گالری تصاویر

پرینت
دیدار امام جمعه شهرك‌ گلستان با تولیت حرم مطهر
1400/08/12

حجت‌الاسلام محسن روحانی امام جمعه شهرک گلستان شیراز، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار، اظهار کرد: علی رغم اینکه پیش از انقلاب طرح هایی جهت کمرنگ کردن نقش مذهبی شیراز برنامه ریزی شده بود اما واقعیت های تاریخی، مبنی بر اهمیت جایگاه مذهبی شهر شیراز است.

وی ادامه داد: به برکت وجود بارگاه منور حضرت احمد بن موسی الکاظم علیهماالسلام، علما، فقها و بزرگانی در این شهر پرورش یافته اند که در تاریخ بلندای نام آنها ثبت شده است. اکثر مراکز حوزوی و مدارس علمیه در زمان های گذشته، در اطراف حرم مطهر متمرکز بودند و این نشان می دهد از نظر دینی، اجتماعی و انقلابی حرم مطهر دارای جایگاه ویژه ای است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری خاطرنشان کرد: تحقق سخنان رهبر فرزانه انقلاب پیرامون تعبیر سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر و تعامل مسئولین استانی و ملی را می طلبد و اِن شاءالله این پرتوافشانی، بر کل کشور و حتی حوزه بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود. این امر طبیعتاً نیازمند مقدماتی است که امید است با همدلی تمامی دلسوزان و ارادتمندان به حضرت تحقق یابد.

  • برگزاری آیین رونمایی و نقد کتاب راز هستی در مرکز پژوهش های اسلامی حرم مطهر
    بازدید تولیت حرم مطهر از مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام
           
     

    نظرات کاربران

    1
      ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    نظر:
    کد امنیتی:
    200 کاراکتر
    منتخبین دوره دوم جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)


    آخرین گزارش های تصویری


    منتخبین دوره اول جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)