سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 190900
تاریخ انتشار: 1401/03/31
حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری: در ترویج و بیان مفاهیم دینی، هنر بسیار تأثیرگذار است

HyperLink

امروز سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، دکتر ستار خالدیان سرپرست دانشگاه هنر شیراز به همراه جمعی از معاونان این دانشگاه، ضمن تشرف به آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام و زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التکریم، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور، دیدار و گفتگو کرد.     

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار اظهار کرد: هنر دارای جایگاهی ویژه و خاص در زندگی انسان است، ابزاری است که می تواند عامل پیشرفت و یا گمراهی گردد، انسان را به تعالی و کمال برساند و یا او را به سمت سقوط در ظلمات سوق دهد.

 

تولیت حرم مطهر تصریح کرد: قرآن کریم نیز یک اثر هنری بدیع است، قرآن یک سبک هنری خاص و بی‌مانند دارد، نه نثر است و نه شعر. قرآن از جهات مختلفی معجزه است، يكی از موارد اعجاز قرآن جنبه فصاحت و بلاغت آن است که تا به‌حال کتب بسیاری راجع به این موضوع نگاشته شده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: هنر در اسلام جایگاهی متعالی دارد. رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) می فرمایند که "هر ایده، اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود". در ترویج و بیان مفاهیم دینی، هنر بسیار تأثیرگذار است و نقش مهمی ایفا می کند. در طول تاریخ اسلام، هنرمندان متعهد بسیاری بوده‌اند که با بهره از ابزار هنر، باورهای دینی و اعتقادات خود را به بهترین شکل ممکن، به مَنصه‌ی ظهور رسانده‌اند. وجه مشترک این آثار، یکتاپرستی، معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی و عشق و ارادت به خداوند متعال است. به عبارت دیگر در همه‌ی این آثار هنری، اسلام اساس هنر را محفوظ نگاه داشته و بر غنای آن افزوده است.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت