سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 190968
تاریخ انتشار: 1401/05/15
دیدار تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) با خانواده شهید اسکندری/ سیدالشهدای مقاومت فارس، در حرم مطهر، تشییع و خاکسپاری می شود

HyperLink

صبح امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، به اتفاق اعضای شورای معاونان آستان مقدس، با حضور در منزل سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، با خانواده مکرم و معزز این شهید والامقام دیدار کرد. 


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، تولیت حرم مطهر در این دیدار اظهار کرد: شهادت آرزوی دیرینه این سردار پرافتخار اسلام و جریان مقاومت بود، که به لطف خداوند متعال، به این فیض نائل شدند. اِن شاءالله روح بلند آن عزیز با ارواح طیبه شهدای کربلا و دفاع مقدس، به ویژه روح ملکوتی امام خمینی(رحمت الله علیه)، محشور گردد و عنایاتش شامل حال ما نیز گردد تا عاقبت بخیر شویم.


وی بیان کرد: بحمدالهی با رضایت خانواده معزز این شهید والامقام مقرر شده همزمان با عاشورای حسینی، پیکر مطهر سردار اسکندری، این شهید مدافع حرم، در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، تشییع و خاکسپاری شود.


تولیت حرم مطهر، ادامه داد: حقیقتا انسان از ته دل به حال نیکوی این شهید مظلوم بی سر، غبطه می خورد که همچون مولای خودش، حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به شهادت رسید. امیدواریم که خداوند متعال به برکت خون این شهید، اسلام و انقلاب اسلامی را بیش از پیش سربلند کند و مقدمه ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: این شهدای گرانقدر، پیش قراولان سپاه امام زمان(عج) هستند اِن شاءلله، خونشان برکت پیدا کند و منجر به ظهور حضرت مهدی(ارواحنافداه) شود.


حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری گفت: من زمانی که خبر شهادت شهدا را می شنوم نا خودآگاه به زمان دفاع مقدس برمی گردم و این آیه شریفه ۲۳ سوره مبارکه احزاب در ذهنم نقش می بندد؛ "مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ  فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبديلًا" "از ميان مؤمنان مردانى‌اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند. برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در همين‌ انتظارند و هرگز عقيده خود را تبديل نكردند." مصداق بارز آن هایی که منتظر شهادت بودند، شهید اسکندری است که خداوند ایشان را به آرزویش رساند و اینگونه این شهید بی سر، سربلند شدند و برای اسلام و انقلاب نیز، مایه سربلندی و افتخار شدند.


شایان ذکر است مراسم تشییع و تدفین سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، دوشنبه ۱۷ مردادماه، همزمان با عاشورای حسینی، از ساعت ۹ صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، برگزار خواهد شد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت