سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221491
تاریخ انتشار: 1402/2/18
دیدار تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) با خانواده شهید معصومی



حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، به همراه معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس، با حضور در منزل شهید سید فریدالدین معصومی در تهران، که در واقعه تروریستی ۴ آبان ۱۴۰۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد، ضمن تکریم و عرض تسلیت و همدردی با خانواده معزز این شهید والامقام، صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال برای ایشان مسألت کردند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس، شهید معصومی، ۳۹ ساله از اهالی شهر قم، خادم حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام، حافظ قرآن و از نخبگان ایرانی و مدیر عامل هلدینگ برق و انرژی غدیر بود. این شهید والامقام نقش به سزایی در تکمیل و راه اندازی طرح های برق و انرژی در کشور داشت. شهید معصومی دانش آموخته مقطع دکتری رشته مهندسي مكانيك شاخه مکاترونیک بود. ایشان پس از اخذ مدارک کارشناسی ارشد و دکتری خود از دانشگاههای کنتربری و اوکلند کشور نیوزلند برای خدمت به میهن اسلامی به ایران بازگشته بود.

در روز حادثه، شهید معصومی پس از اتمام یک مأموریت کاری در مورد پیشبرد پروژه های برق و انرژی در استان فارس، در مسیر بازگشت به منزل به قصد زیارت حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام و انجام فرضیه نماز به حرم مطهر مشرف شده بود که در جوار ضریح مطهر مورد هدف تروریست تکفیری قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. علاوه بر خدمات ارزنده و طرح های علمی، از این شهید والامقام دو فرزند به نامهای مهدیار ۱۱ ساله و محدثه ۵ ساله به یادگار مانده است. پیکر مطهر شهید سید فریدالدین معصومی ۶ آبان ۱۴۰۱ تشییع و در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفت.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت