سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 60367
تاریخ انتشار: 1400/03/27
نشست مسئولان استان فارس و سومین حرم اهل بیت(ع) با موضوع بزرگداشت سیدالسادات الاعاظم/ افتتاح و رونمایی از چند پروژه حرم مطهر

HyperLink

در نشستی که صبح امروز پنجشنبه، ۲۷ خردادماه به مناسبت روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام در جوار بارگاه منور این امامزاده جلیل القدر با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت حرم مطهر و مسئولان سازمان ها، نهادها، ادارات و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد، از چندین طرح و پروژه حرم مطهر رونمایی شد. 


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، در این نشست ضمن اعلام افتتاح مرکز فیزیوتراپی دارالشفاء و همچنین مرکز مانیتورینگ حرم مطهر، از پوسترهای دو جشنواره چلچراغ با محتوای آثار رادیو تلویزیونی و جشنواره سراسری سرود امین ولایت رونمایی گردید. در این مراسم همچنین از سه کتاب با عناوین "کاشی های بهشت"، "درجوار نور" و "سیمای حضرت شاهچراغ(ع) در تعزیه" رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت حرم مطهر در این نشست، پس از ادای احترام و تقدیم سلام به پیشگاه منور حضرت شاهچراغ(ع) اظهار کرد: به تعبير زيارتي كه پايين پاي مرقد ایشان خوانده مي شود ما شهادت ميدهيم كه حضرت احمدبن موسي(ع) بابي گشوده  به سوي خداوند است.

وی ادامه داد: كساني كه با دعاي شريف ندبه آشنا هستند، مي دانند كه اين لقب مربوط به ائمه اطهار(ع) است و ما در این دعا مي گوييم كه "ایْنَ بابُ اللهِ الَّذی مِنْهُ یُؤْتی"، كجاست آن دري كه به سوي خدا گشوده هست كه منظور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و ما بايد از طريق ايشان به خداوند وصل شويم. حال اين چه مقامي است كه خداوند متعال به جناب احمد بن موسي(ع) كه امام معصوم نيست داده است اما سمت باب اللهي دارد؛ چيزي كه ايشان را به مقام رسانده است فرمانبرداري از امام زمان خويش است .

آیت الله دژکام تصرح کرد: اين جايگاه رفيعي كه حضرت احمد بن موسي(ع) دارند به واسطه ي دعاي امام رضا(ع) در حق ايشان هست. امام رضا(ع) فرمود خدا كند كه هيج وقت ضايع نشويد و اين پرچم بالا و بالا رفت تا جايي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله) و مرجع اعلاي جهان تشيع در كنار اين حرم مي ايستد و زيارت كه مي خواند مي گويد اين سومين حرم اهل بيت(ع) در ايران اسلامي است. يعني ۱۲۰۰ سال مي گذرد اما كلمه امام رضا(ع) خود را نشان مي دهد و اوج مي گيرد، مسلما خدمت كردن به اين آستان مقدس  در راستاي همين دعاي امام رضا(ع) است. این امام همام دعا كرد كه برادر اِن شاءالله هرگز عَلَم تو زمين نخورد و شما هم كمك مي دهيد كه اين علم افراشته باشد.


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت