سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 120616
تاریخ انتشار: 1400/09/07
در دیدار مسئولان و دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز، عنوان شد؛
تولیت حرم مطهر: ولایت مداری، ستون فقرات تشیع و انقلاب اسلامی است

HyperLink

جمعی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور دیدار کردند. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار ضمن تاکید بر سرلوحه قراردادن نظرات رهبر معظم انقلاب در تدوین سیاستگذاری های خرد و کلان، اظهار کرد: نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از لحاظ کارشناسی در حوزه های مختلف ازجمله سیاسی و فرهنگی حجت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نظریه پردازی با جایگاه عمل فرق دارد، اگر کسی به صِرف داشتن سطح علمی یا  ایده پردازی بالا اما بدون تجربه لازم در جایگاه اجرایی قرار بگیرد، اشتباه است. جایگاه ایده پردازی، متفاوت با جایگاه اقدام و عمل است.

تولیت حرم مطهر بیان کرد: رهبری نقطه شروع کار فرهنگی را بیان می کنند؛ انسان ابتدا باید در وجود خودش مقدماتی را فراهم کند، از لحاظ تقوا، ایمان، اعتقادات و معنویات و همچنین به لحاظ فرهنگی و تعلقات اجتماعی و سیاسی؛ اگر این حداقل ها در وجود شخص ایجاد شد، بعد می تواند شروع به کار فرهنگی کند. با رعایت این پیش زمینه ها است که می توان یک کانون فرهنگی، پایگاه بسیج و یا یک تشکل موفق ایجاد کرد.

وی گفت: خداوند متعال در آیه ۶ سوره تحریم می فرمایند: " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا" یعنی "ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خود را با خانواده خویش از آتش دوزخ نگاه دارید" برای شروع، اول باید از خودمان شروع کنیم و بعد از محیط و اطراف پیرامون. این یک اصل است، کار فرهنگی یا سیاسی، اول از خود است، در ابتدا یک حداقل هایی در وجود انسان باید ایجاد و سرآغاز کار فرهنگی شود.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری تصریح کرد: رهبری می فرمایند تاریخ سیاسی معاصر ایران را مطالعه کنید، چون اول باید فلسفه انقلاب اسلامی را بفهمیم و مشخص شود کجا هستیم و هدف چیست.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب کبیر اسلامی ایران، بزرگترین انقلاب مردمی جهان است، در دنیا خیلی انقلاب شده، مثل فرانسه، روسیه و چین، اما انقلاب کبیر به انقلابی می گویند که هم تاثیرات گسترده داخلی و هم خارجی دارد. انقلاب اسلامی ایران واقعا بزرگترین انقلاب است که دنیا را به حرکت درآورده، پس در واقع انقلابِ کبیر است و البته مردمی ترین انقلاب جهان است چون از لحاظ آماری، میزان مشارکت مردم ایران بالاترین درصد حضور مردم در یک انقلاب است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از لحاظ استمرار هم وضعیت به همین صورت است، انقلاب ها عموما تا چند سال بعد فراموش می شوند، اما انقلاب اسلامی ایران استمرار پیدا کرده است، گام اول انقلاب تمام شده و اکنون گام دوم، شروع شده است. دشمنان بارها تلاش کردند شور انقلابی مردم تمام شود اما  این شور ۴۳ سال است که ادامه دارد و روز به روز هم بیشتر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری گفت: من خواهشم این است که توصیه رهبری خطاب به دانشجویان و طلاب جوان مبنی بر مطالعه تاریخ سیاسی معاصر حتما مدنظر قرار گیرد. نکته بعد که باید مورد توجه قرار گیرد، پیوستگی به اعتقادات است. ستون فقرات تشیع را باید بشناسیم، و آن چیزی غیر از ولایت مداری نیست و این موضوع تنها اختصاص به انقلاب اسلامی ندارد، بلکه از زمان ‌پیامبر مکرم اسلام(ص) امر ولایت و همچنین ولایت مداری مطرح بوده است.

تولیت حرم مطهر خاطرنشان کرد: ولایت یکی از پرکاربردترین واژه های قرآن کریم است، ما این ستون فقرات جهان تشیع و انقلاب اسلامی را باید بفهمیم و در این مسیر باشیم.

وی در پایان، ضمن اشاره به ظرفیت های حرم مطهر در حوزه های پژوهشی و فرهنگی، از آمادگی این بارگاه منور برای همکاری با دانشگاه پیام نور در زمینه های مختلف خبر داد.

 

نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت