سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 775
تاریخ انتشار: 1394/5/11
معرفی دارالشفاء - درمانگاه خیریه حضرت شاهچراغ(ع)




مقدمه :

باورهاي اخلاقی و مذهبی ارزشمندی بين شيفتگان خاندان نبوت و اهل بيت (علیهم السلام)  وجود دارد كه نشأت گرفته از پاكي اخلاص و زلالي اعتقاد آنان دارد. آنان باور دارند، حس مي كنند و دريافت لازم را از راز و نيازهاي خود با رب جليل و رحمان و ذريه رسول مكرمه(صلی الله عليه و آله و سلم) كسب مي كنند و به ديگران گسترش مي دهند. آنان كه به خدمت اين باورمندي درآمده اند نيز با تمام توان و تلاش مي كوشند در گوشه و زاويه اي از اين آرامش و اعتقاد جايي براي خويش بگشايند وگامي در راه راحتي خيال و آسايش هم نوعان بردارند واحداث درمانگاه خيريه حضرت شاهچراغ(علیه السلام) نيز در بستر همين هدف و انديشه قرار گرفته است.

معرفي دارالشفاء

پلی کلینیک خیریه بارگاه مطهر احمدی و محمدی (ع) یا دارالشفاء حضرت شاهچراغ (ع) در ضلع جنوبی صحن مطهر بنا شده است که خدمات بهداشتی درمانی ، دارویی و فوریت های پزشکی را به عموم زائرین و نیازمندان به امر سلامت، ارائه می دهد.

ساختمان این مرکز در سه طبقه با مساحت حدود 2000 متر مربع بنا شده است که در طبق فوقانی آن امور اداری دارالشفاء، کلینیک به روز و مجهز دندانپزشکی، مرکز جامع تخصصی و فوق تخصصی، مرکز تست ورزش و بیماری های قلبی و کلینیک زنان و زایمان می باشد.

در طبقه همکف این مجموعه، پزشکان عمومی و طرح خانواده، مرکز بهداشت و مشاوره، اتاق جراحی سرپایی ، فوریت های پزشکی ، واحد تزریقات و داروخانه آستان مقدس قرار دارد.

در طبقه زیرزمین، مرکز رادیولوژی و آزمایشگاه  دارالشفاء آستان مقدس واقع می باشد.

از دیگر فعالیت های مهم پلی کلینیک، ارائه خدمات رایگان درمانی برای افراد نیازمند وهمچنین ارائه خدمات بیمه ای رایگان به کلیه خادمین حرم طهر می باشد.

همچنین به منظور امنیت سلامت زائرین که به زیارت بارگاه سراسر نور حضرت شاهچراغ (ع) مشرف می شوند، ایستگاه تمام وقت اورژانس و واحد های امداد پزشکی در فضای متبرک حرم، درنظر گرفته شده است.

 


200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت