سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 100469
تاریخ انتشار: 1400/06/27
دیدار مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس با تولیت حرم مطهر

HyperLink

حجت الاسلام محمد عباس پور مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت جدید این بارگاه منور دیدار و گفتگو کرد.
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه های علمیه به امر مبارک رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در سال ۱۳۷۰ تاسیس گردید و الحمدالله این يك كار بسیار ارزشمند و باقيات و صالحاتي است كه مقام معظم رهبري در حوزه ي علميه بوجود آوردند.
وی ادامه داد: ما خودمان آن زمان طلبه قم بودیم، واقعا خدمت بزرگي شد. شايد فلسفه اصلي چنين اقدامی را اگر دقت كنيد به اهميت حوزه و محافظت و پشتيباني از آن برمي گردد. دليلش اين است كه انقلاب اسلامي که از آغاز تا به امروز، جهان را به لرزه درآورده است، بر پايه حوزه چرخيده است.

تولیت حرم مطهر تصریح کرد: از اوايل سال ۱۳۰۰ دو جريان در ايران حركت خود را شروع كرد، يكي تاسيس حوزه ي عمليه قم توسط مرحوم عبدالکریم حائری یزدی است. اگر مكاتبات حضرت امام(ره) را نگاه كنید، ایشان در مورد حوزه بسيار زحمت كشيدند، راجع به اين كاري كه حاج عبدالكريم در قم شروع كردند خيلي مقيد بودند كه حوزه بايد حفظ و تقويت شود و اين بنا استوار بماند. با پشتوانه حوزه علمیه قم، از سال ۱۳۴۱ مبارزات امام(ره) شروع شد، یعنی یک سال بعد از آغاز مرجعیت ایشان در فروردین ۱۳۴۰. جریان دوم، جريان مواضعين و دقيقا ضد حاكميت رضا خان پهلوي بود که از زمان كودتای سال ۱۲۹۹ و تاجگذاري وی در ۱۳۰۴ آغاز گردید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، خاطرنشان کرد: از نظر تاريخ، تمام تحليلگرهاي سياسي دنيا بدون استثناء، معتقد هستند که انقلاب اسلامي ايران بزرگترين انقلاب مردمي جهان در طول تاريخ هست و اين مطلب را خود نظريه پردازان غربي نيز اذعان دارند و منحصر به ما نيست، يعني كساني كه ضد اين انقلاب هستند و كتاب مي نويسند و در دانشگاه ها تدریس می کنند اين را به صراحت اعلام كرده اند؛ از جمله آقاي یرواند آبراهامیان در كتاب ايران بين دو انقلاب. كتاب قطوري است كه به زبان فارسي ترجمه شده، ايشان صريح مي گويد كه انقلاب اسلامي ايران بزرگترين انقلاب جهاني مردمي است. هيچ انقلابی قادر نبود اين همه مردم را به صحنه بياورد و تا امروز هم ادامه دارد و هيچ انقلابي چنين نبوده، ريشه ی همه به حوزه برمي گردد. در حقيقت حوزه بوده كه دنيا را به لرزش درآورده و ادامه دارد، محافظت از اين حوزه جزو واجبات است.

تولیت حرم مطهر گفت: با توجه به اينكه نظر دفتر مقام معظم رهبري(مدظله العالی) اين است كه اين آستان مقدس حوزه ي علميه اينجا را تقويت بكند، اِن شاءالله در يك جلسه مقتضي راهكارها بررسی شود، بويژه راجع به بحث محتوا و انديشه كه مهم تر هست. اگر اين درست شود خيلي از مشكلات دیگر خود به خود حل ميشود، امروزه در جمهوري اسلامي جا براي طلاب حاذق به وفور هست، نيمي از مساجد ما در كل كشور امام جماعت ندارند، از ۷۵ هزار مسجد نيمي بدون امام جماعت است بايد اين درست شود، مردم طالب هستند، هر جا طلبه قوي و توانمند برود، مردم دور او جمع مي شوند و كار پيش مي رود.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت