سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 26968
تاریخ انتشار: 1396/06/29
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس در نشست خبری تشریح کرد:
ویژه‌ برنامه های ماه محرم در حرم مطهر شاهچراغ(ع)/ خادمان افتخاری به‌عنوان مبلغ فرهنگی به مدارس شیراز اعزام می‌شوند



حجت الاسلام احمد سلامی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: ۲۱ ویژه‌ برنامه شاخص توسط حرم مطهر در ماه محرم الحرام اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به اعزام خادمان افتخاری حرم مطهر به عنوان مبلغ فرهنگی به ۱۰۰ مدرسه استان فارس اشاره کرد.     

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام،  حجت‌الاسلام‌ سلامی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله) که میفرمایند "برخی کارهاست که پرداختن به آنها، مردم را به خدا و دین نزدیک می‌کند. یکی از آن کارها، همین عزاداری‌های سنّتی است که باعث تقرّبِ بیشترِ مردم به دین می‌شود.این‌که امام فرمودند «عزاداری سنّتی بکنید» به خاطر همین تقریب است."  اظهار داشت: راه‌اندازی موکب‌ها و دسته‌های عزاداری، سینه‌زنی‌ها و پای منبر نشستن‌ها از روش‌های سنّتی عزاداری برای دعوت مردم به مذهب است.
وی افزود: برنامه‌های ماه محرم آستان مقدس در سال ۹۶ بر اساس بیانات معظمُ لَه و تاکیدات تولیت معظم آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب بر اساس این روش‌های سنتی برنامه‌ریزی شده است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس گفت: تعویض پرچم گنبدهای حرمین مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت سید میر محمدبن موسی الکاظم(ع) در روز پنجشنبه ۳۰ شهریور و برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در روز جمعه ۳۱ شهریورماه از جمله برنامه های ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

حجت الاسلام سلامی از راه‌اندازی باشگاه شیرخوارگان حسینی خبر داد و افزود: تاکنون بیش از  ۶ هزار نفر در این باشگاه ثبت‌نام کرده اند که هدف از آن خدمات‌رسانی رفاهی، پزشکی، فرهنگی و تربیتی در طول سال به شیرخوارگان است.
وی ادامه داد: برگزاری زیارت عاشورا هر روز از ساعت ۶ تا ۸ صبح، سخنرانی و مداحی بعد از نماز مغرب و عشاء از ابتدای محرم به مدت ۱۱ شب، مسابقه عکس، برپایی نمایشگاه بصیرت عاشورایی در شبستان امام خمینی(ره)، مراسم بزرگ لاله‌گردانی خدام حرم مطهر در شام غریبان عاشورا و برگزاری برنامه‌های تربیتی ویژه کودکان در بوستان کودک از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در دهه اول ماه محرم است.


معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس با بیان اینکه در شب‌های عزاداری، قریب ۱۰۰ هیئت مذهبی وارد حرم مطهر شده و عزاداری می‌کنند افزود: صبح روز تاسوعا هیئات مذهبی شیراز در صحن اصلی حرم مطهر تجمع می‌کنند و نماز ظهر عاشورا هم مانند سال‌های گذشته باشکوه‌ فراوان در آستان مقدس احمد بن موسی الکاظم(ع) اقامه خواهد شد.
وی همچنین از افتتاح کلینیک تخصصی کودک، مکان جدید مرکز مشاوره حرم و کلینیک تخصصی ازدواج در ماه محرم خبر داد و افزود: دو مسابقه «تلاوت قرآن را دوست دارم» و «من نماز را دوست دارم» نیز از ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر شاهچراغ(ع) در محرم است. برای مسابقه «من نماز را دوست دارم» والدین می‌توانند نماز کودکان زیر ۱۰ سال خود را فیلم‌برداری کرده و برای شرکت در مسابقه به شماره تلگرام ۰۹۱۷۶۰۲۶۵۷۰ ارسال کنند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس با بیان اینکه ۶۰۰ جلد کتاب با عنوان سالکان راه حق با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به مداحان اهدا گردیده اظهار کرد: در این کتاب اشعاری ویژه مدح و عزای حضرت احمدبن موسی(ع) برای استفاده مداحان در مناسب‌های ویژه گنجانده شده است.
وی به اعزام خادمان افتخاری به عنوان مبلغ فرهنگی به ۱۰۰ مدرسه استان فارس اشاره کرد و ادامه داد: هر پنجشنبه محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان استانی و کشوری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌گردد، همچنین ویژه برنامه رادیو حرم با موضوع فضائل و زندگینامه امام حسین(ع) و یاران باوفایش، نشست های تخصصی با موضوع سبک زندگی امام حسین(ع)، تعزیه خوانی در دهه دوم و سوم محرم در صحن حضرت معصومه(س) و عصر شعر محرم در سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۵:۳۰ در محرم و صفر از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس در پایان از تمامی ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برای شرکت در این ویژه برنامه ها دعوت به عمل آورد.



نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت