سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 100470
تاریخ انتشار: 1400/06/27
در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه عنوان شد؛
تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع): رسانه، چشم و چراغ جامعه و ترسیم کننده نقشه راه بشری است

HyperLink

امروز شنبه  ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، نشست صمیمانه اصحاب رسانه سومین حرم اهل بیت علیهم السلام با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت جدید حرم مطهر در سالن شهید آیت الله دستغیب برگزار شد.  


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها بر فضای فکری، فرهنگی و اقتصادی تاثیرگذار هستند و امیدواریم که این جلسات استمرار پیدا کند و گفت و شنود‌های موثری داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: رسانه، چشم و چراغ جامعه و ترسیم کننده نقشه راه بشری است و رسانه آنقدر مهم است که جنگ نوین را جنگ رسانه‌ها می دانند. با رسانه می شود از کاه، کوه ساخت و یا یک کوه را محو کرد.

 

تولیت حرم مطهر با بیان نقش پررنگ رسانه‌ها در رقم زدن سرنوشت بشر، گفت: رسانه آنقدر مهم است که بزرگان اقتصادی دنیا ۹۰ درصد بودجه را خرج تبلیغ می‌کنند. رسانه آنقدر مهم است که استکبار جهانی و صهیونیست‌ها از همان ابتدا رسانه‌ها را در دست گرفتند و امروز بزرگترین رسانه‌ها در دست این گروه است.

 

وی با اشاره به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بیان کرد: قدرت‌های استکباری ناتوی فرهنگی را برای این منظور درست کردند تا با ائتلاف رسانه‌ها یک ابرقدرت را نابود کنند که موفق هم شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری با بیان اینکه همان قدرت‌ها امروز هم از تمام ابزار و قدرت خود استفاده می‌کنند تا یک حقیقت را باطل جلوه دهند، گفت: می‌خواهند شهید را جای جلاد بگذارند و حقایق را وارونه جلوه دهند، بنابراین رسانه را نباید دست کم گرفت.

 

این استاد دانشگاه و مدرس دروس عالی فقه و اصول حوزه علمیه در ادامه افزود: رسانه شامل هر آن چیزی است که پیامی را منتقل کند؛ اعم از فیلم، کتاب، روزنامه، خبرگزاری، حتی نوع پوشش. در جنگ فرهنگی همه این موارد تاثیر دارد. تقاضا این است که از تمام ظرفیت این ابزار مهم استفاده شود و یک لحظه غفلت صورت نگیرد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به تعبیر تئوریسین‌های غربی بزرگترین انقلاب مردمی جهان در طول تاریخ است، تصریح کرد: قبل از انقلاب تعداد مشروب فروشی‌ها بیش از مساجد بود و رژیم هم به دنبال غربی‌سازی فضای کشور بود، اما انقلاب از مساجد شروع شد و مساجد بزرگترین انقلاب مردمی جهان را رقم زدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری با تاکید بر اینکه نباید ابزار‌هایی که در اختیارمان است را کوچک بشماریم، گفت: رسانه ابزار اصلی کار حرم مطهر است، رهبری فرمودند اینجا سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران است، بنابراین رسانه‌ها در تحقق این امر نقش مهمی دارند و می‌توانند این مفهوم و جایگاه سومین حرم را در کشور و جهان اسلام مطرح کنند و جز حضور موثر رسانه برای تحقق این مهم، راهی نیست.

 

وی با بیان اینکه آستان مقدس باید یک سند جامع به عنوان نقشه راه داشته باشد، عنوان کرد: یک هیأت اندیشه‌ورز مستمر از اندیشمندان حوزه‌های مختلف برای حرم مطهر تشکیل خواهد شد و البته برای تحقق جایگاه سومین حرم علاوه بر استان فارس و دستگاه‌های اجرایی درون استانی، نهاد‌های بالادستی در سطح کشور هم باید ورود کنند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت