سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 222212
تاریخ انتشار: 1403/07/17
در جمع شرکت‌کنندگان در اجلاسیه بین المللی شهداء و رسانه‌های محور مقاومت، عنوان شد؛
تولیت حرم مطهر: جنگ اصلی در این زمان، جنگ روایت‌ها و رسانه‌ها است

HyperLink

موشک‌ها آنجایی اثر می‌کنند و قدرت تخریبشان بالا می‌رود که رسانه‌ها بتوانند به موقع و به درستی عمل کنند.

 

اینکه مردم آلمان بعد از عملیات «وعده صادق ۲» در خیابان های برلین جشن مفصل برپا می‌کنند، این علامت موفقیت، دقت و تاثیرگذاری کار رسانه های جبهه مقاومت است.

 

در زمان واقعه عاشورا در کربلا که ۱۴۰۰ سال از آن می‌گذرد، رسانه های به سبک امروزی وجود نداشتند، اما خبرگزاری کربلا درست عمل کرد؛ حضرت زینب(سلام الله علیها) و امام سجاد(علیه السلام)، اینان زبان گویای کربلا بودند و توانستند کربلا را زنده نگاه بدارند. با اینکه از واقعه عاشورا قرن‌ها می‌گذرد، اما آن حماسه نقش بزرگی را در جهان ایفا می‌کند.

 

یک نفر با سلاح انفرادی، یک نفر با موشک، یا جنگده و خمپاره و یک نفر دیگر با سلاح دوربین، عکس و خبر مبارزه می‌کند. ارزش مبارزه با این سلاح رسانه‌ها از سایر موارد در جبهه مقاومت کمتر نیست، حتی در پاره‌‌ای از مواقع ارزش این نوع مبارزه بیشتر است.

 

امروز سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳، جمعی از شرکت‌کنندگان در اجلاسیه بین المللی شهداء و رسانه‌های محور مقاومت، ضمن تشرف به آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام و زیارت مضجع شریف این امامزاده جلیل القدر، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس، دیدار کردند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری، در ابتدای این دیدار، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران، اظهار کرد: در این ایام که در واقع با جنگ روایت‌ها و رسانه‌ها همزمان است، سواد رسانه بسیار حائز اهمیت است و انسان بیشتر به این عظمت آیه قرآن پی می‌برد؛ «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ»؛ «ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید»(آیه ۶، سوره حجرات).  در این زمانه و عصر جدید که جبهه مقاومت، جبهه حق و جهاد فی سبیل الله در مقابل جبهه شیاطین زمان و استکبار جهانی صف‌آرایی کرده است، اهمیت این آیه بیش از پیش، روشن می‌شود.

وی ادامه داد: خبر‌ها یا می‌تواند از ناحیه یک رسانه‌ی استکبار‌ی باشد یعنی به تعبیر قرآن رسانه‌ی فاسق، یا می‌تواند از ناحیه یک رسانه و دستگاه خبری عادل، صادق و خیرخواه منتشر شده باشد. امروزه میلیاردها انسان در کره زمین، در تقابل با این دو جبهه، زندگی خود را سپری می‌کنند؛ رسانه‌های جبهه حق و مستضعفان جهان و به تعبیر حضرت امام(رحمت الله علیه) رسانه‌های جبهه پا برهنگان عصر ما، در مقابل رسانه‌های استکبار، مستکبران، کاخ نشینان جهان و شیاطین زمان.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، ضمن تآکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح، خاطرنشان کرد: به این نکته مهم توجه داشته باشیم که موشک‌ها آنجایی اثر می‌کنند و قدرت تخریبشان بالا می‌رود که رسانه‌ها بتوانند به موقع و به درستی عمل کنند و آن را در جهان انعکاس دهند و در نگاه و ذهن مخاطبان خود به درستی به تصویر بکشند، وگرنه اگر رسانه نباشد، موشک‌ها هم فی الواقع بی اثر خواهند بود. اگر رسانه‌ی قوی نباشد و اطلاع رسانی به موقع، موثر و دقیق صورت نگیرد، آن رزمنده خط مقدم هم که با تمام وجود در حال مبارزه است و هستی خود را تقدیم پروردگار می‌کند، جان‌فشانی او اثر لازم را نخواهد داشت.

 

وی اظهار کرد: حقیقتاً خبررسانی، کار بسیار مهمی می‌باشد بویژه در عصر حاضر که تمام جبهه حق در مقابل جبهه باطل صف آرایی کرده است. همه ابزارها در وسط میدان هستند از جمله ابزارهای تروریسم، و ماهواره‌ها و امپراطوری‌های خبری جهان که در دست صهیونیسم بین الملل است. یک امپراطوری عظیم دروغین و شیطانی که همه در خدمت جبهه باطل و استکبار قرار دارد. یک طرف جبهه شیطان با هواپیماهای F35 ، ناوهای هواپیمابر، موشک‌های قاره پیما بمب‌های هسته‌ای و در سوی مقابل، جبهه مقاومت و مستضعفین، با کشورهایی محدود و البته میلیلون‌ها انسان مومن و معتقد به حقانیت این جبهه و مسلح به سلاح ایمان، در مقابل هم صف‌آرایی کرده اند. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند که در جریان طوفان الاقصی و این حرکت بزرگی که طی یکسال گذشته توسط جبهه مقاومت انجام شده، رسانه‌های مقاومت دست برتر داشتند و پیام آن را به درستی منتقل کرده‌اند. از همه تکنیک و ظرفیت‌های رسانه‌ای هم استفاده شده است و در این زمینه خوش درخشیدند. شکل گرفتن تظاهرات بزرگ مردمی در لندن به سادگی نبوده است، این امر مهم نشانه موفقیت جبهه رسانه و خبرگزاری‌های جبهه مقاومت است که توانسته در آن مهد اصلی صهیوینسم بین الملل، مردم را آگاه کند و حرکت بدهد. اینکه مردم آلمان بعد از عملیات «وعده صادق ۲» در خیابان های برلین جشن مفصل برپا می‌کنند، این علامت موفقیت، دقت و تاثیرگذاری کار رسانه های جبهه مقاومت است. و تظاهرات های دیگر در آمریکا و سایر کشورهای غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان و علیه رژیم صهیونیستی.

 

وی اظهار کرد: اینکه مردم دنیا یک مرتبه متوجه می‌شوند که بعضی از شهروندان آمریکایی تصاویر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شهید اسماعیل هنیه و تصاویر رهبران جبهه مقاومت را بر روی نرده‌های کاخ سفید می‌چسبانند، این علامت موفقیت جریان خبری جبهه مقاومت است. این موفقیت را خدمت عزیران تبریک عرض می‌کنم و این نکته را یادآوری می‌نمایم که کار تمام نشده و این تازه شروع کار است و باید با تمام وجود و پیوسته این کار را استمرار بدهیم. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با شهدای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام فرمودند: «بایستی دستگاه‌های فرهنگی ما، دستگاه‌های رسانه‌ای ما، عناصر هنری ما، این قضیّه را مثل قضیّه‌ی عاشورا، مثل قضایای گوناگون تاریخی، نگه دارند، بزرگ کنند، ترسیم کنند، آیندگان بفهمند»( بیانات در دیدار با خانواده های شهدای حرم مطهر ۲۹ آذر ۱۴۰۱). شرط لازم برای تحقق این امر این است که خبرگزاری‌ها بدرستی عمل کنند. در زمان واقعه عاشورا در کربلا که ۱۴۰۰ سال از آن می‌گذرد، رسانه های به سبک امروزی وجود نداشتند، اما خبرگزاری کربلا درست عمل کرد؛ حضرت زینب(سلام الله علیها) و امام سجاد(علیه السلام)، اینان زبان گویای کربلا بودند و توانستند کربلا را زنده نگاه بدارند. با اینکه از واقعه عاشورا قرن‌ها می‌گذرد، اما آن حماسه نقش بزرگی را در جهان ایفا می‌کند.

 

وی در پایان گفت: امروز فخر لبنان، سید شهدا‌ی مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله، آن ندایی که سرمی‌دهد «ماترکناک یا رسول الله(ص)، ما ترکناک یابن الحسین(ع)» این همان ندای کربلا است، ندایی که از خبرگزاری‌های کربلا از هزار و چهارصد سال قبل به عصر ما رسیده است و ما همچنان از این خبر استفاده مثبت می‌کنیم. اِن‌شاءالله خداوند به تمام کسانی که به هر شکلی در این جبهه مبارزه می کنند، توفیق بدهد. یک نفر با سلاح انفرادی، یک نفر با موشک، یا جنگده و خمپاره و یک نفر دیگر با سلاح دوربین، عکس و خبر مبارزه می‌کند. ارزش مبارزه با این سلاح رسانه‌ها از سایر موارد در جبهه مقاومت کمتر نیست، حتی در پاره‌‌ای از مواقع ارزش این نوع مبارزه بیشتر است.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت