سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 190898
تاریخ انتشار: 1401/03/26
دیدار مدیرعامل شرکت سد و عمران پارس گستر با تولیت حرم مطهر؛
حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری: پیشرفت های بی شمار کشور، برای نسل جوان معرفی و تبیین شود

HyperLink

امروز پنج شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱، مهندس محمد جواد ترفیعی، مدیرعامل شرکت سد و عمران پارس گستر به همراه جمعی از مسئولان این شرکت، ضمن تشرف به آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام و زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التکریم، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور، دیدار و گفتگو کرد.    

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهداء، دستاوردها و پیشرفت های بسیار بزرگی در حوزه های مختلف عمرانی از جمله حمل و نقل و سدسازی در کشور بوجود آمده است.

 

وی تصریح کرد: در جهان امروز، موضوع حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای از بخش‌‏های زیربنایی اقتصاد هر جامعه محسوب می‌شود و برای دستیابی به اقتصادی پویا، داشتن سیستم های حمل و نقل کارآمد، ایمن و نوین اجتناب ناپذیر است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: موفقیت‌های راهبردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی، در گرو سرمایه گذاری کلان در زیرساخت ها و تجهیزات حمل و نقل و نیز توسعه مهارت‌های مرتبط با حمل و نقل است که بحمدالله پیشرفت های خوبی در این زمینه تاکنون به دست آمده است و اِن شاءالله به همت مسئولین مردمی و انقلابی، توسعه و گسترش کمی و کیفی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در حوزه سدسازی نیز پیشرفت های کشور نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. سدها نقش ارزنده‌ای در توليد انرژی و نیز ذخيرۀ آب برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی ایفا می‌کنند و سرمايه‌ای برای تأمين آب و انرژی در جهان مدرن امروزی به‌شمار می‌روند. در حال حاضر ایران اسلامی جزء پنج کشور برتر دنیا در سدسازی به‌شمار می‌آید و این مایه افتخار و مباهات بسیار است.

 

تولیت حرم مطهر خاطرنشان کرد: علی رغم دشمنی های مخالفان انقلاب و نظام، کشور به برکت انقلاب اسلامی، در زمینه های مختلف، پیشرفت های بزرگ و بی شماری داشته است که لازم است برای نسل جوان معرفی و تبیین شود. الحمدالله دشمنی ها عملا با شکست، مواجه شده اند. "وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ" [ آیه ۵۴ سوره آل عمران].

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در خصوص لحظه لحظه زندگی در پیشگاه خداوند مسئولیم و ذره ذره اعمال حساب می شود." وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ" [ آیه ۸ سوره زلزال] .برخی می گویند چندین سال نماز خواندیم اِن شاءلله قیامت نجات یابیم؛ به صرف نماز خوب کسی نجات پیدا نمی کند و سایر اعمال و رفتار هم سنجیده می شود. همین راه سازی، احداث سد و یا ساختمان سازی، که اگر قصوری در آن باشد، می تواند باعث بروز فاجعه ای بزرگ شود. همه ی اعمال در آخرت، سنجیده می شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری گفت: در آیه ۴۹ سوره مبارکه کهف آمده است " وَوُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هَذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا  وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا  وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا" یعنی "دفتر اعمال گشوده شود. مجرمان را ببينى كه از آنچه در آن آمده است بيمناكند و مى‌گويند: واى بر ما، اين چه دفترى است كه هيچ گناه كوچك و بزرگى را حساب ناشده رها نكرده است. آنگاه اعمال خود را در مقابل خود بيابند و پروردگار تو، به كسى ستم نمى‌كند." . لذا همگان باید به این موضوع توجه داشته باشند که در روز قیامت هیچ کس بدون حساب و کتاب نیست و همه باید پاسخگوی اعمالشان باشند. اِن شاءالله هر یک از ما پرونده ای سراسر معنوی در روز قیامت داشته باشیم.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت