سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 201211
تاریخ انتشار: 1401/09/13
معاون فرهنگی حرم مطهر، اعلام کرد:
آغاز فراخوان سوگواره ملی هنری- ادبی شاهچراغ علیه السلام



دکتر طلایی، معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر، از برگزاری سوگواره ملی هنری- ادبی شاهچراغ(ع) به منظور گرامی داشت شهدای ۴آبان ماه، خبر داد.      


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، دکتر طلایی گفت: این سوگواره ملی، از امروز تا ۱۳ دی ماه، در دو محور بزرگداشت شهدا و جانبازان این حمله سبوعانه و محکومیت هتک حرمت سومین حرم اهل بیت علیهم السلام این حرم امن الهی، برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سوگواره ملی در پنج رشته تخصصی و دو بخش حرفه ای و مردمی، برگزار می گردد.

 

معاون فرهنگی حرم مطهر پیرامون رشته های سوگواره هنری ادبی شاهچراغ(ع) گفت: رشته های این سوگواره ملی شامل رشته آفرینش های ادبی در سه بخش شعر، داستان و دلنوشته، رشته هنرهای تصویری و انیمیشن در چهار بخش نماهنگ، مستند کوتاه، موشن گرافی و پوستر موشن، رشته صدا، موسیقی و سرود در چهاربخش تک آهنگ، سرود، نمایش رادیویی، برنامه رادیویی(پادکست)، رشته گرافیک در سه بخش پوستر، تایپوگرافی، اینفوگرافی و نقاشی در دو بخش نقاشی کلاسیک و دیجیتال است.

 

دکتر طلایی در ادامه به بخش دیگری از این سوگواره اشاره کرد و گفت: برای این سوگواره ملی، یک بخش ویژه هم، با هدف حمایت از تولید ایده و طرح های برتر در نظر گرفته شده است که شامل فیلم داستانی، نقاشی دیواری، نمادهای محیطی (اِلمان های شهری)، پرچم و کتیبه و نرم افزار تلفن همراه می باشد.

وی در مورد جوایز سوگواره گفت: به نفرات اول تا سوم هر بخش، به ترتیب پنج، سه و دو میلیون تومان کمک هزینه سفر مشهد مقدس به همراه تندیس سوگواره اهداء خواهد شد.

 

معاون فرهنگی حرم مطهر، مهلت ارسال آثار را ۱۳ دی ۱۴۰۱، اعلام کرد و گفت: علاقه مندان به شرکت در این سوگواره می توانند آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی soogvare@shahecheragh.ir ارسال نمایند.

دکتر طلایی در پایان اظهار کرد: علاقه مندان می توانند جزئیات و قوانین ارسال اثر در رشته های مختلف را در بخش ویژه ای که برای این منظور در پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir/soogvare قرار گرفته است مطالعه فرمایند. همچنین کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دبیرخانه سوگواره ملی هنری- ادبی شاهچراغ علیه السلام در صحن آستان مقدس، مراجعه و یا با شماره ۰۷۱۳۲۱۳۱۲۹۲ تماس حاصل فرمایند.



نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت