سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 28402
تاریخ انتشار: 1397/04/30
در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان شد؛
حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب: ارتباط آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام) و کمیته امداد تقویت ‌شود



تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام با اشاره به لزوم تقویت ارتباط آستان مقدس با کمیته امداد امام خمینی(ره)، بیان کردند: امیدواریم این ارتباط نقطه عطفی باشد در رابطه با خدماتی که ارائه می‌شود.


به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) با ایشان، ضمن تقدیر از عملکرد این سازمان خیریه اظهار کردند: نخستین وجه‌ها و پاداش‌های خدمت به مردم، بهره‌مندی از رضایت خداوند است.

ایشان با تاکید بر اینکه شما در عرصه‌ی بسیار ارزشمند رفع نیاز نیازمندان که از اهم عبادات است خدمت می‌کنید، خاطرنشان کردند: ارزش کار شما زمانی بیشتر می‌شود که با نحوه تنظیم کار و برنامه‌ریزی، به مردم نیازمند کمک می‌کنید.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و شخص امام(ره)، کمیته امداد بنیان نهاده شد، تصریح کردند: تاسیس کمیته امداد یک کار بسیار مهم، ارزشمند و خدمت بزرگی است برای همه کسانی که دست اندرکار هستند.

ایشان با اشاره به لزوم تقویت ارتباط حرم مطهر حضرت شاهچراغ(علیه السلام) با کمیته امداد امام خمینی(ره)، بیان کردند: امیدواریم این ارتباط نقطه عطفی باشد در رابطه با خدماتی که ارائه می‌شود چراکه حضرت احمد بن موسی علیهما‌السلام جزو کسانی هستند که در زمینه مواردی همچون آزاد کردن بنده‌ها و رفع نیازهای مردم پیشتاز بودند و اِن‌شاءالله که خداوند توفیق بدهد و این کار مهم انجام بشود.

مسئول معظم حوزه علمیه رضویه شیراز ضمن تقدیر از خدمات آقای بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفتند: از زمانی که ایشان تصدی این کار را در استان بر عهده گرفتند تحولات و پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است، به ویژه توجهی که نسبت به حرم مطهر دارند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که حرم باید کانون توجه واقع شود این مهم را در عمل نشان داده‌اند.

ایشان در خصوص بیان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر کانون توجه قرار گرفتن حرم مطهر عنوان کردند: این کلام، معنا و مفهوم گسترده و وسیعی دارد و این جمله را من هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که فرمایش آقا این است که این مرقد تابناک محل امید و آرامش برای ارادتمندان و دوستداران خاندان پیامبر علیهم السلام است.


تولیت معظم آستان مقدس، اظهار کردند: حرم مطهر قرن‌هاست که زیارتگاه است اما آنطور که باید شناخته نشده و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سفرشان به استان فارس، سهم بزرگی در معرفی این بقعه متبرکه داشتند و این حرم را سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) در ایران اسلامی نامگذاری کردند.

مُعظمٌ لَه گفتند: تمام عزیزانی که از راه دور و نزدیک به زیارت این امام‌زاده‌ی واجب‌التعظیم مشرف می‌شوند به طور حتم رضایت حضرت امام رضا(علیه السلام) را هم جلب می‌کنند زیرا ایشان درباره برادر بزرگوارشان حضرت احمدبن موسی(علیهماالسلام) دعا کردند و نزد ایشان بسیار محبوب بودند.


ایشان در پاسخ به سوال رئیس کمیته امداد مبنی بر اینکه آیا حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(علیه السلام) و حضرت علی بن موسی ‌الرضا(علیه السلام) برادران تنی بودند؟ بیان کردند: مادر حضرت رضا علیه السلام نجمه(سلام الله علیها) و مادر ایشان ام احمد(سلام الله علیها) بودند اما ردای امامت را حضرت موسی بن جعفر(علیهما السلام) به ام احمد(سلام الله علیها) سپردند و گفتند که هرکس بعد از من آمد آن را به ایشان تحویل بدهید. مادر ایشان مورد اعتماد بودند که حضرت رضا(علیه السلام) بعد از شهادت حضرت موسی بن جعفر(علیهما السلام) می‌آیند و می‌گویند چیزی که پدرم به شما سپرده را به من تحویل بدهید. اینها منزلت خاندان نبوت(علیهم السلام) است که در راس همه، حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و بعد حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام قرار دارند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری از همکاری خوب کمیته امداد و آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام) در دوره مدیریت دکتر بذرافشان ابراز رضایتمندی کردند و گفتند: در دوره مدیریت‌های پیشین شاید در طول سال‌ها حتی یک دیدار با مدیران مجموعه کمیته امداد شکل نمی‌گرفت اما در کمتر برنامه و مراسم و مناسبتی در حرم مطهر است که دکتر بذرافشان حضور نداشته باشند.

ایشان به حضور رئیس کمیته امداد استان فارس در شب قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(علیه السلام) اشاره کردند و افزودند: در زمینه جمع‌آوری صدقات و نشر فرهنگ اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان، همکاری خوبی صورت گرفت و در شب قدر هم بنده در مقدمه دعای قرآن این موضوع را برای مردم یادآور شدم که برنامه‌ریزی خوبی شد و تبعات خوبی داشت.

مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، در ابتدای این دیدار با اشاره به سفرهای خود به شیراز و استان فارس و انجام کارهای مختلف، یکی از اهداف سفر به شیراز را زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(علیه السلام) عنوان کردند و گفتند: وقتی نیت زیارت برای این سفر در نظر گرفته می‌شود کارهای دیگر ما هم به خوبی انجام می‌گیرد.

مهندس فتاح که در سال‌های 84 تا 88 وزیر نیرو بوده است با اشاره به دوره خدمت خود در آن زمان، خدمت به مردم در کمیته امداد امام خمینی (ره) را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: امیدوارم اگر کوتاهی در کار من بوده و اگر تصمیمی گرفتیم که شاید سیئه و گناهی بوده خداوند نادیده بگیرد.

وی از خدمات ارزنده محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، تشکر کرد و افزود: ایشان و دیگر همکاران ما تلاش می‌کنند تا کارهای خیر بیشتری انجام دهند اما این تلاش باید مضاعف شود چراکه تلاش حد ندارد.

مهندس فتاح با بیان اینکه باید در این اوضاع و احوال مملکت به درد و به داد نیازمندان و محرومین رسید، عنوان کرد: شرایط زندگی خیلی از مردم سخت و دشوار است و با وجود این شرایط اگر شبانه‌روز هم تلاش کنیم بازهم به زمان بیشتری برای بهبود این شرایط نیازمندیم.

وی ابراز امیدواری کرد با دعای رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، عنایت الهی و ائمه بزرگوار و امام‌زادگان عظیم‌الشان، توفیق بیشتری برای خدمت به مردم برایمان حاصل شود و ما نیز در این ثواب‌ها سهمی داشته باشیم.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت