سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 100465
تاریخ انتشار: 1400/6/24
دیدار رئیس كل دادگستری استان فارس با تولیت حرم مطهر

HyperLink

امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس كل دادگستری استان فارس به همراه جمعی از مسئولان این اداره کل، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت جدید این بارگاه منور دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، ضمن تاکید بر لزوم تبیین جایگاه والا و متعالی این بارگاه منور، اظهار کرد: موضوعی که باید در دستور کار و مورد توجه همه ی مسئولان استان باشد، این است که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، اینجا را سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران معرفی کردند لذا شایسته است تمامی هدف گذاری ها در راستای معرفی هرچه بهتر و تبیین مناقب حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام برای همگان و اعتلای جایگاه فرهنگی و معنوی استان فارس و شهر شیراز باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه هایی که کارشان به صورت تخصصی در حوزه فرهنگ تعریف می شود، مثل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و مراکزی از این دست و حتی سایر سازمان ها که تاکنون در حوزه های فرهنگی ورود نداشته اند، لازم است جهت حرکت خود را در این راستا، تعریف نمایند.
تولیت حرم مطهر گفت: قطعا دستگاه عظیم دادگستری در حوزه فرهنگ می تواند نقش آفرین باشد، این حرکت بزرگی که در قوه قضاییه در دوره حضرت آیت الله رئیسی، آغاز و در دوره ریاست جناب محسنی اژهای ادامه یافته، بسیار امید بخش است و یک ‌گفتمان انقلابی با یک بعد فرهنگی برجسته است. وقتی دستگاه قضایی با قدرت کار می کند و در مقابل فساد قد علم می کند، بعد فرهنگی قضیه بیشتر از بعد  اقتصادی آن خودنمایی می کند و این باعث امید آفرینی می گردد و دل های مردم نسبت به نظام اسلامی گرم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری گفت: نگاه کلی آن افقی است که که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تبیین کردند که همانا رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و همه این ها مقدمه این موضوع است. تمامی اقشار مردم، در هر حرفه و با هر مسئولیت و سِمت، همه به یک شکل در حال حرکت هستیم تا به آن تمدن نوین اسلامی برسیم. تمدن نوین اسلامی در حقیقت یعنی رسیدن به آرمان شهر اسلام ناب. رسیدن به آن قله هایی که پیامبران الهی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، فقها، عالمان و مجاهدان نابی که در بستر تاریخ آمدند، همه در صدد بودند به آن برسند و همه ما در حقیقت کارگزارانی هستیم که تلاش میکنیم اِن شاءالله به آن مقصد و هدف دست پیدا کنیم.


وی تصریح کرد: اگر در این راستا وظیفه خودمان را به نحو احسن انجام دهیم، در پیشگاه خداوند متعال روسفید خواهیم بود و اگر کم کاری کنیم و ضعف نشان بدهیم، قطعا باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم. همکاری بین دستگاه ها و حرم مطهر به همین شکل باید تعریف و تبیین شود. هم افزایی و اندیشه ورزی های مشترکی می توانیم با همدیگر داشته باشیم. اساتید بزرگواری که در دادگستری مشغول هستند به دلیل برخوردی که با توده مردم دارند قطعا می توانند در امور فرهنگی حرم یاری رسان باشند و اِن شاءالله این تعامل باید انجام شود. این قدرت قوه قضاییه از جهاتی بی نظیر است. خود شما که در متن قضیه هستید شاید گاهی متوجه قدرت خودتان نشوید، اما ما که بیرون ایستاده ایم و نگاه می کنیم اهمیت این جایگاه را متوجه می شویم، یعنی وجود دستگاهی که از حدود و مرزهای الهی محافظت می کند و این جایگاهی است که خداوند توفیق خدمت گذاری در آن را به دوستان بزرگوار داده است و امیدوارم که اِن شاءالله با توکل و استعانت از خداوند بزرگ، به احسن وجه این مسولیت خطیر را دوستان به سرانجام برسانند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت