سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 27994
تاریخ انتشار: 1396/12/28
اعلام جزئیات بیست و نهمین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانی «عشق کتاب»



معاونت پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اعضای خانواده، بیست و نهمین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانی «عشق کتاب» را به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدر،  برگزار می نماید.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، به این منظور، کتاب «جاذبه و دافعه علی(ع)» اثر استاد شهید مرتضی مطهری، انتخاب شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

«شخصیت عظیم و گسترده امیرالمومنین علی(ع) وسیع­تر و متنوع­تر از این است که یک فرد بتواند در همه جوانب و نواحی آن وارد شود و توسن اندیشه را به جولان آورد. برای یک فرد، حداکثری که میسر است این است که یک یا چند ناحیه معین و محدود را برای مطالعه و بررسی انتخاب کند و به همان قناعت ورزد.

یکی از جوانب و نواحی وجود این شخصیت عظیم، ناحیه تاثیر او بر روی انسان­ها به شکل مثبت یا منفی است و به عبارت دیگر«جاذبه و دافعه» نیرومند اوست که هنوز هم نقش فعال خود را ایفا می نماید و در این کتاب درباره­اش گفتگو شده است.

شخصیت افراد از نظر عکس العمل سازی در روح­ها و جان­ها یکسان نیست. به هر نسبت که شخصیت حقیرتر است، کمتر خاطرها را به خود مشغول می دارد و در دل­ها هیجان و موج ایجاد می کند، هرچه عظیم­تر و پرنیرو تر است، خاطره انگیزتر و عکس العمل ساز تر است، خواه عکس العمل موافق یا مخالف. »

از مزایای این مسابقه، غیرحضوری بودن آن است تا مخاطب بتواند از هر جای کشور در این مسابقه شرکت نماید.

شرکت کنندگان می­توانند از الی 17 فروردین­ 1397 با مراجعه به بخش مسابقات پورتال آستان مقدس شاهچراغ علیه السلام به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat و همچنین پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهشی آستان مقدس به نشانی lib.shahecheragh.ir بصورت آنلاین در این مسابقه شرکت نمایند. در پایان، به ده نفر از کسانی که به تمامی سؤالات پاسخ صحیح داده باشند به قید قرعه، کارت هدیه یکصدهزار تومانی تعلق خواهد گرفت.

علاقه­مندان می­توانند علاوه بر تهیه کتاب ارزشمند «جاذبه و دافعه علی(ع)» اثر استاد شهید مرتضی مطهری، از کتابفروشی­ها، نسخه الکترونیکی آن را از لینک زیر دریافت نمایند.

 

لینک دریافت کتاب «جاذبه و دافعه علی(ع)» اثر استاد شهید مرتضی مطهری


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت