه، مسجد، حسینیه، اطعام، ساخت بیمارستان و ... تجلی یافته و انصافا خیّران جامعه در این زمینه خوب درخشیدند و دولت ها هم مکلفند همکاری کنند و تسهیلات را فراهم بیاورند تا مشارکت خیّران توسعه یابد چنان که فارس در حوزه های مختلف کارهای نیک پیشقدم کشور بوده است.
رئیس هیات امنا مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهر ساز بیان کردند: اکنون زمان آن است که درمورد نیازهای فرهنگی و معنوی جامعه نیز بیندیشیم که اگر این مولفه ها نباشد آن ساخت و سازهای خیّری نیز چندان که باید نتیجه نمی دهد و به همین سبب همه ما موظفیم سهم خود را در همفکری، همکاری و مشارکت با چنین افعال خیری ایفا کنیم؛ چرا که اگر بنا باشد بنیان خانواده از منظر فرهنگی در برابر هر نوع آسیب مصونیت پیدا کند و انسجام معنوی و هدفمندی الهی در آن متبلور شود باید این فقر فرهنگی ریشه کن شود.


ایشان یادآور شدند: فقر اقتصادی در بروز آسیب ها و از جمله طلاق موثر است اما یکی از  عوامل اصلی این گونه ناهنجاری ها، فقر فرهنگی می باشد و اگر بنیان حوزه های علمیه خواهران بر این باشد که صدها و هزاران نمونه از بانوان الگو گرفته از فاطمه زهرا(س) داشته باشیم و در هر خانواده، فامیل یا بخش، شهر و روستا تعدادی از این بانوان الگو باشند جامعه به بسیاری آسیب ها دچار نمی شود چرا که آن قدر که یک بانو تاثیرگذار است آقایان در حفظ خانواده و جامعه موثر نیستند و این همه مجالس دعا، قرآن به عنوان مناسبت، نذر یا رفع حوائج در منازل مردم برپا می شود و بهترین حالت این است که بانوان مبلغه؛ هدایت کننده آن مراسمات باشند.
رئیس هیات امنا مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس در پایان فرمودند: در گذشته نیز بانوان فهیمه ی مبلغه در جامعه بوده اند اما وضعیت امروز از لحاظ کمی و کیفی قابل قیاس با گذشته نیست و از خیّران بزرگوار انتظار می رود تنها به برخی ابواب خیر اکتفا نکرده و در این حوزه های مورد نیاز جامعه هم ورود کنند و دیگران را هم با خود همراه سازند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت