سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 190909
تاریخ انتشار: 1401/04/08
تاکید تولیت حرم مطهر بر ایجاد زیرساخت های زیارتی و احداث زائرسرهای ارزان قیمت در شیراز

HyperLink

امروز چهارشنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۱، نشست مسئولان اجرایی فارس با موضوع احداث زائرسراهای ارزان قیمت پیرامون حرم مطهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در این نشست که شهردار و رئیس شورای شهر شیراز، مدیرکل میراث فرهنگی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس و جمعی دیگر از مسئولان اجرایی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین دکترکلانتری ضمن تاکید بر لزوم و اهمیت احداث زائرسرهای ارزان قیمت در جوار حرم مطهر گفت: ایجاد و تسهیل راه های دسترسی به آستان مقدس، تکریم هرچه بیشتر زائران و مجاوران حرم مطهر و فراهم کردن زیرساخت های زیارتی در شیراز در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام، باید برای مسئولین و متولیان امر، مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

 

وی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی، مسئولیت، به معنای واقعی کلمه، مسئولیت است که می تواند برای تقرب به خدا و خدمت به مردم صرف شود و عبادت باشد و یا سبب خیانت و سوء مدیریت گردد. فرصت هایی که در اختیار داریم، بسیار محدود و گذرا هستند. مسئولیت در تفکر اسلامی عرصه ابتلا و آزمایش الهی است و در بررسی اعمال، لحظه لحظه آن در قیامت محاسبه می شود.

 

تولیت حرم مطهر خاطرنشان کرد: هرکسی در هر پست و مقامی، در قبال وظیفه ای که به عهده دارد، مسئول است و همه ما در هر موقعیت و جایگاهی که در کشور عهده دار آن هستیم، در پیشگاه خدای تبارک و تعالی مسئولیت داریم. پیامبر اکرم(ص) در حدیث شریفی می‌فرمایند "کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مَسئول"، یعنی همه شما نسبت به آنچه عهده دار شده اید مسئولید. در جهان بینی اسلامی، حتی شهروند عادی نیز در جایگاه خودش، مسئول است و به طور کلی تمامی افراد جامعه نسبت به هم وظیفه و مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن، ذره ذره‌ی اعمال و رفتار در آخرت حسابرسی می شود. "وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ" (سوره زلزال/ آیه ۸). لذا همه این موضوع مهم را باید مدنظر قرار دهند، به ویژه آنها که در نظام اسلامی، عهده دار مسئولیت هستند.

 

تولیت حرم مطهر خاطرنشان کرد: مسئولان توجه داشته باشند که در کنار انجام مسئولیت ها و امور معمول، باید سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری درست انجام داده و در صورت نیاز ریل‌گذاری های موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند. بنا به فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) "مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً كَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَة" هرکس طریق و سنت حسنه ای را پایه‌گذاری کند، اجر آن کار و همچنین ثواب هر كس كه به آن تا روز قيامت عمل می‌كند برای او هست. عکس آن نیز وجود دارد؛ "وَ مَنْ سَنَّ سُنَّةً سَيِّئَةً كَانَ عَلَيْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَة" هرکس طریق بدی را پایه‌ریزی و ریل‌گذاری کند، هم خودش گناه کرده و هم گناه هر كس كه در آینده به آن عمل كند برای او خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از فلسفه های وجود برزخ همین است؛ چراکه بعضی از انسان هایی که فوت کرده اند، کارهایی انجام داده اند و اعمالی مرتکب شده اند که ثواب و گناه آن اعمال تا بعد از مرگشان و تا روز قیامت برای آن ها نوشته می شود. پرونده انسان ها با مرگ بسته نمی شود و تا روز اتمام دنیا باز است. لذا مسئولان توجه داشته باشند که ما در بستر چارچوب های الهی، عهده دار مسئولیت هستیم و نمی توانیم از آن ها چشم‌پوشی کنیم.

 

تولیت حرم مطهر در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در استان فارس و شهر شیراز بحمدالله در حال حاظر، استاندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر و مدیران کل، همه انقلابی و دلسوز هستند و بدین ترتیب حجت برای خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم تمام است.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت