سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 190961
تاریخ انتشار: 1401/5/7
در دیدار جمعی از خدام افتخاری برادر، عنوان شد،
تولیت حرم مطهر: خدمت به زائران اهل بیت علیهم السلام، یک توفیق بزرگ الهی است

HyperLink

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابرهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام،  در دیدار جمعی از خدام افتخاری برادر با بیان اینکه خادمان مردم؛ مقربان درگاه الهی هستند، اظهار کرد: خدمت به همه ی موجودات در پیشگاه خداوند، ارزشمند است، و بالاتر از همه خدمت به انسان، به عنوان اشرف مخلوقات است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، وی تصریح کرد: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام، ارزش و ثواب وافری دارد. در آیه ۱۹۵ سوره بقره آمده است؛ «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ» یعنی نیکی کنید، که خداوند، نیکوکاران را دوست دارد. خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد. پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت و قرب الهی رسید.

وی تصریح کرد: خدمت به بندگان مومن خدا، علی الخصوص زائران اهل بیت علیهم السلام، خدمتی بی نظیراست که به خاطر عظمتش نمی شود برای آن نمونه آورد و یا آن را ارزش گذاری کرد. این یک توفیق بزرگ الهی است که انسان پیدا می کند و به خاطر آن باید شاکر خداوند متعال بود.

 

تولیت حرم مطهر، گفت: در این بارگاه منور، همه بدون درنظر گرفتن موقعیت مالی، سمت شغلی و یا مدرک تحصیلی، خادم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستیم. خدمت به محبان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در حرم مطهر، خدمت به بهترین خلق خدا و مایه مباهات است.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در ادامه ضمن بیان توصیه هایی اخلاقی برای خدام، گفت: چند نکته است که خادمان گرامی باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند. نخست؛ دقت درانجام مسئولیت. اگر انسان مسئولیتی عهده دار نباشد، روز قیامت حساب و کتابی ندارد اما اگر مسئولیت گرفت باید بداند برای لحظه لحظه آن در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد. یعنی نسبت به مسئولیت، اهتمام و توجه داشته باشد. مورد دیگر، رعایت به نظم است، در همه جهات منظم باشید، از حضور در محل کار تا تمام جنبه های فعالیت روزانه.

اخلاق مداری، نکته دیگری بود که تولیت حرم مطهر به خدام، متذکر شد و گفت: انسان مومن همیشه باید متخلق به اخلاق اسلامی باشد، که همانا توصیه اهل بیت(ع) است. امام حسين عليه السلام می فرمایند "اَلخُلقُ الحَسَنُ عِبادَه" خوش اخلاقى عبادت است. به ویژه اخلاق در برابر زائران و مجاوران این بارگاه منور و البته داشتن چهره بشّاش و شاد که در جذب قلوب، حائز اهمیت است. ما چون لباس خادمی پوشیده ایم و منصوب به اهل بیت(ع) شده ایم، اگر خدای نکرده بی اخلاقی انجام دهیم، خیلی بیشتر از سایرین در چشم است. لذا باید در گفتار و اعمال، بادقت و سنجیده، عمل کنیم.

 

وی در ادامه، ضمن تاکید بر لزوم تکریم و حمایت از خدام حرم مطهر اظهار کرد: سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، مدال افتخاری است که خداوند بر سینه مردم شیراز زده است، به رغم مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مالی آستان مقدس، اِن شاءالله با تلاش همگان، لطف خداوند متعال و عنایت اهل بیت(ع)، مشکلات، مرتفع و خدام گرامی این بارگاه منور، آنگونه که در شأن آن ها است، مورد توجه و تکریم قرار بگیرند.

 

شایان ذکر است در حال حاضر، حرم مطهر دارای ۸۱۸۰ خادم افتخاری برادر است که از این تعداد،۱۸۰۰ خادم، فعال و در قالب گروه های مختلف، همچون سفیران امین ولایت، خدام نوجوان، حافظان علوی، نقاره خانه، مبلغین و تنظیف در حال خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، هستند.

همچنین خدام در برنامه های مختلف آستان مقدس؛ اعم از مراسمات فرهنگی، مذهبی و آیینی، سفره صلوات، آیین فراشان، مراسم نقاره زنی، عیادت از بیماران و ... حضور فعال دارند.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت