سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 110482
تاریخ انتشار: 1400/07/03
دیدار شهردار جدید شیراز با تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)

HyperLink

امروز شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ، مهندس احسان اصنافی شهردار جدید شیراز، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام و زیارت مضجع شریف این امامزاده جلیل القدر، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت شیراز به عنوان یکی از کلان شهرهای مهم کشور گفت: شیراز در دوره زندیه پایتخت کشور بوده است و سابقه ای که این سلسله در اداره ایران دارند باعث سربلندی شیراز است.

 

وی در ادامه با اشاره وجه مذهبی شیراز اظهار کرد: در طول تاریخ تشیّع، امامزادگان واجب التکریم و عظیم الشأنی در شیراز حضور داشته اند که در این میان حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام که به سیدالسادات الاعاظم و امین ولایت مشهور بوده اند، چهره ای شاخص در میان این بزرگواران هستند.

تولیت حرم مطهر در ادامه با اشاره به وجه تاریخی شیراز، گفت: شیراز از لحاظ تاریخی و فرهنگی، جایگاه والایی دارد و در ایران، شهری با این همه افتخارات و جایگاه ویژه، کم نظیر است، وجود شعرای بزرگی همچون حافظ و سعدی، همچنین وجود آثار و ابنیه تاریخی ارزشمند مربوط به ادوار مختلف، این شهر را برجسته و در جهان، شناخته شده کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری تصریح کرد: لازم است توسعه شیراز در راستای جایگاه والای آن و بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باشد که اینجا را سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نامیدند، و البته باعث تعحب است که چرا در گذشته آن طور که شایسته است این موضوع مورد توجه قرار نگرفته، زیرا اگر هدف دنیانگری باشد، توسعه اینجا به نفع مسایل دنیوی است و اگر هم نگاه آخرت محوری داشته باشیم، با توسعه سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، به نفع آخرتمان کار کرده ایم.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با نیت خیری که شهردار و اعضا شورای شهر شیراز دارند، کارها به نحو احسن پیش  برود و اظهار کرد: مهندس اصنافی شهردار منتخب شورای ششم شهر شیراز، از نیروهای انقلابی و موفق هستند و اِن شاءلله در دوره جدید گرفتار حاشیه ها نباشیم و متن را توجه کنیم و در راستای آرمان های نظام و رهبری پیش برویم.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت