همزمان دهم محرم الحرام، سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، غرق عزا و ماتم است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام، بههمین مناسبت، امروز پنجشنبه ۴ تیرماه، مراسم عزاداری با حضور گسترده زائران و مجاوران حرم مطهر و عاشقان ثارالله، در صحن و سرای این بارگاه منور، برگزار شد.
در ادامه مراسم سوگواری، عزادارن حسینی نماز ظهر عاشورا را باشکوه تمام، به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری، تولیت آستان مقدس، اقامه و با سر دادن شعارهای «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» و «لبیک یا خامنهای، لبیک یا حسین(ع) است»، ضمن اعلام انزجار از جنایات دشمن صفّاک آمریکایی صهیونی و خونخواهی قائد شهید انقلاب، با مقام معظّم رهبری، امام سیّد مجتبی خامنه ای(حفظه الله)، تجدید بیعت کردند.
شایان ذکر است، در مراسم صبح عاشورا حجتالاسلام والمسلمین استوار میمندی، سخنرانی و سیّدمصطفی موسوینژاد و جمعی دیگر از مداحان اهلبیت علیهم السلام، ضمن قرائت زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام، مرثیهسرایی و روضهخوانی کردند. در مراسم ظهر عاشورا نیز حاج سعید خائفپناه در رثای شهدای کربلا، مرثیه و روضه خواند.