سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221333
تاریخ انتشار: 1401/11/13
در نشست سالیانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور، عنوان شد؛
حجت الاسلام حرزاده: نیاز اساسی جوانان ما خودشناسی و تقوای الهی است



حجت الاسلام محمدمهدی حرزاده، معاون آموزشی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور، پنج‌شنبه، ۱۳ بهمن‌ماه، در دومین روز نشست سالیانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» که در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با اشاره به اقدامات امام جواد علیه السلام در مقابله با دشمن فرموده اند که دشمن وقتی آشکار دشمنی کند مقابله با آن آسان است اما اگر از راه نفاق وارد شود، کار سخت می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، وی ادامه داد: مأمون یکی از همین دشمنان بود که با ظاهر مدافع اسلام ظاهر می شد. راهکار امام جواد علیه السلام برای مقابله با دشمن منافق این بود که باید مردم را در خصوص این دشمنان بیدار کرد. لذا جهاد تبیین بهترین راه کار در این خصوص است.

 

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه های کشور گفت: برخی می گویند که کلاس های معارف نمی تواند موجب متحول کردن افراد شود، اما اگر این کلاس ها نبود آن وقت متوجه می شدیم که چه اتفاقات نامناسبی می توانست رخ دهد. در همین ناآرامی ها بسیاری از همین کلاس های معارف و درس انقلاب اسلامی به گفتگو با دانشجویان و اغنا و آرام کردن آنها منتهی می شد.

 

حجت الاسلام حرزاده با اشاره به کتاب های طرح تحول کوتاه مدت گفت: دانشگاه معارف در این خصوص جلسات نقد برگزار می کند و از اساتید این حوزه در مورد این کتب نظرخواهی می کنیم. ده صاحبنظر و استاد موفق در تبیین معارف دین مثل مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، شهید آیت الله مطهری و آیت الله مصباح یزدی را انتخاب کرده ایم که بسته های کتب این صاحبنظران توسط اساتید در کلاس های دانشگاهی مورد استفاده و تدریس قرار بگیرند.

 

وی تصریح کرد: نیاز معارفی دانشجویان را باید شناسایی کنیم، من معتقد هستم که نیاز اساسی جوانان ما خودشناسی و تقوای الهی است.

حجت الاسلام حرزاده اظهار کرد: باید طی یک بررسی جامع، ببینیم که درس انقلاب اسلامی آیا باید در ادامه تاریخ اسلام بیاید یا اینکه مباحث دیگری در این حوزه مطرح و اجرا شود و باید در این خصوص کار کنیم.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت