سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 29708
تاریخ انتشار: 1398/07/29
در مصاحبه با شبکه تلویزیونی افق و رادیو اربعین تصریح شد:
حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب: امام حسین علیه السلام، یکی از مصادیق حبْل اللَّه است



تولیت معظم آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام در مصاحبه زنده با شبکه تلویزیونی افق و رادیو اربعین، پیرامون شعار محوری راهپیمایی بزرگ اربعین "اَلحُسَینُ یَجمَعُنا" گفتند: این شعار حقیقتا یک شعار همراه با شعور و توجه نسبت به واقعیات است. این صحنه هایی که مشاهده می کنیم، همه نشانه ای از عنایت و لطف الهی نسبت به امت و اساساً جامعه بشری است که به دنبال راه حلی برای حاکمیت حق و در یک کلام، حاکمیت عدالت در جهان می باشند و از طرفی هم در واقع این شعار، تفسیری عینی بر آیات کریمه قرآنی است. آیاتی که همه را برای وحدت، اتحاد و انسجام همه جانبه و حرکت در مسیر آنچه که خواست خداوند متعال است دعوت می کند و نمونه آن «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» است. [۱]

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، ایشان تصریح کردند: این اعتصام بحبْل اللَّه در حقیقت همان معنا را می دهد که الحسین یجمعنا می دهد. چون امام حسین(علیه السلام)، یکی از مصادیق حبْل اللَّه است، همه کسانی که به آن حضرت، اعتصام و تمسک پیدا می کنند، بی تردید یک وحدت و همدلی به تمام معنا نصیب آن ها می شود و تحقق وعده الهی است که خداوند متعال می فرمایند «إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» [۲] . کسانی که ایمان و عمل صالح دارند، خداوند در دلها، مهر و محبت آن ها را قرار می دهد. همه کسانی که امروز در این راه گام نهاده اند، در این حماسه عظیم راهپیمایی اربعین، نه فقط در مسیر بین نجف و کربلا، بلکه در تمام نقاطی که نام اباعبدالله الحسین(علیه السلام) است، می بینیم که حرکت به سمت و سویی از یک مبدا به مقصدی با نام و یاد امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و اصحاب آن حضرت می باشد و به این معنا است که حضرت در قله ایمان و اوج عبودیت و بندگی خداوند متعال قرار دارد و لذا خداوند این عشق و علاقه را در دل ها قرار داده، این در حقیقت شعاری است که حاصل و نتیجه آن فداکاری، ایثارگری و از خود گذشتگی و صبر و استقامت است، در کلام رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) داریم که «حسین مِنی و انا مِن حسین».

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، گفتند: وضعیتی را که امروز می بینیم، آنچه که خواست خداوند متعال و پیامبر گرامی اسلام در طول ۲۳ سال تلاش و زحمت، و خواست ائمه اطهار علیهم السلام، یکی پس از دیگری، در جهت ایجاد یک امت واحده اسلامی است، همانی که در تعبیر قرآن آمده و این صحنه ها در حقیقت همان معنای عَلَم الحسین است، مدینه فاضله ای که پیامبر(ص) به دنبالش بودند و ما شاهدش هستیم در راه حرکت به سمت اباعبدالله الحسین محقق شده است. چشم انداز آن عبارت حضرت زینب(سلام الله علیها) «ما رأیتُ الّا جمیلاً». صحنه عاشورا جز جمیل، چیز دیگری نبود، زیبایی ها، ایثارگری ها و فداکاری ها را امروز اینطور شاهد هستیم. در عصر و زمانی که عناصری تحت عنوان استکبار، صهیونیسم و اقمار و مزدوران آن ها در سطح جهان بجز خودبینی وخودرایی چیز دیگری نمی شناسند و به دنبال مطامع و منافع دنیوی خودشان هستند، این صحنه های عجیب و واقعا شگفت انگیز در راهپیمایی اربعین را می بینید که این چنین متحد و منسجم به سمت و سویی حرکت می کنند که در حقیقت اهداف حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است.

 

مسئول معظم حوزه علمیه رضویه شیراز، ادامه دادند: شاهد دو جریان در جهان امروز هستیم که دقیقا متضاد و برخلاف یکدیگر هستند، یکی جریان استکباری است که تعبیر روایات است که در طلیعه ظهور، در آخرالزمان، جهان پر از ظلم و جور می شود یعنی قدرت های استکباری در جهان این چنین عرض اندام می کنند و مدعی هستند که قدرتمندند، اما جریانی دیگری هم درست معکوس آن، از سال ها قبل به برکت نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل عظیم الشان و در تداوم آن مقام معظم رهبری(مدظله)، دارد پا می گیرد که اینها همان جریان و حرکت حق طلب وعدالت خواه است و به سمت و سویی حرکت می کند که دقیقا لرزه بر اندام قدرت های استکباری می اندازد و همان جمعیت همدل، منسجم و همراه حول محور حب الحسین(علیه السلام) است که شاهدش هستیم. همه لبیک گو به ندای اباعبدالله هستند و اِن شاءالله طلیعه ظهور است و همین الآن هم حقیقتا برای جهانیان، یک حجت کاملا مستدل، روشن و شفاف است که اگر ما مدعی مدینه فاضله هستیم و مدعی هستیم جامعه اسلامی یک جامعه نمونه انسانی است و حقایق را می تواند اینچنین جامه عمل بپوشاند، این نمونه بارز آن است که امیدواریم اِن شاءالله روز به روز بهتر و به صورت کاربردی تر در جوامع خودمان و همه روزها و ایام سال پیاده کنیم.

 

[۱]  و همگی به ریسمان خدا [= قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌]، چنگ زنید، و پراکنده نشوید... آیه ۱۰۳ سوره آل عمران

[۲] پاداش کسانی که ایمان و عمل صالح دارند «محبت» است. آیه ۹۶ سوره مریم


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت