سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221411
تاریخ انتشار: 1402/01/01
تولیت حرم مطهر: تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، لطف مضاعف خداوند متعال در حق بندگانش است

HyperLink

آیین تحویل سال ۱۴۰۲ هجری شمسی با حضور گسترده زائران و مجاروان، و خانواده های شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، در صحن و سرای این بارگاه منور، با شکوه فراوان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری تولیت حرم مطهر، در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک سال نو به خانواده های معزز شهدای حرم مطهر و عموم مجاوران و زائران این بارگاه منور که از اقصی نقاط کشور به آستان مقدس مشرف شده اند، گفت: در سالی که گذشت حادثه دلخراشی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام رخ داد که هیچگاه از ذهن و ضمیر خادمان حرم مطهر و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، فراموش نمی شود.

وی ادامه داد: در حمله تروریستی ۴ آبان ۱۴۰۱ که توسط عنصر تکفیری داعش در کنار مضجع ملکوتی حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام به وقوع پیوست، جمعی از بهترین فرزندان این مرز و بوم، هم از زائران و هم از خادمان به خاک و خون کشیده شدند. تمامی ۱۳ شهیدی که در این مکان مقدس به فیض شهادت نائل آمدند، از بهترین فرزندان این مرز و بوم بودند، ستارگان درخشانی که از هفت آسمان، در یکی از پاک ترین و مطهرترین نقاط دنیا، یعنی حرم اهل بیت(ع)، گردهم آمدند و در لحظات ملکوتی اذان مغرب و هنگام نماز، توسط بدترین انسان های روی زمین و اشقیای عالَم، مظلومانه در خون خودشان غلتیدند. امیدواریم خداوند بزرگ به لطف وکرم خویش، انتقام خون این شهدای مظلوم را از بانیان و مسببان این فاجعه ی مصیبت بار به زودی زود بگیرد.

 

تولیت حرم مطهر گفت: این زمان تحویل سال، یکی از بهترین فرصت ها برای دعا به پیشگاه خداوند متعال است. در این مکان مقدس و در جوار فرزندان جلیل القدر حضرت موسی بن جعفر علیه السلام، از خداوند بزرگ بخواهیم همانند همین سالی که در حال اتمام است، عاقبت همه ما را ختم به خیر کند و اِن شاءالله سال پرخیر و برکتی پیش روی امت اسلام و همه مردم بزرگوار ایران اسلامی باشد.

وی با اشاره به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن گفت: این تقارن، لطف مضاعف خداوند متعال در حق بندگانش است. خداوند بهار طبیعت را که از الطاف حضرت باری تعالی است، برای انسان های عاقل به عنوان یک آیت و نشانه از وجود رستاخیز و قیامت معرفی می کند. «فَانْظُرْ إِلی آثارِ رَحْمَتِ اللّهِ کیفَ یحْی اْلأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها إِنّ ذلِک لَمُحْی الْمَوْتی وَ هُوَ عَلی کلّ شَی ءٍ قَدیرٌ؛ پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را پس از مرگش زنده می گرداند. در حقیقت، هم اوست که زنده کننده مردگان است و اوست که بر هر چیزی تواناست - آیه ۵۰ سوره روم».

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بهار طبیعت به ما هشدار می دهد همانگونه که سال ها می آیند و می روند، دنیا هم یک زمان به پایان می رسد و جهان دیگری شروع می شود، جهانی از جنس ابدیت که انسان باید در پیشگاه خدا پاسخگوی همه اعمالش باشد. از اعمال ریز تا درشت و از کارهای نیک تا کارهای بد، همه در پیشگاه خدا ثبت می شود و وقتی آن جهان برپا می گردد، همه اینها محاسبه و هرکس به نتایج اعمال خودش دست پیدا می کند. «فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّة خَیْراً یَرَهُ * و مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّة شَرّاً یَرَهُ - پس هر کس به قدر ذره‌ای کار نیک کرده باشد (پاداش) آن را خواهد دید. و هر کس به قدر ذره‌ای کار زشتی مرتکب شده آن هم به کیفرش خواهد رسید. آیات ۷ و ۸ سوره زلزال».

 

تولیت حرم مطهر ماه ضیافت الهی را نیز یکی دیگر از الطاف خداوند متعال دانست و گفت: بهار قرآن، ماه رمضان است. «لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ رَبِيعٌ وَ رَبِيعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَان. (امام محمدباقر علیه السلام)» رمضان شهرالله یعنی ماه خدا است، همان طور که شعبان، ماه رسول الله است. توفیق و سعادت می خواهد که انسان قابل باشد و بر سر سفره ضیافت خداوند بزرگ، حاضر و بهره مند گردد. ماهی که نفس کشیدن و حتی خوابیدن فرد روزه دار در آن عبادت است. ماهی که در آن، درهای جهنم بسته و درهای بهشت بر روی بندگان باز می گردد. به معنای واقعی کلمه، رمضان ماه رحمت واسعه الهی است. باید همه ما قدر این فرصت ارزشمند را را بدانیم و اِن شاءلله با آمادگی کامل، شَرف حضور بر سر سفره مهمانی خداوند بزرگ را پیدا کنیم.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت