سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 713
تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲
کمک های مردمی برای ساخت و تکمیل پروژه های نیمه تمام آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)



با توجه به توصیه های مکرر و موکد دین مبین اسلام بر تقدم و پیشی گرفتن در امور خیر و عام المنفعه، ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی ناتمام آستان مقدس...
HTML clipboard

با توجه به توصیه های مکرر و موکد دین مبین اسلام بر تقدم و پیشی گرفتن در امور خیر و عام المنفعه، ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی ناتمام آستان مقدس می تواند با همت والا و مساعدت کریمانه شما  مردم بزرگوار، خدا جو و دوستدار اهلبیت (علیهم السلام) سرعت مناسب تری به خود گرفته و هرچه زودتر مورد بهره برداری زائرین گرامی قرار گیرد.

خیرین گرامی در صورت تمایل به منظور همکاری و مشارکت در ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی آستان مقدس میتوانند وجوه خود را به یکی از حسابهای ذیل واریز و یا هنگام تشرف به آستان مقدس، در تمام ساعات به یکی از دفاتر فعال اخذ نذورات در صحن مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (علیه السلام) مراجعه نمایند.

شماره حساب بانکی   ٠١٠٣٠۵٠٨٩٤٠٠٤  (بانک صادرات)

شماره حساب بانکی    ٠١٠۵۵٩١٦۷١٠٠٠  (بانک ملی)

دفاتر ذیل جهت پاسخگویی و راهنمایی در ساعات اداری آماده خدمت رسانی می باشند.

١-     دفتر موقوفات آستان مقدس                ٢٢٣٣١۵٢-٢٢٣٤٦٦٠

٢-     دفتر نذورات آستان مقدس                  ٢١٣١٢۷۷- ٢١٣١٢٣٤ -٢١٣١٢١٦

٣-     روابط عمومی آستان مقدس               ٢٢٣٣١۵٤-٢١٣١٢٩۷

     همچنین خیرین محترمی که مایل به اهداء تجهیزات و مصالح ساختمانی می باشند، به مدیریت فنی و عمرانی آستان مقدس مراجعه و با شماره تلفن های ٢١٣١٢۷٣ – ۷٤٢١٣١٢  و یا ٢٢٤١٤٣١  تماس حاصل فرمایند.

 

 


پروژه رواق کوثر

 

     این رواق از طریق زیرزمین، دو حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (علیه السلام) و حضرت سید میرمحمد (علیه السلام) را به یکدیگر متصل می نماید. سطح زیر بنای بخش های زیر زمین و همکف این پروژه به ترتیب ٢٦٠٠ و ٢٤٠٠  متر مربع و هزینه های تملک زمین آن تماما از محل نذورات مردمی قبلا تأمین گردیده است. در طراحی مهندسی این مجموعه چند منظوره که در نوع خود و در میان حرم های مطهر طرحی بدیع و شاخص خواهد بود امکانات و فضایی بدین شرح پیش بینی گردیده است: برگزاری نماز جماعت، برپایی مجالس دعا، جشن ها و مناسبت های ویژه اهل بیت (علیهم السلام)، دفتر نگهداری فرزندان همراه زائران، دفاتر خدمات فرهنگی و...

این پروژه پس از تکمیل و بهره برداری بطور همزمان پذیرای  ٤٠٠٠  نفر زائر می باشد و درحال حاضر پیشرفت فیزیکی آن  ١۵% و به دلیل کمبود اعتبارات عملیات اجرایی آن متوقف گردیده است.




دارالضیافه

 

دارالضیافه آستان مقدس در زمینی به متراژ ١۵۵٠ و زیربنای ٣٦۵٠ مترمربع در سه طبقه ( زیرزمین و دو سالن بزرگ پذیرایی) در جنوب صحن مطهر جنب دارالشفاء احداث و با تکمیل و راه اندازی آن روزانه ٤٠٠٠ نفر از زائران حرم های مطهر مورد پذیرایی اطعام تبرکی آستان مقدس قرار خواهند گرفت.

آغاز عملیات اجرایی این پروژه خداپسندانه در سال ١٣٩٠ می باشد و ١٠٠درصد هزینه های تملک زمین آن از محل نذورات مردمی قبلا تأمین گردیده است . پیشرفت فیزیکی این طرح  ٤٠% و عملیات اجرایی تکمیلی آن به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.





دارالقرآن کریم 


    ساختمان جدید دارالقرآن کریم آستان مقدس با بیش از ۷٠% پیشرفت فیزیکی در دو طبقه با زیر بنای ١١٠٠ مترمربع و گنجایش ١٨٠٠ نفر قرآن آموز در حال ساخت و تجهیز می باشد. برگزاری محفل انس با قرآن مجید، دوره های آموزشی، مسابقات قرآنی، کلاس های تابستانی و نمایشگاه های قرآنی از برنامه های این مرکز فرهنگی و مذهبی خواهد بود.

عملیات اجرایی این پروژه با توجه به تأکید تولیت محترم آستان مقدس حضرت آیت ا... سید محمد مهدی دستغیب نسبت به خدمات رسانی فرهنگی هر چه بیشتر به زائران گرامی با تغییر کاربری قسمتی از بازار جنوبی از محل نذورات مردمی در سال١٣٩٠ آغاز گردیده و در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبارات ادامه ساخت و تکمیل این مرکز متوقف گردیده است.

 

 

 


پروژه سالن شهید مطهری


 

  با اجرای این پروژه امکان برگزاری جلسات فرهنگی مذهبی با گنجایش جمعیت ٢٠٠٠ نفر زائر خصوصاً برای دانش آموزان مدارس و اولیاء و مربیان، فضای نمایشگاهی، همایش ها و.... فراهم خواهدشد.  زیربنای این سالن بزرگ ١١٠٠ مترمربع در هر طبقه و پیشرفت فیزیکی آن تا کنون ٨۵% بوده است که در صورت تامین اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.


 


رواق زیر زمین حرم مطهرحضرت شاهچراغ (ع)  ( دارالذکر)
 

 این رواق با زیربنای ١٢٠٠ مترمربع و گنجایش ١۵٠٠ نفر زائر دقیقا در طبقه زیرین حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(علیه السلام) قرار گرفته و نزدیک ترین مکان به مضجع شریف این امامزاده واجب التکریم است.

این پروژه در حال حاضر حدود ٨٠% پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تأمین اعتبار، آینه کاری سقف و دیوار ها به اتمام خواهد رسید.

 



 

 


پروژه صحن شرقی


 

 این پروژه با توجه به کمبود مسیرهای دسترسی و فضاهای سرپوشیده در شرق آستان مقدس در مجاورت "بازار حاجی" احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. درحال حاضر قریب به ٣٠٠٠ متر مربع از مناطق مسکونی و تجاری که در طرح واقع گردیده از محل نذورات مردمی خریداری شده و در صورت تأمین اعتبار، مراحل ساخت رواق و صحن آن آغاز خواهد شد.

صحن شرقی آستان مقدس در زمینی به وسعت ٣٠٠٠ مترمربع  و  زیر بنای رواق آن ١٠٠٠ مترمربع می باشد.

 


200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت