سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 110540
تاریخ انتشار: 1400/07/27
دیدار مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس با تولیت حرم مطهر



حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه‌های استان فارس ضمن تشرف به حرم مطهر، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور دیدار و گفتگو کرد.     

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، در این دیدار اظهار کرد: حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) و امام خامنه ای(مدظله العالی)، حجت های روشن خداوند در زمان ما هستند و لازم است همه مسئولان و مدیران نظام اسلامی، در برنامه ریزی ها، آرمان ها و افق های این اعاظم را مدنظر قرار دهند.

 

وی نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل را نگاهی عمیق و گاهاّ فراتر از زمان دانست و با اشاره به کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" از معظم لَه، گفت: این کتاب، پنجمین اثر مکتوب حضرت آقا است که در سال ۱۳۵۴ به چاپ رسید و نگاهی نو به مفاهیم دینی دارد. این کتاب شامل سلسله جلسات ایشان در ماه رمضان سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در مشهد مقدس است که در آن اصول و پایه‌های فکری اسلام، در خلال آیات قرآن مطرح شده‌است؛ که از شناخت این اصول، طرح کلی از دین به صورت یک ایدئولوژِی کامل ارائه شده‌است.

 

تولیت حرم مطهر ادامه داد: کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" از جنس کتاب‌ های کلامی نیست که روند اثبات و نفی در پیش گرفته باشد، بلکه اصول اصلی اندیشه اسلامی را از روی آیات قرآن و بر مبنای توضیح مسائل اساسی دین تبیین کرده‌ است و ارائه دهنده نمایی کلی از اندیشه اسلامی به جهانیان است. نه فقط مسلمانان، بلکه یکایک انسان ها، چه موحد و چه غیر موحد، با هر ایده و تفکری می تواند مخاطب این کتاب باشد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بارها در بیاناتشان به این نکته اشاره کرده اند که بر روی فکر و دل، به صورت مستمر کار کنید، اول فکر باید ساخته شود و بعد دل. اعتاب مقدسه و حرم های مطهر، در وحله اول باید فکر اسلامی و درست بسازند و بعد بر بروی دل ها و قلوب مردم کار کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اصول و مبانی مشترک دانشگاه فرهنگیان و حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام گفت: هر دوی این نهادها، می توانند با هم افزایی و همکاری، در جهت اعتلای جایگاه حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر به عنوان یک قطب فرهنگی مذهبی در کشور گام بردارند.



نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت