سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 222203
تاریخ انتشار: 1403/07/12
در هفتاد و هفتمین جلسه از سلسله مباحث «جهاد تبیین»، عنوان شد؛
تولیت حرم مطهر: جمهوری اسلامی ایران وقوع یک جنگ فراگیر را به مصلحت منطقه نمی‌داند، اما وحشتی هم از آن ندارد.

HyperLink

* اگر نوبت جنگ برسد و تحمیلی صورت بگیرد، بدون شک همان حماسه دفاع مقدس، مجددا تکرار می‌شود.

* جبهه روبروی جریان مقاومت، جبهه آمریکا است، هرچند در ظاهر رژیم صهیونیستی پرچم را بالا نگاه داشته است، اما همه اتفاقات را آمریکایی‌ها مدیریت می‌کنند.

* آمریکا، در حال حاضر هم به دلیل انتخابات پیش رو، و هم به دلیل منافع اقتصادی خود در منطقه، وارد یک جنگ فراگیر و یا حتی مقطعی نخواهد شد.

* اگر اسرائیل بر اساس حماقت‌های خود دست به تحرکی بزند، قطعاً یک مجوز بسیار مناسب به دست جمهوری اسلامی برای پاسخ قاطع و تسویه حساب دیگر خواهد بود.

* لزوم آگاه‌سازی و انجام فعالیت‌های تبیینی در فضای مجازی؛ فضای مجازی می‌تواند پیروزی قطعی را شکست قطعی نشان دهد. واجب است که یک بخش اصلی از جهاد تبیین در فضای مجازی اتفاق بیفتد.

* تأکید تولیت حرم مطهر بر اهمیت وحدت در جامعه؛ تمام نگاه‌ها باید به زبان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باشد. همان راهی که حضرت آقا نشان می‌دهند، همان مسیر اصلی است و دیگر تشتت معنی ندارد. جبهه انقلاب باید یک ید واحده باشد.

* امروز زمان وحدت و تبعیت محض از ولی امر و حرکت همه جانبه پشت سر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.


امروز پنج‌شنبه ۱۲ مهر۱۴۰۳، جلسه هفتاد و هفتم از سلسله مباحث «جهاد تبیین» با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و دکتر سید محمدهاشم پوریزدان‌پرست عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، با موضوع «بررسی تحولات منطقه، وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ»، در سالن شهید آیت الله دستغیب آستان مقدس برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، دکتر کلانتری در ابتدای این جلسه، ضمن تبریک عملیات «وعده صادق۲» اظهار کرد: این عملیات غرورآفرین انتقام حقی بود که توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رژیم جعلی صهیونیستی، این سگ هار استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه و جنوب غرب آسیا، غاصب سرزمین فلسطین، رژیم وحشی، کودک‌کش و اشغالگر قدس شریف گرفته شد. همچنین تسلیت عرض می کنم به مناسبت شهادت مجاهد کبیر، سید مقاومت، حضرت حجت الإسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله که همه عمر خود را در جهاد فی سبیل الله و دفاع از مظلومین فلسطین، در مقابله با استکبار جهانی و تروریسم بین الملل سپری کرد و مظلومانه به فیض شهادت نائل آمد. حقیقتاً این ضایعه دردناک، غم بزرگی است که دل‌های امت اسلام بویژه پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به درد آورده است. امید است خداوند متعال به برکت خون این شهید عزیز و شهدای بزرگی همچون سردار شهید نیلفروشان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اسماعیل هنیه، اِن‌شاءالله انتقام سختی از استکبار و صهیونیسم بین الملل بگیرد.


رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی، در ادامه به بیان چند نکته پیرامون تحولات منطقه خاورمیانه پرداخت و گفت: اولین نکته این که رژیم صهیونیستی حقیقتاً دچار یک بحران بی‌سابقه در حوزه های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی شده است. شاید هیچ وقت تصور چنین بحران گسترده ای را نمی‌کردند. آن ها خود را قدرت اول منطقه به شمار می‌آوردند که پشتیبانی همه جانبه آمریکا و غرب را داشتند اما گرفتار بحرانی شدند که چنان بزرگ و شدید است که گویی هیچ قوه عاقله ای بر دولت جعلی صهیونیستی حاکم نیست. یک سردرگمی همه جانبه که دست به هر کاری می زنند تا مقداری این حیثیت بر باد رفته را ترمیم کنند، باز متزلزل تر می‌شوند. صهیونیست ها یک سال تمام در غزه در حال جنگیدن هستند اما وضعیت همانند روز اول است؛ غیر از تخریب خانه ها، کشتار کودکان و زنان بی دفاع، کاری به پیش نبرده اند، حماس به قوت خود باقی و همچنان مشغول مبارزه است، غزه هم کماکان در محاصره و رژیم صهیونیستی وصل به کُر می باشد یعنی سلاح‌های موردنیاز، هواپیما، بمب و موشک و دلارهایی را که لازم دارد از غرب سرازیر است و این را علی الدوام هم بیان می‌کنند. البته روز به روز شکست های آنها بیشتر است و این یک فاجعه تمام عیار برای این رژیم منحوس می‌باشد؛ اقتصاد آن‌ها روبه نابودی و امنیت از بین رفته است. در شب عید سال نو یهودی، از جمعیت نه میلیون نفری صهیونیستهای ساکن در سرزمین های اشغالی، نزدیک به هشت میلیون نفر از آن‌ها از ترس و نگرانی در پناهگاه ها به سر بردند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، در ادامه به بیان دومین نکته پیرامون وضعیت رژیم اشغال‌گر قدس و آمریکا پرداخت و گفت: قصه فقط قصه رژیم صهیونیستی نیست؛ حقیقت این است که بعد از عملیات ۷ اکتبر حماس، وضعیت مدیریتی رژیم صهیونیستی از هم فرو پاشیده است. اکنون مدیریت دست آمریکایی‌ها می‌باشد و هم به لحاظ امنیتی و هم سیاسی و اقتصادی، آن ها هستند که کار را مدیریت می کنند؛ سلاح، هواپیما، بمب‌ها و حتی اطلاعات مورد نیاز برای حملات اسرائیل، همه متعلق به آمریکا است. ماهواره های آمریکایی و سازمان سیا و جاسوسان آمریکایی متعددی که سال های سال در این منطقه کار کرده اند، همه آن ها جمع شده اند تا بتوانند به هر شکلی که شده این جنازه را حتی با تنفس مصنوعی، زنده نگاه دارند. بنده احتمال می دهم حتی خلبان‌های رژیم صهیونیستی هم آمریکایی باشند، یا اگر آمریکایی نباشند، قطعاً آموزش‌دیده آمریکا هستند.

وی تصریح کرد: در جریان جنگ این روزها در لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله، ۸۵ بمب یک تنی که برای فروختن یک ساختمان و ترور مجاهد کبیر استفاده شد، همه ساخت آمریکا است. اینطور بگوئیم که جبهه روبروی جریان مقاومت، جبهه آمریکا است، هرچند در ظاهر رژیم صهیونیستی پرچم را بالا نگاه داشته است، اما همه اتفاقات را آمریکایی‌ها مدیریت می‌کنند.


دکتر کلانتری، سومین نکته را با طرح یک پرسش، بیان کرد و گفت: بحثی مطرح است که ممکن است جنگ در تمام منطقه گسترش پیدا بکند و ایران از این گسترش جنگ وحشت دارد، آیا واقعاً اینگونه است؟! پاسخ بنده این است که در ایران، وحشتی از گسترش جنگ نیست. این که فکر کنیم که اگر جنگ گسترش پیدا کند و ایران از اینکه درگیر جنگ بشود هراس دارد، نه اینگونه نیست، ما هنوز دفاع مقدس را از یاد نبرده ایم و هنوز بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس حضور دارند؛ طولانی‌ترین جنگ در اواخر قرن ۲۰ را پشت سر گذاشته ایم که در آن همه قدرت‌های دنیا حداقل برای یک بار در مقابل ایران قرار گرفتند و هر کدام به نوعی در این جنگ یاری‌گر رژیم بعثی عراق بودند؛ از جمله در تأمین تجهیزات، از هواپیماهای «Super Etendard» فرانسوی تا بمب‌های شیمیایی آلمان، از انگلستان و آمریکا تا شوروی سابق هر کدام به یک صورت از رژیم صدام دربرابر ایران حمایت کردند، حتی در بحث نیروهای پیاده نظام. شاهد این موضوع این که در میان اسرا، از حدود شصت کشور مختلف، اسیرانی در زمان جنگ تحمیلی حضور داشتند.  قطعاً امروز چنین ائتلافی علیه ایران شکل نمی‌گیرد و خیلی از کشورها جرأت نمی‌کنند که بخواهند در ائتلاف آمریکایی و روبروی ایران قرار بگیرند، حتی علیه یمن هم نمی‌توانند چنین ائتلافی را شکل بدهند بجز یک تا دو کشور هم‌پیمان که در واقع آن ها هم یکی هستند. پس جنگ تمام عیار که گفته می‌شود، حداکثر مشابه عصر دفاع مقدس می‌شود که فقط به ضرر ایران نیست، بلکه به ضرر آمریکا و حامیان آن هم می‌باشد و در این بین، لِه می شوند. اگر تنگه های هرمز و باب المندب بسته بشود، تمام این کشورها آسیب می‌بینند.

وی اظهار کرد: در همین حمله «وعده صادق۲»، ایران اعلام کرد که هرکشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد مانع موشک های ما بشود، بلافاصله آنجا را به آتش می‌کشیم، یعنی اگر جنگ فراگیر اتفاق بیافتد بحث ایران و اسرائیل یا ایران و آمریکا به تنهایی نیست، همه‌ی منطقه درگیر هستند.

 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام، تصریح کرد: قطعاً جمهوری اسلامی ایران وقوع یک جنگ فراگیر را به مصلحت منطقه نمی‌داند، اما وحشتی هم از آن ندارد. دقت داشته باید به مصلحت ندانستن یک چیز است، یعنی بی جهت وارد یک جنگ نشدن، اما وحشت داشتن چیز دیگری است. ایران وحشت ندارد، یک بخش عمده ای از این ملت، رزمنده، بسیجی و مجاهد فی سبیل الله، پاسدار، نظامی و ارتشی هستند و البته وضع امروز ما هم به لحاظ نظامی از تمام دوران گذشته بهتر است و این را هم همه دنیا می‌دانند. پرهیز از ورود به جنگ، قطعاً یک سیاست جدی از طرف جمهوری اسلامی است. اهمیت صلح برای ایران قطعاً از واجبات و جزو سیاست‌های اصلی کشور است، اما اینکه بگوئیم از جنگ وحشت داریم، قطعاً درست نیست. اگر نوبت جنگ برسد و تحمیلی صورت بگیرد، بدون شک همان حماسه دفاع مقدس مجدد تکرار می‌شود.


دکتر کلانتری، نکته چهارم را به پاسخ به این پرسش اختصاص داد که آیا «آمریکا قصد دارد وارد جنگ بشود یا خیر» و گفت: در پاسخ باید گفت که آمریکا در واقع وارد جنگ شده است، همانگونه که شاهد آن هستید، هم بیان کردند و هم اینکه یک سال تمام است به صورت گسترده تجهیزات مورد نیاز رژیم صهیونیستی را از نوع پیشرفته‌ترین آن ها تامین می‌کنند. در حمله ایران به رژیم صهوینیستی، هم آمریکایی‌ها و هم انگلیس و فرانسه به صراحت اعلام کردند که ما به این رژیم در رهگیری موشک‌های ایران کمک کرده ایم. آمریکا گفت ما ده ضد موشک به سمت موشک های ایران پرتاب کرده ایم و البته این هم باعث شرمندگی خودشان است؛ زمانی که می‌گویند ده ضد موشک، یعنی یک موج از موشک ها در حال حرکت به سمت هدف هستند و تنها ده موشک را مورد ضربه قرار داده‌ند و این هم برای این است که بتوانند جواب نتانیاهو را بدهند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا درگیر جنگ است، اما نه یک جنگ اعلام شده و تمام عیار، گفت: آمریکا به چند دلیل وارد جنگ تمام عیار نمی‌شود، نخست به دلیل انتخابات پیش روی این کشور که فعلاً درگیر آن هستند و می‌دانند ورود آنها به جنگ قابل پیش‌بینی نیست و از اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد اطلاع ندارند، بخصوص در مورد یک جنگ فراگیر که یقینا کوتاه‌مدت نیست و این باعث شکست حزب حاکم می‌شود. بحث هزینه های گزاف جنگ، تامین تجهیزات، کشته ها و زخمی‌ها که می‌تواند باعث شکست حزب حاکم بشود. اما در جنگ مقطعی هم وارد نخواهند شد، یعنی اینکه بزنند و فرار کنند، این کار را هم نمی‌توانند انجام بدهند، چون قطعاً می‌دانند که ایران جواب کوبنده خواهد داد. این ها اینقدر اطراف ما پایگاه و افراد نظامی دارند که هرکجا را بزنیم نتیجه خوبی حاصل می‌شود و این برای آن‌ها یعنی شکست، و برای انتخابات پیش روی آن ها مضر است.

تولیت حرم مطهر ادامه داد: نکته دیگر این که امام خمینی(رحمت الله علیه) در یکی از پیام ها فرمودند: «من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست»؛ (صحیفه امام؛ ج۲۰؛ ص۳۲۵ | پیام به مسلمانان ایران و جهان؛ ۶ مرداد ۱۳۶۶).  دنیای آن‌ها یعنی دینشان، دلار برای آن‌ها یعنی دین، یعنی خدا؛ یک بخش عمده ای از منافع آمریکا متعلق به همین منطقه است و اگر با ایران وارد جنگ بشود، ما هم منافع آمریکا را مورد ضربه قرار می دهیم، اگر کشتی‌هایش را از تنگه هرمز عبور بدهد، آن ها زده می شوند، یا اگر بخواهد از پایگاههای بحرین و یا قطر اقدام بکند، این مناطق هم زده می شود و این باعث یک جنگ منطقه ای خواهد شد، صدور نفت تعطیل می‌شود و یک وضعیت فوق العاده اقتصادی پیش می‌آید، پس اگر بخواهند وارد جنگ بشوند، دینشان یعنی همان پول و منافعشان به خطر می افتد. آن‌ها به این راحتی حاضر نیستند که منافع اقتصادی خودشان را به خطر بیندازند، حتی برای کوتاه‌مدت. لذا امروز اولویت آمریکا ورود به جنگ نیست و همین مسیر یعنی پشتیبانی از اسرائیل در همه زمینه ها از جمله ارسال تجهیزات و نیروهای نظامی، اطلاعات و ماهواره ها را ادامه می‌دهد که این ها هم یکسال است که در فلسطین و سرزمین های اشغالی آزمایش شده و جنگ ادامه دارد و دست برتر هم با نیروهای مقاومت است.


وی اضافه کرد: مگر آمریکا عملاً علیه یمن اعلام جنگ نکرده است؟ حال پیروز شده یا شکست خورده است؟ خودشان اذعان کرده اند که شکست خورده اند. یمن کار خود را انجام می‌دهد و اتفاقاً یمن امروز از یمن شش ماه پیش بهتر عمل می‌کند. در ماه های گذشته، یمن تل آویو را مورد حمله قرار نمی‌داد ولی در حال حاضر هرشب این منطقه را مورد هدف قرار می دهد، کدام یمن؟ یمنی که با آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسپانیا درگیر جنگ است و این قطعاً به ضرر آمریکا می‌باشد یعنی یک بخشی از آراء حزب دموکرات همین جا ریزش کرده، آن هم بخاطر شکست مقابل یمنی که هشت سال درگیر جنگ است.


عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، آخرین نکته را در قالب سه تذکر بیان کرد و گفت: تذکر اول در مورد اهمیت آمادگی ذهنی و آگاه سازی جامعه است. آیا اسرائیل واکنشی به عملیات «وعده صادق ۲» نشان می دهد یا خیر؟ به نظر بنده به صورت طبیعی واکنش نشان می دهد، اینکه در چه سطح و مقیاسی مشخص نیست، ولی اینقدر حیثیت آن ها از بین رفته است که باید یک کاری انجام بدهند، حال ترور باشد یا  اینکه اغتشاشی راه بیندازند یا موشکی پرتاب بکنند یا بمب بزنند. لذا باید هم ذهن خودمان آماده باشد و هم اینکه اطرافیانمان را توجیه کنیم و فضای جامعه را دقیق تبیین و تشریح کنیم. به دلیل اینکه هیچ عقلانیتی در آنجا حاکم نمی‌باشد ممکن است که یک حرکت بسیار سخت هم انجام بدهند؛ و البته مجدداً این برگ سبز را دست جمهوری اسلامی بدهند که عندالزوم دوباره یک پاسخ قاطع و تسویه حساب دیگری انجام دهد و این خوب است. آن برگ سبزی که در ترور شهید اسماعیل هنیه در دست داشتیم را حفظ کردیم و در زمان مناسب از آن استفاده شد. اگر قرار بود در همان روز استفاده بشود موجب پرتاب پنجاه موشک می‌شد ولی حال که بعد از مدتی و در زمان مناسب به آن عمل شد، بیش از دویست موشک به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب گردید.


دکتر کلانتری تصریح کرد: بنابراین اگر اسرائیل بر اساس حماقت‌های خود دست به تحرکی بزند، قطعاً یک برگ سبز دیگری است برای یک مجوز بسیار مناسب به دست جمهوری اسلامی ایران و در مجموع این اتفاق برای جبهه مقاومت خوب است، البته خسارت هم وارد می شود، اگر به مناطق اقتصادی ما حمله کنند، بلافاصله مناطق اقتصادی آن ها از بین می‌رود و این کار أصلا سخت نیست. در نزدیک خود ما هم مراکز و سکوهای نفتی وجود دارد که اگر منهدم بشوند آن ها فلج می شوند، یا اگر مناطق نظامی یا سیاسی ما را بزنند، مقابله به مثل می‌شود و مناطق نظامی و سیاسی آن ها زده خواهد شد. اما در این راستا باید حتماً آمادگی ذهنی وجود داشته باشد، هم برای خودمان و هم برای خانواده و دوستانمان، همه مردم را توجیه کنیم که چنین اتفاقی دور از ذهن نیست و این اتفاق خواهد افتاد و پاسخ آن هم مشخص است که چیست.

 وی در ادامه به فضای مجازی و مخاطرات آن اشاره کرد و گفت: تذکر دوم در مورد فضای مجازی است. در عملیات اخیر، دوربین‌ها نشان می دهند که موشک های سپاه به پادگان‌هایی که جنب تل آویو است برخورد می‌کنند، پایگاه نظامی اصلی هواپیماهای F35 ؛ ما هم که نظامی نیستیم این را متوجه می شویم که چیزی از آن هواپیماها باقی نمی‌ماند، اگر یکی دوتا موشک بود شاید هیچ مشکلی بوجود نمی‌آمد ولی در حمله موشکی ایران، گوشه به گوشه آن در حال تخریب و به آتش کشیده شدن بود. یک نفر از افراد وابسته به غرب در یکی از شبکه های تلویزیونی معاند اعلام کرد که فقط یک موشک اصابت کرده و آن هم مشخص نیست که به کجا خورده است، اگر کسی این حرف را باور بکند قطعاً احمق است ولی آن کسی که این صحبت ها را بیان می‌کند می‌داند آدم های احمق زیادی وجود دارند، کسی که خودش درحال مشاهده فیلم های حمله است و چشمش صحنه ها را نظاره‌گر می‌باشد، این فرد غربی چنان گوش او را توجیه می‌کند که خلاف چشمش فتوا بدهد. فضای مجازی اینگونه است؛ پیروزی قطعی را می‌تواند شکست قطعی نشان دهد. عموم آن‌هایی که در ایتا، هستند، این اتفاق را پیروزی قطعی می‌دانند اما کسانی که از پیام رسان‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند از جمله واتس‌اپ، تلگرام و .... در آن‌ها یک موجی از شکست را القاء می‌کنند، یعنی دو دیدگاه مختلف.

وی اظهار کرد: برای کسانی که توانایی دارند، واجب است که یک بخش اصلی از جهاد تبیین در فضای مجازی اتفاق بیفتد؛ از طریق ساخت کلیپ های گویا، بیان استدلال ها و مطالب مفیدی که به بسط آگاهی مخاطب کمک کند. حتی در فضاهایی که افراد مختلف حضور دارند باید به آنجا هم ورود کرد و روشنگری را علی الدوام ادامه داد تا خدای نخواسته ذهن شهروند ایرانی و بچه های ما بخاطر همین تبلیغات دروغین و سوء، به جهت اشتباه نرود و احساس شکست نکنند.


رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی، سومین مورد را اهمیت «وحدت» دانست و گفت: در شرایط خاص، خیلی از حرف‌ها نباید زده بشود، فرمایشی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) داشتند که فرمودند: همان لشکر سایبری صهیونیست ها، با تصاویر خودی، با نام ایرانی، با ادبیات ایرانی، این‌ها علی الدوام به اسم بچه های انقلاب علیه بچه های انقلاب کار می‌کنند و یک جو کاذب روانی را به راه می اندازند و ما خودمان هم در وسط کار قرار می گیریم.

«كُنْ فِي الْفِتْنَةِ كَابْنِ اللَّبُونِ، لَا ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ»، «به هنگام بروز فتنه چون اشتر دو ساله باش كه نه پشتى استوار دارد كه بر آن سوار توان شد و نه سینه ای شيرده، كه از آن شير توان دوشيد»؛ (امام على عليه السلام، نهج البلاغه حکمت ۱).  فتنه یعنی با حضور دشمن و با استفاده از نشانه های حق، باطل را به خورد دیگران دادن، زمانی که اینگونه شد نباید ورود کرد، در فضای جنگی خاص نباید صحبت از باندهای جناحی مطرح باشد.

 

تولیت حرم مطهر با ذکر این نکته که تمام نگاه‌ها باید به زبان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باشد، گفت: یکی از اصول اساسی بحث «ولایت فقیه» همین است، تبعیتی که از حاکمیت مطرح می شود، مصداقش همین جا است، تبعیت در حاکمیت یعنی باید تمام حواسمان جمع باشد که همان راهی که حضرت آقا نشان می‌دهند، همان مسیر اصلی است و دیگر تشتت معنی ندارد که هرکسی بخواهد حرفی بزند، مقام معظم رهبری(دام ظله) فرمودند که موفقیت این رئیس جمهور و دولت ایشان، موفقیت تمام ما است، زمانی که این بیانات را داشتند شاید امروز را پیش‌بینی می‌کردند که فضای جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل به این نقطه برسد و پیشاپیش هشدار دادند.  می‌توانیم نقد کنیم یا در فضای دوستانه و خیرخواهانه تذکر بدهیم و روشنگری کنیم، اما به هیچ وجه تشتت و اختلاف، درگیری های لفظی، تخریب و لگد مال کردن یکدیگر در این فضا اصلاً مقبول نیست. جبهه انقلاب باید یک ید واحده باشد، یعنی یک جبهه واحد، اختلاف سلیقه بعضی وقت ها بخاطر غفلت ما به یک جنگ تمام عیار روانی تبدیل می‌شود و یک عده ای که در فضا نیستند کم می آورند و کار را رها می‌کنند. امروز زمان وحدت و تبعیت محض از ولی امر و حرکت همه جانبه پشت سر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است. این نکته را دقت داشته باشیم و به دیگران هم انتقال بدهیم.

 

شایان ذکر است در ادامه نشست امروز، دکتر سید محمدهاشم پوریزدان‌پرست عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، پیرامون چگونگی شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و تحولات منطقه، سخنرانی کرد. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری و دکتر پوریزدان‌پرست پاسخگوی سوالات حاضران در جلسه بودند. هم‌اکنون فایل صوتی این سوالات و پاسخ های تولیت حرم مطهر و همچنین فایا‌های صوتی و تصویری سخنرانی‌ها، در بخش ویژه سلسله مباحث ولایت فقیه در پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام، به نشانی shahecheragh.ir/velayat قابل دریافت است.

 

سلسله مباحث «جهاد تبیین» با موضوع محوری «ولایت فقیه»، پنجشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح در سالن شهید آیت الله دستغیب برگزار و به صورت زنده از کانال آپارات به نشانی aparat.com/shahecheragh/live پخش می‌گردد. علاقه‌مندان با عضویت در کانال ایتای eitaa.com/shahecheragh_velayat می توانند اطلاعیه ها و اخبار هر جلسه را مطالعه فرمایند.

از عموم علاقه‌مندان، به‌ویژه دانشجویان دانشگاه ها و طلاب حوزه های علمیه برای شرکت در این جلسات، دعوت به عمل می‌آید.

 


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت