گالری تصاویر

پرینت
مراسم اربعین شهدای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام
1401/09/17

همزمان با فرا رسیدن، چهلم شهدای حمله تروریستی به بارگاه منور سیدالسادات الاعاظم، سوّمین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی، غرق عزا و ماتم است.
امروز پنجشنبه ۱۷ آذرماه، اربعین شهدای این جنایت سبوعانه است که با چهل و یکمین سالگرد شهادت شهیدمحراب حضرت آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب و دومین سالگرد شهادت سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، مقارن شده است. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، به همین مناسبت، امشب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء، با حضور گسترده و پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر امین ولایت، خانواده های معظم شهداء، خدام اعتاب مقدسه ایران اسلامی، تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و مسئولان استانی و کشوری، مراسم عزاداری در شبستان امام خمینی(قدس سره) برگزار شد.

در این مراسم، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط محمدرضا پورزرگری قاری بین‌المللی قرآن کریم، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداخت، حاج صادق آهنگران، مرثیه سرایی کرد و حاج عباس حیدرزاده، دعای روح بخش کمیل را قرائت نمود.
رونمایی از کتیبه احمدبن موسی(ع) و اسامی شهداء، برپایی موکب و ایستگاه صلواتی، برگزاری آیین خوشنویسی و اطعام زائران و مجاوران حرم مطهر، از دیگر برنامه های مراسم اربعین شهداء در آستان مقدس بود.

شایان ذکر است در حمله عنصر تکفیری داعش در ۴آبان ۱۴۰۱ به حرم مطهر، ۱۳ نفر از خدام و زائران این بارگاه منور، شهید و ۳۰ نفر مجروح شدند.

  • تشرف رئیس مجلس شورای اسلامی به آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و دیدار با تولیت و خانواده های شهدای حرم مطهر
    اکران مستند «پاییز حرم» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام
           
     

    نظرات کاربران

    1
      ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    نظر:
    کد امنیتی:
    200 کاراکتر
    منتخبین دوره دوم جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)


    آخرین گزارش های تصویری


    منتخبین دوره اول جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع)