سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 221521
تاریخ انتشار: 1402/3/1
دیدار خانواده های شهدای آستان مقدس با حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری

HyperLink

امروز دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲، همزمان با دومین روز دهه پرفضیلت کرامت، جمعی از خانواده های معزز شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، ضمن تشرف به این بارگاه منور، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر، در فضایی صمیمانه دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، دکتر کلانتری در این دیدار، ضمن تبریک فرارسیدن دهه پرفضیلت کرامت و سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و خیر مقدم به خانواده های معزز شهدا، اظهار کرد: علی الدوام در بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مسؤولان و آحاد مختلف مردم، یاد و ذکر شهدای مظلوم حرم مطهر همواره بوده و هست و قبور مطهر این گلگون کفنان از روز شهادتشان تا به امروز، به عنوان ملجأ و زیارتگاهی جدید در حرم مطهر، مطرح شده است.

 

وی ادامه داد: در حالی‌که هنوز چند ماه به سالگرد شهادت این عزیزان باقی مانده است، بسیاری از نهادها و دستگاه‌های کشوری از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی هستند که مراسمی در شأن شهدا برگزار کنند. حرم مطهر نیز در تدارک برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم سالگرد شهدا و آن حادثه دلخراش تروریستی است که دل های همه مؤمنان را جریحه‌دار کرده است. فرمایشی که حضرت آقا در دیدار خانواده‌های شهدای حرم مطهر داشتند، خیلی عجیب بود، فرمودند: "بایستی دستگاه‌های فرهنگی ما، دستگاه‌های رسانه‌ای ما، عناصر هنری ما، این قضیّه را مثل قضیّه‌ی عاشورا، مثل قضایای گوناگون تاریخی، نگه دارند، بزرگ کنند، ترسیم کنند، آیندگان بفهمند". خیلی عجیب است، ما شهید زیاد داشته‌ایم، حوادث بزرگی که حقیقتاً در تاریخ انقلاب اسلامی کم‌نظیر بوده است، مانند انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، شهادت شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان، انفجار دفتر نخست وزیری و ... ولی این تعبیر معظم لَه، تعبیر خاص و عجیبی است که گویای عظمت این شهدا و مظلومیت آنها است. اِن شاءالله خداوند به برکت خون این شهدا که از جهات مختلف مظلوم بودند، آنچنان که شایسته و بایسته است به خانواده آنها صبر و اجر عنایت کند به برکت خون شهداء، ریشه تروریسم تکفیری از کل جهان اسلام برچیده شود؛ و مسببان و مجریان این عمل ددمنشانه به سزای عملشان برسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری، شهدای حرم مطهر را برگزیده خداوند دانست و عنوان کرد: این شهدا هم زائر اهل بیت علیهم السلام بودند و هم در بهترین وقت عبادت و بندگی، هنگام نماز مغرب و عشاء و هم در قسمتی از امن ترین نقاط عالَم - حرم امن امین ولایت - مظلومانه به فیض شهادت رسیدند. حقیقتاً از جهاتی این جمع شهداء بی‌نظیر است. این جمع، برگزیده خداوند بودند، که مقدر شد مظلومانه در این نقطه به شهادت برسند. تلاش‌های بسیاری و برنامه های متعددی در سراسر کشور و حتی خارج از کشور برای بزرگداشت هرچه بهتر این اعاظم صورت گرفت؛ همچنانکه هنوز شب های جمعه مراسم به یاد شهدا برگزار می‌گردد. الحمدلله دیدار خانواده های شهداء با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از بهترین دیدارها بود و اِن شاءالله برنامه های بزرگداشت شهدای حرم مطهر، علی الدوام با قدرت و جدیت بیشتر، ادامه خواهد داشت.

 

تولیت حرم مطهر در پایان ابراز امیدواری کرد با مساعدت هرچه بیشتر بنیاد شهید، گام های موثرتری در راستای حمایت بیشتر و رفع مشکلات جانبازان، مجروحین و خانواده های معزز شهدای حرم مطهر برداشته شود.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت