سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 767
تاریخ انتشار: 1394/4/13
گنجینه نفایس کتب چاپ سنگی و ...



کتابخانه آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با دارا بودن هزاران کتب چاپ سنگی و نسخ خطی نفیس، آثاری بی نظیر از علم و تمدن و فرهنگ درخشان اسلامی را در خود جای داده است و مسئولیت خطیر حفاظت از این گنجینه ماندگار را بر عهده دارد. خدمات این بخش شامل فهرست نویسی کتب چاپ سنگی و نسخ خطی و  ارائه این کتب به کاربران است. این آثار به دلیل منحصر به فرد بودن، قدمت، نوع چاپ و نفاست از مخازن کتاب­های چاپی جدا و در مخزن مستقلی قرار دارند، اما کاربران اجازه ورود به این بخش را ندارند.  .

کاربران با استفاده از کامپیوترهای تعبیه شده در بخش مربوطه، که به منظور رویت تصویر کتب چاپ سنگی و نسخ خطی است، می توانند در این کتب تورق داشته باشند.

استنساخ کامل نسخ خطی و چاپ سنگی هنگام مطالعه ممنوع است و این امکان برای کاربران وجود ندارد. و چنانچه تقاضی به تصویر کامل یا تعدادی از صفحات آن کتاب ها نیاز داشته باشد، بایستی جهت انجام مراحل لازم با هماهنگی متصدی مربوطه اقدام نماید.

 ارائه معرفی نامه از دانشگاه مبنی بر این که هدف از استفاده از کتب چاپ سنگی صرفاٌ انجام کارهای پژوهشی است، برای هر دو سطح الزامی است. در غیر این صورت کاربران فقط می توانند در کتب مورد نظر تورق کنند.

  • شرایط درخواست تصویر از منابع بخش کتب چاپ سنگی و نسخ خطی :
  1. ارائه کارت شناسایی معتبر
  2. ارائه معرفی نامه رسمی
  3. تکمیل فرم درخواست تصویر
  4. تأیید کتابدار مسئول بخش چاپ سنگی و نسخ خطی
  5. تأیید مدیریت کتابخانه
  6. پرداخت هزینه تصویر مورد تقاضا بر اساس تعرفه های مصوب کتابخانه

نکته: تصویر نسخه های خطی منحصر به فرد و نفیس کتابخانه، از جمله آثاری که بسیار ارزشمند بوده و فقط در کتابخانه آستان مقدس احمدی (ع) وجود دارد، فقط در حد تورق منابع و برای دانشجویان کارشناسی ارشد و بالاتر امکان پذیر است و به هیچ وجه امکان پرینت از صفحات آنها وجود ندارد. 


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت