سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 211252
تاریخ انتشار: 1401/10/11
نشست واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱ در حرم مطهر برگزار می شود



حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام از برگزاری نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های سراسر کشور، در آستان مقدس، خبر داد.   

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، تولیت حرم مطهر در جلسه هماهنگی و هم افزایی دییرخانه این نشست اظهار کرد: ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه امسال، همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، میزبان نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های کشور خواهد بود که در آن به صورت تخصصی، اغتشاشات ۱۴۰۱، واکاوی و علل، عوامل و راه کارهای مقابله با آن، بررسی می گردد.

تولیت حرم مطهر تصریح کرد: این نشست علمی به همت آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام و انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران و با مشارکت مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران، معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز و صدا و سیمای مرکز فارس برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری در ادامه اظهار کرد: انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران تاکنون  بیش از ۴۰ شماره فصلنامه علمی پژوهشی با عنوان  "پژوهش های انقلاب اسلامی" منتشر کرده است. مجله مطالعات اجتماعی انقلاب اسلامی نیز که یک مجله علمی پژوهشی دیگر است، جزو انتشارات جدید این انجمن علمی است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی اظهار کرد: فصلنامه علمی پژوهش های انقلاب اسلامی شامل مقالات اساتید و پژوهشگران در زمینه های مرتبط با انقلاب اسلامی با‌هدف ارایه نتایج مطالعات و پژوهش‌های علمی و ایجاد عرصه‌ای برای تبادل آرا، اندیشه‌ها و‌ اطلاعات ناظر بر انقلاب جمهوری اسلامی ایران، تبیین نظام‌مند مبانی نظری انقلاب اسلامی، اهداف کلان انقلاب اسلامی، راهبردهای ارتقاء فرهنگ و شناخت اندیشه انقلاب اسلامی، تبیین اندیشه‌های رهبری انقلاب اسلامی، مختصات دولت و جامعه در طراز انقلاب اسلامی، تبیین متدولوژی مطالعات انقلاب اسلامی، مطالعات آینده پژوهی در حوزه انقلاب اسلامی و مطالعات زمینه‌های اجتماعی و تاریخی شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی و نقد جریان های فکری سیاسی منتشر می شود.

وی گفت: انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران، در کنار انتشار مجلات علمی پژوهشی، برگزار کننده همایش های مختلف مجازی و حضوری از جمله همایش سالیانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های کشور نیز می باشد که امسال به میزبانی حرم مطهر و با موضوع واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱ برگزار می شود. اِن شاءالله این همایش که در راستای جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) برگزار می گردد، دستاوردهای ارزشمندی هم برای اساتید و پژوهشگران حوزه های علوم سیاسی و اجتماعی و هم برای اقشار مختلف جامعه از جمله نسل جوان داشته باشد.

شایان ذکر است، اساتید محترم دانشگاه و پژوهشگران گرانقدر برای حضور در این نشست علمی پژوهشی می توانند با مراجعه به نشانی eform.shahecheragh.ir/sabt به صورت اینترنتی و یا به صورت حضوری با مراجعه به دبیرخانه همایش واقع در کتابخانه حرم مطهر ثبت نام نمایند. همچنین آخرین اطلاعات و خبرها پیرامون این همایش علمی پژوهشی در بخش ویژه این همایش در پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر، به نشانی shahecheragh.ir/hamayesh در دسترس است. همچنین علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های ۰۷۱۳۲۱۳۱۳۶۷ و ۰۷۱۳۲۱۳۱۲۸۹ تماس حاصل فرمایند. 


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت