سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 120677
تاریخ انتشار: 1400/10/08
تولیت حرم مطهر: وظیفه حوزه های علمیه، تربیت انسان هایی مومن و استوار همچون كوه و جبل راسخ است

HyperLink

امروز چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰، نشست هم افزایی معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور و مسئولان حوزه علمیه خواهران استان فارس، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، در سالن شهید آیت الله دستغیب برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در این نشست که حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور و حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس حضور داشتند، تولیت حرم مطهر ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: چراغ راه ما در حوزه های علمیه و امر آموزش مفاهیم دینی، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند.

 

وی ادامه داد: بحمدالله در نتیجه تلاش ها و مجاهدت های صورت گرفته، هزاران عالم دینی ثمره حوزه های علمیه برادران و خواهران در کشور است. اساس و بنای حوزه های علمیه در جهان تشیع، مردمی است و هیچگاه بر دوش دولت ها نبوده و حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز همواره بر این مردمی اداره شدن حوزه ها و مدیریت آن ها که با هیأت امنا است تاکید داشته اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری با اشاره به تاسیس حوزه علمیه نجف توسط شیخ طوسی و حوزه علمیه قم توسط آیت الله عبدالکریم حائری گفت: این شجره های طیبه توسط عالِمان دینی که هیچ نسبتی با دولت ها نداشته اند، تاسیس شدند و بحمدالله ثمرات آن ها در جهان اسلام تا به امروز، به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(رحمت الله علیه) از شجره طیبه حوزه قم در برابر حاکمیت طاغوت و شجره خبیثه پهلوی قرار گرفت و نتیجه این رویارویی، شکل گیری بزرگترین انقلاب مردمی جهان در ایران شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما با همه وجود نیازمند عمق بخشی به محتوا و کارها هستیم و در این راه نباید اسیر موج های لحظه ای بشویم. وظیفه حوزه های علمیه این است که انسان هایی مومن و استوار همچون كوه و جبل راسخ تربیت کند. کمیت مهم نیست، اصل، عمق و محتوا و کیفیت است.

وی ادامه داد: بد به روزی که فردی با دانش و اطلاعات اندک و بعضا اشتباه و انحرافی، قصد دفاع از یک باور را داشته باشد، آن موقع است که کار نتیجه عکس می دهد و بدترین ضربه ها به سبب این جهل، وارد می شود. ضربه هایی که در داخل و از روی بی اطلاعی، بی علمی و کم سوادی به پیکر اسلام و تشیعه زده شده، از ضربات دشمنان خارجی همواره بدتر بوده است.

 

تولیت حرم مطهر در پایان اظهار کرد: اساتید گرامی و مدیران حوزه ها باید ضمن عمق بخشی به محتوا و آموزش ها، تلاش کنند که طلاب بیش از پیش به امر مطالعه و تحقیق بپردازند؛ چراکه جامعه امروز ما به عالمان فرهیخته ی با محتوا، نیاز مبرم دارد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت