سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 29882
تاریخ انتشار: 1398/10/16
تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام): کار خیر اصل اساسی و فطری درون آحاد جامعه ماست

HyperLink

در ششمین جلسه عمومی عادی هیات امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، رئیس هیات امنای این مجمع و تولیت معظم آستان مقدس با تقدیر از خیرین شهر و استان اظهار داشتند: کار خیر اصل اساسی و فطری درون آحاد جامعه ماست که در همه بالقوه وجود دارد و نیت همه خیر است اما شرایط برخی اقتضا می کند که در صحنه عمل فعال تر باشند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام)، حضرت آیت الله دستغیب تصریح کردند: کار خیر در ابعاد گسترده آن برای همه صدق می کند و هرکس به نوعی در حال انجام کار خیر است.

ایشان با تسلیت فرا رسیدن ایام دهه اول فاطمیه و نیز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به شخصیت والای این شهید والامقام گفتند: در طول این مدت شاهد صحنه هایی بی سابقه و بی نظیر بودیم، لقب وی سردار دل هاست چرا که زندگی این شهید سراسر بر مبنای ایمان و عمل صالح به معنای واقعی بود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: گاهی کارهای نمایشی احساس خوبی به انسان می دهد درحالیکه ناپایدار و فناپذیر است اما آنچه باقی می ماند کار برای خداست.

ایشان با اشاره به اهمیت اخلاص در انجام هر فعالیتی گفتند: امکان ندارد این مودت در دل ها پدید آید بدون آنکه لوازم آن فراهم باشد.

مسئول معظم حوزه علمیه رضویه شیراز بیان کردند: مهم ترین اصل این است که فرد بداند نیاز مردم چیست، آن را تشخیص دهد و آماده باشد برای دستیابی به آن ایثار کند، سیر و سلوک الهی همین است.

معظَمٌ لَه ادامه دادند: گاهی ارزش کار خیر خالص و صادقانه معادل حج و جهاد در راه خداست و ثواب الهی به او می رسد، باید بدانیم دریای رحمت الهی بی نهایت است و ما به سمت بی نهایت می رویم.


ایشان اضافه کردند: کاری که شما در این مجمع انجام می دهید بسیار ارزشمند و مهم است، هرکجا یک انسان خداجوی و خیرخواه باشد، ملائکه حضور دارند.

رئیس هیات امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز ادامه دادند: طی این مدت با حضور شما کارهای بسیار ارزشمندی توسط مجمع انجام شده که به آن افتخار می کنیم و به رغم محدودیت امکانات، قدوم و نیت خیر شما کارساز بوده، کارهایی که نشانه بارز آن محبت، مهربانی، صمیمیت و الفت است.

حضرت آیت الله دستغیب با تقدیر از شهرداری شیراز برای همکاری با این مجمع گفتند: یکی از الگوهای ما مولای متقیان است؛ با اینکه خودشان هم فرمودند کسی نمی تواند مثل ایشان باشد، نباید این توجیهی شود برای اینکه در ایمان و عمل خیر کاری نکنیم، چراکه در مقام تبعیت از ایشان هم که شده باید تمام توان خود را در انجام کار خیر به کار ببندیم.

ایشان افزودند: کسی که غرق شده، خود نیز باید به غریق نجاتش کمک کند که به ساحل امن برسد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت