سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 120570
تاریخ انتشار: 1400/08/13
در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی بین‌الملل ویژه طلاب و فعالان حوزه بین الملل عنوان شد؛
تاکید تولیت حرم مطهر بر بهره گیری از اصول اعتقادی و جهان بینی اهل بیت(ع) برای پاسخ به شبهات

HyperLink

امروز پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰، مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی بین‌الملل ویژه طلاب و فعالان حوزه بین الملل سراسر کشور با حضور آیت الله دکتر دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، در سالن شهید آیت الله دستغیب برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این مراسم اظهار کرد: ما به عنوان مبلغان مکتب اهل بیت علیهم السلام باید با تمام وجود و نه فقط از طریق مطالعه فقه و اصول، با مکتب ائمه اطهار آشنا شویم و برای بیان استدلال و پاسخ به شبهات لازم است با اصول اعتقادی و جهان بینی اهل بیت علیهم السلام به دقت و به صورت موشکافانه مسلط باشیم و از آن بهره ببریم.
وی ادامه داد: باید با روش فقه، به ویژه فقه مبتنی بر مکتب اهل بیت علیهم السلام و تفسیر قرآن بر این مکتب آشنا باشیم.

تولیت حرم مطهر با توصیه به مطالعه کتاب "تأسيس الشيعة لعلوم الإسلام" نوشته مرجع بزرگ دينى علامه سيد حسن صدر، گفت: روحانیون در معابد هند، دهلی نو و چین با شکل خاص در حال کار کردن هستند، در اروپا هم روحانیون با حضور در مکان های عمومی، مسائل خود را منتقل می کنند و در دنیا این کار به شدت رواج دارد. ما می خواهیم از مکتبی دفاع کنیم که در دنیا به این صورت، با این مشخصات و پشتیبانی علمی و قرآنی به هیچ وجه وجود ندارد و می خواهیم این را بگوئیم که هستی بر محور ولایت و امامت می چرخد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری تصریح کرد: باید با استدلالِ تمام کار کنیم و با تمام وجود معتقد باشیم و ده‌ها برنامه مطالعاتی داشته باشیم و تجزیه و تحلیل کنیم تا در این زمینه قوی و موفق شویم.

وی با بیان خاطره ای از سفر یک دانشجوی آلمانی به ایران با هدف گردشگری، افزود: این توریست با حضور در چند جلسه، زمان برگشت، مسلمان و شیعه شد، لذا وقتی مکتب ناب را به آن‌ها معرفی می‌کنیم با جان و دل می‌پذیرند البته در صورتی‌که خود مسلط باشیم و اینجا نقش روحانیون بارزتر می‌شود.

تولیت حرم مطهر با تاکید بر اینکه ما منادی انقلاب اسلامی هستیم و حقیقتا انقلاب در دنیا مظلوم است، ادامه داد: هیچ انقلابی در دنیا نیست که اینچنین مبتنی بر آرمان های اصیل بشری باشد، این آرمان ها همه جا طرفدار دارد، چرا که مربوط به فطرت بشری است. 

وی با بیان اینکه بزرگترین انقلاب مردمی جهان در ایران شکل گرفته و مردم هزینه جدی برای این انقلاب پرداخت کرده‌اند، عنوان کرد: متاسفانه انقلاب به کشور و دنیا به خوبی معرفی نشده و حتی بعضی مبلغان، خود، این انقلاب را به خوبی نمی‌شناسند.

تولیت حرم مطهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی بر اینکه « دانشجو و طلبه جوان امروز باید تاریخ سیاسی و معاصر را بخواند»، خاطرنشان کرد: توقع است که در جنبه‌های گردشگری ایران، مطالب ناب هم به توریست‌ها و گردشگران ارائه شود.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت