سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 190862
تاریخ انتشار: 1401/3/10
آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام
حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری: فاصله گرفتن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دلیل اصلی انحطاط یک فرهنگ است

HyperLink

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با حضور تولیت آستان مقدس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مسئولان ملی و استانی و همچنین برگزیدگان ملی این رویداد از سراسر کشور در حرم مطهر برگزار شد. 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری تولیت آستان مقدس در این مراسم گفت: در انواع فعالیت های فرهنگی، هیچ کاری ارزش کار کتابخوانی بویژه با موضوعات پیرامون اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را ندارد. چرا که وقتی نام کتاب در میان باشد، کار از ده‌ها جهت ارزشمند و قابل تقدیر است. هر تمدنی که در دنیا شکل گرفته بر مبنای کتاب و هر تمدنی که سقوط کرده و دچار انحطاط شده است دلیل اصلی آن، فاصله گرفتن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است.

 

وی گفت: معجزه جاودانه و ابدی پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) کتاب بوده است و این کتاب است که دست بشر را می‌گیرد و از گرداب جهل و نادانی و انحطاط نجات می‌دهد. یکی از کار‌های فرهنگی اصیل، ارزشمند و ماندگار اینست که در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز که جنگ رسانه هاست و دشمنان از یک کاه، کوه می‌سازند و قله‌های عظیم پیشرفت را در نگاه مردم کوچک می‌سازند، اگر فرهنگ تحقیق، مطالعه و کتابخوانی وارد میدان ‌شود، یقینا دشمن در رسیدن به اهداف خود، ناکام خواهد ماند.

 

تولیت حرم مطهر گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جهاد تبیین، هم عینی است و هم فوری، که این فریضه به معنای واجب عینی بودن برای همه ما است. یکی از عرصه‌های ارزشمند و اصیل، موضوع جهاد تبیین است و این رسالتی است که این جشنواره بر عهده گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی به زندگی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نگاه می‌کنیم، در هیچ دین، مکتب و آیینی نداریم که رهبران معصوم آن‌ها به علم، دانش و مطالعه تأکید مکرر داشته باشند و این از افتخارات مکتب اهل بیت علیهم السلام است و اینگونه جشنواره‌ها این افتخار را روز به روز بالاتر می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری گفت: باتوجه به گستردگی شبکه‌های عظیم کتابخانه‌ها در سراسر کشور، اگر هر بخشی وظیفه خود را به درستی انجام دهد، در راستای جهاد تبیین گام‌های بزرگی بر خواهیم داشت.

 

وی در پایان اظهار کرد: حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، به عنوان یک مرکز ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، این آمادگی را دارد که با یکصد هزار عنوان کتاب ثبت شده در خدمت نهاد کتابخانه‌های عمومی و تمامی اهالی علم، استادان، دانش آموزان و دانشجویان باشد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت