سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 222147
تاریخ انتشار: 1403/05/24
آیین توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان/ تولیت حرم مطهر: یکی از فعالیت‌های اصلی و رسالت‌های حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، انجام اعمال خیّرانه و کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان است

HyperLink

صبح امروز چهارشنبه ۲۴ مردادماه، به همت مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام و مشارکت خیّرین، تعداد ۷۰۰ بسته معیشتی، به ارزش ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، بین نیازمندان تحت پوشش این مرکز توزیع شد. 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایّام سوگواری ماه صفر، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که به همت مرکز نیکوکاری حرم مطهر، امروز شاهد این حرکت بزرگ و ارزشمند هستیم. تشکر از خواهر بزرگوار سرکار خانم طاهریان‌فرد، مسئول این مرکز خیریه و همکاران ایشان که در این مرکز حقیقتاً با همه وجود در راستای تکریم و دستگیری از نیازمندان تلاش می‌کنند. تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان، تنها بخشی از فعالیت های این مرکز عام المنفعه است. به همت این مرکز و مشارکت خیّرین، به صورت مستمر و علی الدوام، جهیزیه برای زوجین نیازمند تهیه می گردد، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، تهیه نوشت افزار برای کودکان، توانمندسازی نیازمندان، حمایت و معرفی بیماران کم برخوردار به مراکز درمانی، کمک های مالی به خانواده های نیازمند و مواردی از این دست، به همت این مرکز صورت می‌گیرد و بحمدالله روز به روز، دامنه فعالیت های نیکوکارانه‌ آن‌ در حال گسترش است.

 

تولیت حرم مطهر اظهار کرد: یکی از انتظاراتی که از اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، همواره وجود داشته همین برطرف کردن گرفتاری‌ها است. مطمئنا اگر امروز حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، به لحاظ فیزیکی حضور داشتند، یکی از کارهای اصلی ایشان رفع گرفتاری‌های نیازمندان بود، همان‌طور که در زندگی این کریم اهل بیت(ع) آمده است و پیرامون فضایل و مناقب ایشان نقل شده است؛ «وَ کَانَ أَحْمَدُ بْنُ مُوسَى کَرِیماً جَلِیلًا وَرِعاً...»، «و احمد بن موسى(ع) مردى كريم، بزرگوار و پارسا بود». امروز بحمدالله در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، یکی از فعالیت‌های اصلی و رسالت‌ها، انجام این اعمال خیّرانه و کمک‌های مومنانه به نیازمندان است که توسط مرکز خدمات اجتماعی حرم مطهر به نحو احسن در حال اجرا است و اِن‌شاءالله خدمات آن به حول و قوه الهی و حمایت‌های خیّرین و نیک‌اندیشان گرانقدر، روز به روز گسترده‌تر و بیشتر شود.

دکتر کلانتری خاطر نشان کرد: این بارگاه منور که به عنوان قطب فرهنگی شهر شیراز و به عنوان سومین حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مطرح است، از تمامی جهات باید در رتبه اول، قطب و الهام بخش باشد، به ویژه در فعالیت‌های عام المنفعه و خیّرانه و همچنین در سایر امور، از جمله فعالیت‌های فرهنگی و مقوله جهاد تبیین، تکریم و خدمت به زائران و مجاوران، فعالیت‌های مذهبی، قرآنی و پژوهشی، همینطور حوزه های مرتبط با کودک و نوجوان و بانوان. ده ها خدمت در حرم مطهر توسط معاونت‌های گوناگون، ارائه می‌گردد که باید همگی به وجه احسن صورت پذیرند و همه‌ی بخش‌های حرم باید محور و الهام بخش باشند که اِن‌شاءالله این امر مهم، به همت معاونان، مدیران، خدام و پرسنل خدوم این بارگاه منور قابل اجرا می‌باشد. مجدداً تشکر می کنم از زحمتی که خواهران بزرگوار متحمل شدند و برادرانی که همکاری کردند، تا این کمک‌های مومنانه فراهم شود، اِن‌شاءالله خداوند به سبب این نیت های پاک و نوری که از این مضجع شریف می‌تابد، برکت بدهد که گره از کار تمام مستمندان و نیازمندان به زودی زود باز بشود.

 

در ابتدای این مراسم، سرکار خانم طاهریان‌فرد، مسئول مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر، گزارشی از عملکرد این مرکز در کمک به نیازمندان ارائه کرد.

 

شایان ذکر است، خیّرین گرانقدر می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره حساب ۴۰۰۱۰۰۲۴۲۳۹۴۹ نزد بانک شهر و شماره کارت ۵۰۴۷۰۶۱۰۹۰۱۸۴۲۳۱ یا شماره شِبا ۲۶۰۶۱۰۰۰۰۰۰۴۰۰۱۰۰۲۴۲۳۹۴۹ واریز و رسید خود را جهت اجرای نیّات مختلف، به شماره ۰۹۹۲۷۴۹۲۵۰۲ در پیام رسان ایتا ارسال نمایند. همچنین نیک‌اندیشان و خیّرین ارجمند می توانند در ساعات اداری به دفتر این مرکز، واقع در صحن احمدی، مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۱۳۱۴۱۸ تماس حاصل فرمایند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت