سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221329
تاریخ انتشار: 1401/11/13
بیانیه پایانی نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های سراسر کشور



امشب، ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۱، نشست سالیانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله»، که به مدت دو روز در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر برگزار گردید، با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.   

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، متن این بیانیه که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، اندیشمندان و اساتید به امامت آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در شبستان امام خمینی(قدس سره) قرائت شد، به این شرح است:


بسمه تعالی

«إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»

در ایام الله چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های سراسر کشور در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی در روز های ۱۲ و ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید دانشگاه های کشور برگزار شد. در این دو روز میزگرد ها و سخنرانی های متعددی پیرامون مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی با تاکید بر واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱ برگزار شد و در پایان مواردی به شرح ذیل مورد تاکید شرکت کنندگان قرار گرفت.

۱. انقلاب اسلامی ایران با سرنگونی رژیم طاغوتی پهلوی، روند وابستگی، تحقیر ملی و ظلم نسبت به مردم ایران را قطع کرد و جمهوری اسلامی را مبتنی بر آموزه های اسلامی از جمله عدالت طلبی و شعارهای انقلاب مبنی بر استقلال، آزادی برپا نمود که سرآغاز افتخارها و عظمت مجدد ملت تمدن ساز ایران شده است. در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استادان و محققان حوزه انقلاب اسلامی در دانشگاه های سراسر کشور، ضمن تجدید میثاق دوباره با آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، با رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)، خلف صالح معمار کبیر انقلاب اسلامی و قطب نمای نظام اسلامی، تجدید بیعت نموده و آمادگی کامل خود را در دفاع و حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی اعلام می‌داریم.

 

۲. بر استادان و محققان حوزه انقلاب اسلامی و همه علاقه مندان و صاحب-نظران این حوزه، فرض است که ضمن شرکت در جهاد عظیم فکری، نسبت به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف همت گماشته و کام نسل جوان و جویای حقیقت را با معارف زلال انقلاب و اندیشه امام خمینی(رحمت الله علیه) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) سیراب سازند.

تردیدی نیست که تلاش مضاعف برای شرکت در جهش و خیزش علمی و رسیدن به قله‌های علم و وقوع رستاخیز علمی انقلاب بیش از همه برعهده استادان و محققان حوزه انقلاب اسلامی است.

 

۳. اغتشاشات اخیر برای مخدوش جلوه دادن تلاشهای دولت مردمی در لغو و خنثی سازی تحریم های ظالمانه و غیرقانونی نظام سلطه که زمینه‌ساز قطع دست استکبار در عرصه ملی- منطقه‌ای شده و می رود طومار دشمن را در منطقه و جهان برچیند. از دولت محترم و مسئولان ارشد کشور درخواست می-شود با اهتمام جدی به حل مشکلات اقتصادی و رفع دغدغه های جامعه، زمینه را برای هرگونه سوء استفاده احتمالی بعدی دشمنان سد نموده و بارقه های امید را در دل میلیونها ایرانی زنده نگه دارند. از ملت فهیم و شهیدپرور و با بصیرت انقلابی ایران اسلامی نیز درخواست می کنیم با هوشمندی و حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یکبار دیگر دشمنان‌ و کینه‌توزان را ناکام گذارند.

 

۴. در اغتشاش های اخیر، دشمنان قسم خورده اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی با استفاده از تمام ظرفیت های خود به میدان آمده و به هتک حرمت ارزش ها و آرمان ها و باورهای فرهنگی- اجتماعی جامعه پرداخته و به مقدسات ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی اهانت کردند. از دستگاه‌های فرهنگی و انقلابی درخواست می شود ضمن زمینه سازی و تلاش مضاعف در جهت احیای آرمان های ارزشی جامعه عفیف ایرانی، برای مظاهر بدحجابی و هنجارشکنی های اجتماعی، چاره ای فرهنگی، اجتماعی و قانونی بیابند.

 

۵. مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان غربی با توجیه های سخیف و بی پایه، به قرآن کریم کتاب آسمانی حدود دو میلیارد مسلمان در جهان اهانت نموده و وقاحت و بی شرمی را به نهایت رساندند. ما استادان و محققان حوزه انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن اهانت و هتک حرمت این مدعیان دروغین آزادی و حقوق بشر، از دولت و مسئولان کشور می خواهیم که در روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها تجدیدنظر نموده و راه مناسبی برای پاسخ به این اهانت ها جستجو کنند.

 

۶. به تعبیر امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی، هدیه الهی و انفجار نور بود که در انگیزه و هدف، شیوه و روش و نتایج و آثار با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است. نگرش صدرایی و نوع دیدگاه وی به خدا، انسان، جامعه و هستی، منشأ بسیاری از تمایزات انقلاب اسلامی است. بنابراین فهم جوهره الهی انقلاب اهمیت بسیاری دارد. همین مسئله، ابعاد فرهنگی و اندیشه انقلاب اسلامی را برجسته ساخته و از مسئولان و متولیان کتاب ها و دروس انقلاب اسلامی، انتظار دارد با تلاش مضاعف برای توسعه کمی و کیفی درس انقلاب اسلامی و محتوای کتابهای درسی، توجه ویژه خود را به اساتيد انقلابی و متعهد ارزشی معطوف نموده و با جذب و تقویت این گونه استادان، بر غنای هر چه بیشتر درس انقلاب اسلامی و حوزه مطالعاتی آن بیافزایند.

۷. با توجه به اعلام جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ضرورت تلاش مضاعف در این عرصه، همه استادان و محققان و علاقه مندان انقلاب اسلامی و همه جامعه علمی- فرهنگی و نخبگان و روشنفکران جامعه را به این جهاد عظیم دعوت نموده و خود در پیشاپیش این حرکت مقدس تا پای جان استقامت و ایستادگی خواهیم کرد.

 

۸. حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه السلام و به خاک و خون کشیدن جمعی از زائران این آستان ملکوتی، باعث جریحه دار شدن قلوب همه آزادگان جهان، بویژه محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گردید. استادان و اندیشمندان انقلاب اسلامی، همچون خیل عظیم دانشگاهیان، این جنایت سبوعانه را محکوم کرده و بر محاکمه و مجازات عاملان این جنایت، تاکید می ورزیم.

 

ایران اسلامی در آستانه جهش و خیزش علمی و رسیدن به قله‌های علم و وقوع رستاخیز علمی است و دشمنان از اقتدار علمی ما سخت در هراسند و برای متوقف کردن رشد علمی ایران تلاش می کنند، اما به فضل الهی، با درایت و بصیرت نخبگان و فرهیختگان انقلابی، این تلاش های مذبوحانه ره به جایی نخواهد برد و ما استادان درس انقلاب اسلامی در دانشگاه های سراسر کشور با جهاد تبیین، این تلاش ها را ناکام خواهیم گذاشت.

 

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 

 


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
  نام:
  ایمیل:
  نظر:
  کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت