سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 120611
تاریخ انتشار: 1400/09/03
دیدار رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز با تولیت حرم مطهر

HyperLink

امروز چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰، سرکار خانم دکتر زینب روستایی، رئیس و جمعی از مسئولان دانشکده علوم قرآنی شیراز، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار، اظهار کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با توجه به زیرساخت ها و توانمندی هایی که در اختیار دارد، به خوبی می تواند به یک دانشگاه بین المللی تبدیل شود و در سطح بین المللی، پذیرش دانشجو داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی کشورهای اسلامی، برای تحصیل معارف اسلامی، محبین اهل بیت علیهم السلام و خصوصا بانوان مشکلات و محدودیت هایی دارند که اِن شاءلله با سیاست هایی همچون اعطای بورس، زمینه جذب دانشجو از این کشورها و همچنین سایر نقاط جهان فراهم گردد.

تولیت حرم مطهر گفت: در رشته های علوم قرآنی کسانی حضور پیدا می کنند که انتخاب اصلی و علاقه ی آن ها به معارف قرآن کریم است و هدفمند در رشته های قرآنی، تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه دانش آموخته های علوم قرآنی در کشور گفت: فارغ التحصیلان رشته های علوم قرآنی چه در ادارات و نهادهای دینی محل کار و چه در کانون خانواده و در امر تربیت فرزندان، افراد مفیدی هستند. به همین خاطر هر کسی در هر گوشه از کشور وارد رشته قرآنی بشود، در کار و زندگی، فردی موثر و مفید خواهد بود.

تولیت حرم مطهر اظهار کرد: دانشکده علوم قرآنی باید با برنامه ریزی های مدون در جهت تربیـت نیروهای متعهد، مؤمـن و تـوانمند در حوزه های قرآنی، گام بردارد و در ارتقاء سطح فرهنگ و دانش عموم جامعه در زمینه معارف قرآن کریم کوشا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: کلان شهر شیراز با ورودی گردشگران غیرایرانی فراوان، ظرفیت بالایی برای اشاعه اسلام دارد. شیراز همیشه شهر اولیاءالله و شهری مذهبی بوده است و حرم ها و مدارس بزرگ دینی داشته است. مردم این خطه از کشور، همواره متدین و پذیرای اهل بیت علیهم السلام بودند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، در پایان بر لزوم گسترش همکاری های حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام به عنوان قطب فرهنگی - مذهبی جنوب کشور با دانشگاه علوم و معارف قرانی در زمینه های مختلف تاکید کرد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت