سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 28406
تاریخ انتشار: 1397/04/31
در دیدار شرکت کنندگان در همایش تبیین سیاست‌های رسانه ملی در چهلمین سال انقلاب عنوان شد:
حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب: دشمن شناسی و بصیرت، مهمترین راهکار عبور از مقطع حساس کنونی است/ مفاسد اقتصادی از مهمترین اموری است که از جامعه باید برچیده شود



تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلامدر دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و مدیران، کارشناسان و برنامه ریزان شرکت کننده در "همایش تخصصی تبیین سیاست‌ها و اقدامات رسانه ملی در چهلمین سال انقلاب اسلامی" با ایشان گفتند: شناخت دشمن و بصیرت، مهمترین ابراز و راهکاری اساسی برای عبور انقلاب اسلامی ایران از مقطع حساس کنونی است.

 

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب ضمن تشکر از جناب آقای سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس به جهت اهتمام ویژه به سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) اظهار داشتند: حرم سوم اهل بیت(علیهم السلام) و این امامزاده عظیم الشان که امروز روز بزرگداشت ایشان است از جهاتی مظلوم هستند. حضرت شاهچراغ(علیه السلام) برای حضرت امام رضا(علیه السلام) شخصیتی همانند حضرت ابوالفضل(علیه السلام) برای امام حسین(علیه السلام) و حضرت معصومه(سلام الله علیها) برای ایشان همانند حضرت زینب(سلام الله علیها) بودند و این موضوع را بنده در همایش اعتاب مقدسه در کربلا بیان کردم و بسیاری از افرادی که در همایش حاضر بودند بعد از اطلاع از زندگی حضرت احمدبن موسی(علیهماالسلام) و جایگاه والای ایشان تعجب کردند.

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جایگاه حضرت احمدبن موسی(علیهماالسلام) براساس منابع متعدد شیعه نزد پدر بزرگوارشان حضرت موسی بن جعفر(علیهماالسلام)، جایگاه بسیار والایی است، تصریح کردند: حضرت موسی بن جعفر(علیهماالسلام)، حضرت احمدبن موسی(علیهماالسلام) را دوست داشتند و بر دیگران مقدم می دانستند و در نزد برادرشان حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) شان خاصی داشتند.

 

ایشان با اشاره به اینکه حضرت احمدبن موسی(علیهماالسلام) امین ولایت بودند، بیان کردند: کسانی که به نوعی در اثر جهل فکر می کردند ایشان بعد از حضرت موسی بن جعفر(علیهماالسلام) امام هستند و آمدند و بیعت کردند، با همراهی ایشان نزد حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) آمدند و به مردم گفتند این آقا امام شیعیان هستند و خودشان با حضرت بیعت کردند و مورد دعای خیر امام رضا(علیه السلام) قرار گرفتند.

 

مسئول معظم حوزه علمیه رضویه شیراز به برده داری در زمان امامان توسط برخی افراد جاهل اشاره کردند و افزودند: ائمه طاهرین(علیهم السلام) سعی کردند این رسم را براندازند و خود نسبت به آزادسازی بندگان اهتمام داشتند و امروزه هم می بینیم به تاسی از ائمه اطهار(علیهم السلام) ستاد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شکل گرفته و حتی حضرت احمدبن موسی(علیهما السلام) در این زمینه مزرعه بزرگی که ارثیه بوده را در راه آزادی بردگان و زندانیان خرج می کنند.

مُعظمٌ لَه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان رسانه ملی در معرفی این امامزاده جلیل القدر، به سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان فارس در اردیبهشت ماه سال 87 اشاره کردند و گفتند: ایشان در این سفر با عنوان سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) تحولی ایجاد کردند و به تعبیر ایشان این مرقد تابناک قبله امید و آرامش برای ارادتمندان و دوستداران خاندان نبوت(علیهم السلام) است.

ایشان با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، عنوان کردند: بررسی و تحلیل مسائل گذشته در این چهار دهه و حرکت انقلابی مردم نشان می دهد رسانه و دانشگاه همواره در این امر پیشتاز بودند و می توانند راهنمای مردم باشند.

تولیت معظم آستان مقدس تصریح کردند: ما باید ببینیم انقلاب با چه هدفی آغاز شد و تا چه حدی در اهداف امام راحل(ره) از انقلاب موفق بوده ایم؟ مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند ما در دامنه کوهی قرار داریم که حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) در قله آن قرار دارند و ما باید در این راه تلاش کنیم و باید ببینیم تا چه حد می توانیم بالا برویم.

ایشان با تاکید بر لزوم تقویت ارزیابی و پژوهش و تحلیل خروجی همایش های مختلف در زمینه انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کردند: حضرت آقا هم فرمودند باید این کار انجام شود و ببینیم کجاها پیشرفت کرده ایم و کجاها متوقف شده ایم و حتی کجاها به عقب برگشته ایم؟ و بیان ایشان نشان دهنده این بود که در تمام امور باید ارزیابی به طور نسبی انجام شود.

 

حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب با بیان اینکه منشا حرکت های الهی و نهضت پیامبر گرامی اسلام(صلّی الله عليه و آله و سلّم) برای قدرت طلبی، زراندوزی و یا جمع آوری ثروت نبود، تاکید کردند: اگر در آن زمان بیت المال و اموالی بود برای تمام مردم بود، نباید بیت المال از دست مردم جمع و در خدمت مسئولان به کار گرفته شود.

ایشان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایران از بین بردن مفاسد با احیای معارف الهی بود، عنوان کردند: معارف دینی یعنی فرهنگ دینی، و زیرساخت تمام امور و مباحث اعتقادی، اخلاقیات و حتی روابط خانوادگی و اجتماعی را شامل می شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همواره انسان هایی هستند که از نفس اماره پیروی می کنند و برخی افراد در جامعه را مظلوم نگاه می دارند، گفتند: مفاسد اقتصادی از مهمترین اموری است که از جامعه باید برچیده شود و همچنین باید از جولان افرادی که از نفس اماره پیروی می کنند با رعایت حدود الهی جلوگیری شود. در جامعه اسلامی اگر کسی مظلوم واقع شد باید مامنی داشته باشد و اینطور نباشد که از رسیدگی به ظلمی که به او شده مایوس شود.

ایشان با اشاره به اینکه نمونه این چارچوب را امام حسین(علیه السلام) در جامعه پیاده کردند، گفتند: حرکت امام از مدینه به مکه و بعد هم به سمت کربلا برای خوشگذرانی نبوده بلکه به فرموده حضرت برای اصلاح در امت جد بزرگوارشان و امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

مسئول معظم حوزه علمیه رضویه شیراز با بیان اینکه در زمان ما، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) احیا کننده اسلام ناب محمدی و ادامه دهنده حرکت الهی هستند، گفتند: زمانی که در مسجد ابوذر بمب منفجر شد تا به جان رهبر فرزانه انقلاب سوءقصد شود اراده خداوند بر این بود که این ذخیره الهی را نگهداری و حفظ کند.

ایشان با اشاره به اینکه دست امداد غیبی الهی نگهدارنده انقلاب اسلامی ما است تا به صاحب اصلی آن تحویل داده شود، بیان کردند: مردم با حضورشان در صحنه های مختلف همواره از نظام حمایت کردند.

حضرت آیت الله دستغیب به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از دشمنی های استکبار با نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دست چدنی و دستکش مخملی و با پنبه سر بریدن اشاره کردند و افزودند: اگر مردم دشمن را بشناسند و صلاحیت خود را حفظ کنند و این مهم با استفاده از ابزار مختلف مانند رسانه ملی صورت گیرد و آگاهی لحظه به لحظه به مردم ارائه شود، می توانیم از این مقطع حساس بگذریم و نزد خداوند روسفید باشیم.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت