سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 120599
تاریخ انتشار: 1400/08/27
در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس عنوان شد؛
تولیت حرم مطهر: به برکت اهل بیت علیهم السلام، گرایش به مذهب تشیع در حال گسترش است

HyperLink

اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس  به همراه جمعی از مسئولین این ستاد، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور دیدار و گفتگو کرد.   

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار، ضمن اشاره به جایگاه متعالی سیدالسادات الاعاظم اظهار کرد: پایگاه های اصلی فرهنگی ما همین حرم های مقدس اهل بیت علیهم السلام هستند، همین زیارتگاه های متبرک و حرم های مطهر، مذهب تشیع را زنده نگه داشته و به جهانیان معرفی کرده است.

وی ادامه داد: هرچند قدرت اهل بیت علیهم السلام بصورت قدرت نظامی و قدرت های معمول و مرسوم در دنیای امروزی نیست، اما به برکت این اعاظم، شاهدیم که گرایش به مذهب تشیع چطور از همان ابتدا رشد داشته و در حال گسترش است.

تولیت حرم مطهر تصریح کرد: بسیاری از مردم عربستان شیعه شده اند هرچند قرار نیست جایی مطرح شود، همچنین در اندونزی مردم فوج فوج شیعه می شوند، در سرزمین های اشغالی هم گروه هایی به سمت مذهب تشیع روی آورده اند.

وی گفت: در عربستان قدرت در اختیار وهابیت هست و تا توانسته به شیعیان ضربه زده و قبور اهل بیت علیهم السلام را تخریب کرده است، حال چه اتفاقی افتاده که در دل سیاهی و خفقان آنجا، شیعه در حال شکل گیری و گسترش است. همه اش بخاطر محوریت اهل بیت علیهم السلام و پاکی و میزان عدل و راستی و درستی بودن اهل بیت علیهم السلام است، همه چیز را اهل بیت علیهم السلام بیان کرده اند، در سیره آنها نه افراط هست و نه تفریط و کاستی. حتی یک مشرک که با حضرت علی علیه السلام و عدل و مساوات ایشان آشنا می شود، قلبش به سمت شیعه می رود.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب صادرشد، گفت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم می فرمایند که شعار های انقلاب اسلامی همان شعارها و خواسته فطرت بشریت هست، این ها همان فطرت و ذات بشر است که به سمت پاکی ذاتی و عدالت کشیده می شود.


تولیت حرم مطهر ادامه داد: این فرصت بازسازی عتبات عالیات لطف خدا بوده که به عهده ایران گذاشته شده است، اهل بیت علیهم السلام در احیای عتبات خود عنایت ویژه دارند، به عنوان مثال؛ راهپیمایی بزرگ اربعین یک فرهنگ است که به برکت همین حرم ها درست شده است.

وی در پایان بر آمادگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام به منظور همکاری در جهت احیای عتبات عالیات تاکید کرد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت