سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 29181
تاریخ انتشار: 1398/01/26
در دیدار فرمانده و جمعی از مسئولان سپاه فجر استان فارس عنوان شد:
تولیت معظم آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام): وعده‌های الهی همیشه محقق می‌شود



حضرت آیت‌الله سیّد علی اصغر دستغیب گفتند: اینکه امام(ره) می‌فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود؛ یک واقعیت و حقیقتی است که همچنان ادامه دارد و تا این نظام مقدس جمهوری اسلامی است سپاه است و تا سپاه است این نظام مقدس برپاست.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام)، حضرت آیت‌الله سیّد علی اصغر دستغیب در دیدار سردار سرتیپ دوم پاسدار سیّد هاشم غیاثی فرمانده و جمعی از مسئولان سپاه فجر استان فارس، با اشاره به راهپیمایی های گسترده در سراسر کشور در حمایت از سپاه پاسداران خاطر نشان کردند: به لحاظ این حمایت و پشتیبانی که در همه صحنه‌ها از مردم عزیز، فداکار و با وفای میهن اسلامی شاهد بوده‌ایم، در شرایط فعلی دیدار با برادران بزرگوار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار مغتنم است و خاطرات نزدیک به چهار دهه ی همه عزیزانی که این شجره طیبه را تشکیل داده و می‌دهند یادآوری می‌کند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نهال آن شجره طیبه را امام(ره) غرس کردند، گفتند: صورت ظاهرش این است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نهادی انقلابی همه‌جانبه با باطنی قوی پدید آمد؛ اینکه بذری بود که در دل‌های آحاد این ملت کاشته شد و از همان اول، این مهر و محبت و صفا و صمیمیت بین مردم و فرزندانشان و نور چشمانشان ایجاد شد و این البته وعده الهی است که سال‌هاست خداوند به لحاظ ایمان و عمل صالح عزیزان سپاه، محبتشان را در دل‌ها قرار داده است و قلب ها بر حسب همین وعده الهی دوستدار آنها هستند.

ایشان با بیان اینکه امام(ره) حقیقتاً به پاسداران مهر می‌ورزیدند و آنها متقابلاً عشق امام(ره) در دل‌هایشان بود، عنوان کردند اینکه امام(ره) می‌فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود؛ یک واقعیت و حقیقتی است که همچنان ادامه دارد و تا این نظام مقدس جمهوری اسلامی است سپاه است و تا سپاه است این نظام مقدس برپاست.

تولیت معظم آستان مقدس بیان کردند: آنچه که در سایه مبارک مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار دارد و در حقیقت آن رابطه ولایی که بین این نهاد مقدس و مقام ولایت است، حقیقتا یک اسطوره‌ای را پدید آورده که جاودانه و همیشگی است و آنچه که دشمن در هر زمانی توهم می‌کند که می‌تواند لطمه وارد کند صرف نظر از باورها در تجربه ثابت شده که معکوس نتیجه می‌دهد.

ایشان با اشاره به اینکه جمله معروفی در روایتی است که پیوسته دین به وسیله رجال فاسق تایید می‌شود، افزودند: یعنی در هر زمانی فردی که فاسق است - و فسق هم معنایش این است که در انحراف و گمراهی و ضلالت غوطه‌ور است - با موضع گیری‌ها و رفتار ابلهانه، کاری می‌کند که دقیقا نتیجه معکوس می‌شود، یعنی او اراده می‌کند که به دین خدا لطمه بزند اما درست معکوس نتیجه می‌دهد و اراده می‌کند به یک نظام الهی مثل جمهوری اسلامی لطمه بزند و درست نتیجه معکوس می‌شود و اراده می‌کند به یک نهاد انقلابی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لطمه بزند  اما معکوس جواب می‌دهد؛ این‌ها همان حقیقتی است که در آن روایت بیان شده یعنی اراده سوء او نتیجه‌اش این می‌شود که اینها تقویت شود و این سنت الهی است و این حقیقتی است که ما شاهدش بودیم.


مسئول معظم حوزه علمیه رضویه شیراز اظهار داشتند: در همان برنامه هایی که از آغاز شاهدش بودیم اعم از جریان نفوذی ها، گروهک ها، منافقین و جنگ تحمیلی و همین طور تا برسد به امروز که همه نشأت گرفته از بغض و عداوت آمریکا و اسرائیل است، نه تنها به نتیجه نرسیدند بلکه معکوس شد و آنها وامانده شدند. حقیقت هم این است که وعده الهی با حفظ سنت های الهی حق است.

مُعظمٌ لَه ادامه دادند: یک جایی بحث این است که چطور شماها فکر می کنید به راحتی وارد بهشت می شوید و جنت در انتظار شما قرار می گیرد در حالی که آنچه بر گذشتگان شما از سختی ها و مشکلات واقع شده بر شما نگذشته، به جایی می رسید که در بعضی از اهل ایمان یک تزلزل ایجاد می‌شد که پس نصرت خدا کجاست؟ به آنها گفته می‌شد نصرت خدا نزدیک است یعنی زمان نصرت الهی که یک وعده حق است فرع بر این است که ما ثبات قدم نشان دهیم و حفظ حرمت کنیم و آنچه مهم است این است که ما باید وظیفه را به موقع انجام دهیم.

ایشان بیان کردند: وقتی صحبت از تعجیل است یعنی انجام وظیفه و تکلیف نباید به تاخیر انداخته شود و نباید تسامح ‏و تساهلی در انجام آن صورت پذیرد و هر چه سریعتر باید انجام گردد. همین مطلبی که حضرت آقا بیان می‌فرمایند که از موقعیت لحظه هم نباید غافل بود، بعد مثال هایی می آورند، ایشان می‌فرمایند این نهضت توابین کسانی بودند که در انجام وظیفه تأخیر کردند و آن موقعی که باید کار می‌کردند نکردند بعدا جمع شدند و گروه زیادی حرکت کردند، فداکاری کردند و به شهادت هم رسیدند ولی آن کجا و عرصه کربلا کجا!  اما عرصه ای که امام می گویند عجله نکنید، دیگر جای تعجیل نیست، یا تعبیری مثل عجله کار شیطان است در نتیجه گیری است، یعنی چیزی که خدا باید برای رسیدن به نتیجه محقق کند، باید عجله را کنار گذاشت ما اگر خوب و با دقت، وظیفه را انجام دهیم این باور و اعتقاد را داریم، و تجربه هم کردیم که به وقتش خدا نصرت می‌کند و به وقتش خدا نتیجه را می دهد در آن نباید عجله کرد، خداوند فرموده اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً یعنی براستی که با سختی آسانی است. 1جالب این است که نمی فرماید ان بعدالعسر یسرا می فرماید ان مع العسر یسرا یعنی همین الان تقدیر الهی صورت گرفته عسر را تحمل کردید این سنت خداست که بدون پرداخت بها چیزی نمی دهند.

حضرت آیت الله دستغیب ادامه دادند: در امور فردی و امور اجتماعی نیز همین است و در مسائل سیاسی و نظامی نیز همه جا جاری است و لذا هیچ تردیدی نیست که ما در آستانه عنایت و لطف خدا هستیم و این دائمی است، این طور نیست که بگوییم که خداوند نصرت کرد و همه قضایا تمام شد، به تعبیر عامیانه آب از آسیاب ریخت، نه این هم چنان است "تِلْکَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ"2 دائماً است. لذا اشکالش مختلف است. به عنوان مثال حوادث طبیعی به هر حال اتفاق افتاده باز همان تعبیر حضرت آقا هر چه از جانب خدا برسد خیر است و کل امور هم از خداست بنابراین شر چیست؟ از ما انسان هاست از بندگان خداست یا از قبل تدبیر نکردند و مراقبت هایی که باید بشود صورت نگرفته و این همه جا صدق می کند نه فقط بحث سیل و حوادثی که اتفاق می افتد.


نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند: اما انصافاً مردم عجب صحنه هایی آفریدند، حالا بعضی ها می گویند در این مصیبت، سختی ها و مسائل اقتصادی و مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند این هم اضافه شد اما به بعدش فکر نمی کنند که این اتفاقی که افتاد چه نقشی ایفا کرد، درست است که بر حسب عواملی بود اما شما این صحنه ها را ببینید شما به خوزستان تشریف بردید آقای بوعلی هم لرستان هستند و دوستان دیگر هم در خدمت شما بودند یا خودشان مأموریت داشتند، واقعاً برای انسان صحنه هایی از مولا امیرالمومنین علیه السلام و از شیعیان ایشان تداعی می شود.

ایشان با اشاره به اینکه آقا امروز در جایگاه امام امیرالمومنین(علیه السلام) و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) قرار گرفتند، گفتند: در تاریخ می خوانیم امیرالمومنین(علیه السلام) که در صحنه جنگ و جهاد با ذوالفقار و با آن شجاعت که به دشمن پشت نکرد و دائما از جنگ بدر و احد و هرکجا حضور داشتند، تاریخ، قدرت و عظمت این اسدالله شیر بیشه شجاعت را بیان می کند، یک وقت می بینیم یک پیرزنی ناله می کند گریه می کند آقا می فرمایند جریان چیست با فاصله کوتاهی حضرت را لب تنور می بینیم نان می‌پزند و می‌گویند تو برو بچه هایت را نگهدار و بعد چهره مبارکشان را نزدیک آتش تنور می برند که علی متوجه باش از این کسانی که مصیبت زده می شوند غافل نباشید. این صحنه ها یادآور آن جریانات و اتفاقات است، اینکه مولا و آقای ما که باید به او تاسی بجوییم خیلی فوق العاده است.

تولیت معظم آستان مقدس گفتند: در امدادرسانی های سپاه در این حوادث طبیعی سیل، با این شکوه و جلال، یک مرتبه یک احمق ابلهی در می آید بحث تحریم را مطرح می‌کند و این عزت این طور آشکار می شود که نمی داند که سپاه نه به تازگی بلکه نزدیک ۴۰ سال است که در کانون دلهاست حالا وقت بروزش است این طوری ابراز می شود. وقت و زمان های دیگر هم ابراز شده، در جنگ تحمیلی دفاع مقدس هم این حقیقت ابراز شد، شهدای محراب لباس سپاه می‌پوشیدند، عکس هایشان است، مرحوم آقای شهید مدنی، شهید صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی، شهید آیت الله دستغیب؛ چون احساس کردند که وقت این کار است، الان هم همینطور است.

مُعظمٌ لَه در پایان ابراز امیدواری کردند خداوند همه عزیزان پاسدار ما را در هر کجا که هستند و در هر سن و سالی و در هر ماموریتی به سلامت و محفوظ بدارد و موفق باشند و سایه امام مسلمین و رهبر عزیز و بزرگوارمان و فرمانده کل قوا را بر سر امت اسلامی مستدام بدارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سیّد هاشم غیاثی در ابتدای این دیدار اظهار کرد: ما بنا داشتیم زودتر خدمت حضرتعالی برسیم ولی به سبب رخداد سیل، هم در شیراز و بعد از آن در لرستان و خوزستان که سردار بوعلی به لرستان تشریف بردند و ما هم به خوزستان رفتیم و هر دو دیروز از آنجا برگشتیم و روز جمعه هم که مراسم بود هیچکدام نبودیم ولی از حضور حضرتعالی و حاج آقای دژکام و آقایان دیگر تقدیر می کنیم لذا در سال جدید که دیر محضر شما رسیدیم به این علت بود و گفتیم حالا خدمت برسیم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: ما به عنوان سپاه در استان جدای از ماموریت های جاری که در سلسله مراتب تعریف می‌شود و باید انجام دهیم طبیعتا هر آنچه که اتفاق می افتد احساس می کنیم که وظیفه و تکلیف داریم که در خدمت مردم باشیم تا آلام آنها کمتر شود و ما هم بتوانیم به سهم خودمان کاری انجام دهیم.


سردار غیاثی تاکید کرد: طبیعتا محدودیت‌هایی در بعضی حوادث غیرمترقبه وجود دارد مثل سیل و زلزله و از این دست که عمق حادثه واقعاً عجیب بود، اینکه غافلگیری اتفاق افتاد، اینکه انسجام بین دستگاه‌ها نبود، ولی برکاتی هم داشت آقا فرمودند این باران الهی که نازل می شود تماما برکت است و اگر خسارتی باشد به خاطر انسان‌هاست که نمی‌توانند تدبیر لازم و هوشمندانه را به موقع انجام دهند زیرا در حادثه سیل آب مسیر خود را طی می‌کند ولی اگر دست اندازی بشر در مسدود کردن رودخانه ها یا موضوعات دیگر نباشد قطعاً مایه برکت است.

وی با بیان اینکه ما با عنایت خداوند و با وجود خسرانی که بود توانستیم این مرحله را بگذرانیم، عنوان کرد: ان‌شاءالله این ترسالی اگر اتفاق بیفتد باعث برکت برای کشور خواهد بود و این که متاسفانه آن انسجام در بین دستگاه ها کمتر بود، ساماندهی امکانات و تجهیزات در حد متعارف خود نبود، اینکه پیش بینی ها را علیرغم هشدارهایی که بود می‌شد بهتر انجام دهیم، اینکه بخشی از مسئولین ما از جنس روز حادثه نیستند؛ اینها مسائلی است که اگر ما بر اساس این تجربه تلخ درس بگیریم و در آینده اینها را به شکلی تعریف کنیم و پای کار بیاوریم که خدای نکرده اگر اتفاق مشابهی افتاد این خسارت‌ها را ندهیم خوب است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه عمق حادثه در خوزستان و به ویژه لرستان و در گلستان بود، بیان کرد: ما در دو استان لرستان و خوزستان که بیشتر درگیر بودیم استان اول هم اقلام خوبی از شهرستان ها جمع آوری شد و برای گلستان فرستادیم در این دو استان اقتضائاتش هم متمایز بود مثلاً در لرستان جدای از آبگرفتگی آن خاک های نرمی که از ارتفاعات آمد و در خانه ها رفت و بعضی از خانه ها تا سقف مملو از شل و گل بودند. در خوزستان بیشتر آبگرفتگی بود و اینکه آبی که از خود سد کرخه و دز بالغ بر یک میلیون متر مکعب آب خروجی داشت اینها شده بود آب های سرگردان، مسئولان می گفتند ما خروجی را کم کردیم ولی این خروجی که بیرون می آمد نمی توانستند آن را مهار کنند و از هر جایی جلوی آب را می گرفتند از جای دیگر آب می آمد و تا پریشب این عمده مشکل شهر اهواز بود که در اخبار منتشر نمی‌شد ولی خدا را شکر اتفاقاتی افتاد که حداقل آن خطر اصلی که احساس می شد برطرف شد و الان دنبال مهار هستند که کانال سلمان که به مرز می رود و هورالعظیم بخش بین ما و عراق که الان به توافقاتی رسیدند و آب به عراق می رود و مسائل ریزتری که مجال این جلسه نیست که من بخواهم خدمتتان عرض کنم.

سردار غیاثی با تاکید بر اینکه استقرار سردار سلامی آنجا خیلی موثر بود گفت: ما هر شب آخرین اقدامات را گزارش می کردیم. بخشی از دولتی ها کار می کردند و یک بخشی هم صرفاً موضوعات را گزارش می‌دادند ولی از جمله برکات، حضور عزیزان روحانی بود و به گفته آقای عمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان ۳۸۰۰ روحانی در این مدت وارد لرستان شدند و حوزه‌های علمیه خود لرستان هم بوده است و سردار بوعلی هم تاکید کردند که به اندازه بسیجی، روحانی داشتیم که با لباس بسیجی و عمامه در بین مردم حضور داشتند و این عزیزان ضمن این که همپای بسیجیان تخلیه منازل را انجام می‌دادند به امورات خودشان هم می پرداختند.

وی افزود: ما خودمان در خوزستان در موکبی که از گراش آمده بود سه روحانی جوان داشتیم که بین بچه‌هایی که در اردوگاه ها بودند می رفتند چون آسیب‌های اردوگاه ها هم از این به بعد شروع می شود مثلا شخص تا چند روز قبل در خانه در آرامش بوده و از نظر روانی مشکلی نداشته الآن آن را به اردوگاه آورده اند در سوله ای که ده ها چادر زده شده، دستشویی به یک نحو مشکل دارد رفت و آمدها و اختلاط ها به نحوی و این اتفاقاتی است که ما مدام در جلسات شبانه بحث و بررسی می کردیم که سردار نقدی آمدند و بحث فرهنگی آنها را دنبال می‌کنند و فرهنگی خود سپاه هم که در آنجا مستقر است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه در شیراز هم بعد از آن اتفاق منطقه سعدی که محور بندی شد و بچه‌ها پای کار بودند یکسری تعهداتی مانده که عمدتاً از ناحیه دولت است و باید پیگیری و مطالبه و توجه شود و ما در همین منطقه هم در ایام جشن ها برنامه ریزی کردیم به ویژه برای بچه ها به دلیل اینکه از نظر روانی آمادگی بیشتری نسبت به گذشته پیدا کنند و برنامه جشن و موضوعات دیگر دوستانمان در قرارگاه شهید اسکندری پیش‌بینی کرده‌اند.

سردار غیاثی عنوان کرد: امیدواریم ما از این اتفاقاتی که افتاد درس بگیریم آنچه که خلاء داریم بتوانیم پوشش بدهیم و همواره آماده باشیم که اگر اتفاقات بعدی افتاد بتوانیم هم پیشگیری کنیم و هم اگر نیاز به مقابله بود یک مقابله اساسی صورت پذیرد تا دیگر مردم و جامعه ما در چنین چالشی نیفتند.

 

  • 1آیه 5 سوره مبارکه شرح
  • 2آیه 140 سوره مبارکه آل عمران

 



نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت