گالری تصاویر

پرینت
اجتماع بزرگ محبّان سیدالسادات الاعاظم/ تجدید میثاق اقشار مختلف مردم با حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام
1401/03/16

امروز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، همزمان با ششم ذی القعده سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حرم مطهر، غرق نور و شادی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، به همین مناسبت اقشار مختلف مردم، مسئولان و کارکنان سازمان ها، ادارات و نهادهای نظامی و انتظامی با تشرف به حرم مطهر امین ولایت، با این امامزاده واجب التکریم، تجدید میثاق کردند.

در ابتدای این مراسم که با حضور آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، تولیت حرم مطهر، ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ علیه السلام، اظهار کرد: در حقیقت این مضجع شریف و این بارگاه نورانی، ملجأ و پناهگاه مردم استان و شیراز و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری ضمن عرض خیر مقدم و تجلیل از زائران و محبان امین ولایت که با حضور در این مراسم معنوی، عشق و ارادت خود را به سیدالسادات الاعاظم، ابراز کردند، گفت: از ابتدای دهه کرامت که با میلاد فرخنده کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت فاطمـه معصـومه سلام الله علیها، آغاز شده، تا به امروز، جمع کثیری از دلدادگان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام، به این بارگاه منور مشرف شده و با حضرت احمدبن موسی علیماالسلام، تجدید میثاق کرده اند و این دلدادگی به سلاله ی پاک خاندان نبی مکرم اسلام(ص) مایه افتخار و مباهات است.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش ها و زحمات خدام و کارکنان حرم مطهر، بر تکریم و خدمت رسانی هرچه بیشتر به زائران و مجاوران آستان مقدس، تاکید کرد و توفیق خدمتگزاری در حرم مطهر را عطیه الهی و افتخاری بزرگ دانست.

در ادامه این مراسم، آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه، به ایراد سخن پرداخت. مدیحه سرایی سیدمحسن بنی فاطمی، تواشیح، برگزاری آیین خطبه خوانی و گل آرایی ضریح مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، از دیگر برنامه های صبح روز بزرگداشت این امامزاده جلیل القدر بود.

  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تولیت حرم مطهر
    اجرای ویژه برنامه "سمت خدا" در حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام
           
     

    نظرات کاربران

    1
      ارسال نظر
      نام:
      ایمیل:
      نظر:
      کد امنیتی:
    200 کاراکتر
    منتخبین دوره دوم جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)


    آخرین گزارش های تصویری


    منتخبین دوره اول جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)