سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 180845
تاریخ انتشار: 1401/02/29
اختتامیه هشتمین "جشنواره علامه حلّی" استان فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام
تولیت آستان مقدس: حوزه های علمیه از مراکز اصلی علم، تحقیق و پژوهش در جهان تشیع هستند

HyperLink

چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، مراسم اختتامیه هشتمین "جشنواره علامه حلّی" استان فارس، با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه علمیه برادران کشور، حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی مدیر حوزه علمیه استان فارس و حجت الاسلام والمسلمین محمودی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان فارس، در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری در این مراسم، با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره علامه حلّی با هدف تجلیل از پژوهشگران حوزه های علمیه، کاری ارزشمند است، اظهار کرد: یکی از مراکز اصلی علم، تحقیق و پژوهش در جهان تشیّع، حوزه های علمیه هستند. شیخ طوسی که حوزه علمیه نجف را پایه ریزی کرد و آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم، شخصیت های علمی، دینی و استوانه بزرگ معرفتی در جهان تشیّع بودند.

 

تولیت حرم مطهر در ادامه با تصریح اینکه حوزه های علمیه بر پایه علم، تحقیق و پژوهش بنا شده اند، تصریح کرد: حوزه های علمیه لازم است با پیش رفت های بزرگ عصر جدید که در حوزه های مختلف، اعم از علم، فناوری و ارتباطات پیش آمده، خود را همگام نمایند. حوزه های علمیه برای اینکه تاثیرگذاری اجتماعی خود را همچون گذشته حفظ نمایند باید به موقع به عرصه مسائل جدید ورود کنند و تلاش ها معطوف به نیازهای روز جامعه باشد و البته گسترش تحقیق و پژوهش ها در عرصه های مختلف فقهی و حوزوی و برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند در این راستا بسیار موثر باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: طلاب سربازان خط مقدم جهاد تبیین هستند که با بهره از امکانات و ظرفیت های موجود همراه با تلاش و غیرت دینی می توانند نقش موثری در این امر مهم، ایفا کنند. نگاه تخصصی به مسائل و نیازهای روز، و تبیین حقایق دین مبین اسلام، تشیع و البته واقعیت های انقلاب اسلامی برای نسل امروز، یکی از رسالت های مهم طلاب است.

 


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت