سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 28023
تاریخ انتشار: 1397/01/03
میزبانی حرم مطهر از هشتادهزار زائر در نخستین ساعات سال 1397/ افتتاح باب‌السجاد(ع) و سردرب باب‌الرضا(ع) همزمان با نوروز



حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، در اولین ساعات سال 1397 میزبان ۸۰۱۹۳ هزار زائر نوروزی از اقصی نقاط کشور بود. در روز 1 فروردین نیز 42890 زائر به این بارگاه منور مشرف شدند. 

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام)، حجت الاسلام سلامی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز، خدمات‌رسانی به زائران نوروزی در این بارگاه منور به‌عنوان بزرگترین مقصد گردشگری مذهبی جنوب كشور به‌صورت 24 ساعته انجام می‌شود.

وی گفت: در این راستا تمهیداتی به‌منظور رفاه حال زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) در ایران اسلامی انجام گرفته است كه از جمله آن‌ها می‌توان به تسهیل و بهسازی راه‌های دسترسی به حرم مطهر اشاره كرد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس، افزود: افتتاح باب‌السجاد(ع) در ضلع جنوب شرقی حرم مطهر به‌منظور تسهیل در عبور و مرور زائران و افتتاح سردرب باب‌الرضا(ع) در صحن مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از جمله اقداماتی است كه به‌منظور تکریم و افزایش رفاه حال زائران و مجاوران حرم مطهر صورت گرفته است.

حجت الاسلام سلامی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های متنوع فرهنگی حرم مطهر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برای این ایام، بیش از 200  ویژه برنامه فرهنگی – مذهبی تدارک دیده شده است که از جمله آنها می توان به برگزاری محافل قرآنی، سخنرانی های مذهبی، اجرای تواشیح، برپایی نمایشگاه های مختلف، ویژه برنامه شعرخوانی با حضور شاعران برتر، مسابقات عکس، خاطره نویسی و کتابخوانی اینترنتی، انتشار محتوای رسانه‌ای و نرم‌افزار موبایلی با موضوع حضرت شاهچراغ(علیه السلام) از طریق فرستنده های بلوتوث در صحن مطهر، برگزاری مراسم عقد ازدواج جوانان در سالن پیوند آسمانی، اجرای برنامه زنده رادیو حرم، برگزاری کارگاه های خانواده با حضور سخنرانان مطرح، ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره خانواده، ازدواج، کودک و نوجوان، تحصیلی، بالینی و همچنین برنامه های ویژه کودکان اشاره کرد که جزئیات آنها در پرتال جامع آستان مقدس شاهچراغ علیه السلام shahecheragh.ir قرار گرفته است.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت