سایت شاهچراغ/ مشاهده متن خبر
شماره خبر: 222116
تاریخ انتشار: 1403/4/12
اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و توزیع ۶۲ هزار اقلام غذایی متبرک حرم مطهر بین زائران، در روز عید غدیر



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، دکتر طلایی معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات، و مهندس صحرائیان، معاون توسعه و مدیریت منابع حرم مطهر، در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس، به تشریح برنامه های مختلف فرهنگی و همچنین اقدامات این بارگاه منور در ارائه خدمت به زوّار سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام، در ایّام عید سعید غدیر پرداختند.

 

در ابتدای این گفتگو، دکتر طلایی معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس، به تشریح ویژه برنامه های فرهنگی برگزار شده در حرم مطهر  به مناسبت عید سعید غدیر و میلاد باسعادت امام موسی کاظم علیه السلام، پرداخت و گفت: به مناسبت این ایّام خجسته، از چهارم تا ششم تیرماه، هرشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد، در شبستان امام خمینی(قدس سره) به ایراد سخن پرداخت و مداحان اهل‌بیت علیهم السلام، حاج صادق آهنگران، کربلایی بهنام زارع و کربلایی محسن عراقی، مدیحه‌سرایی کردند.

 

وی ادامه داد: در روز عید سعید امامت و ولایت، ویژه برنامه های مختلفی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، برگزار شد. قرائت خطبه غدیر با نوای حاج مهدی کریم‌پور، آیین عقد اخوت بین زائران حرم مطهر با حضور آیت الله دژکام نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، اطعام زائران در ظهر و شام این عید سعید، مراسم شادپیمایی همراه با توزیع کیک ۱۱۰ طبقه ای بین زائران و مجاوران حرم مطهر، و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد و مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت علیهم السلام در ثنای مولای متقیان حضرت علی‌ علیه السلام، از جمله برنامه های عید سعید غدیر، در حرم مطهر بود. همچنین در فضای مجازی معاونت فرهنگی، مسابقه کتابخوانی اینترنتی «آن چهارده روز»، همراه با اهدای هدایای ارزنده برگزار گردید.

 

دکتر طلایی گفت: در همین ایّام خجسته، محافل قرآنی برای برادران و خواهران، برپا و ویژه برنامه های متنوع در بوستان کودک و نوجوان، برای آینده سازان فردا، اجرا شد. برای بانوان نیز دو کارگاه آموزشی در این ایّام برگزار گردید؛ سلسله نشست های همسرانه، مادرانه با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه به همراه توسل و مناجات، و «خانواده تراز» سلسله نشست های تربیتی با موضوع توصیه های پدرانه حضرت علی علیه السلام، در نامه ۳۱ نهج البلاغه. همچنین به‌مناسبت عید سعید غدیر، مراسم عقد ازدواج دائم ۱۷ زوج جوان، به صورت جداگانه، با حضور خدام حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، همراه با پرچم متبرک بارگاه مقدس امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام، و اهداء هدایای تبرکی حرم مطهر، در سالن پیوند آسمانی برگزار شد.

 

وی در پایان به مسـابقه کتابخـوانی اینـترنتی ویژه بانوان شیرازی، در روز عید غدیر اشاره کرد و گفت: منبع این مسابقه بزرگ کتابخوانی، کتاب «خون دلی که لعل شد»، اثر امام خامنه ای(مدظله العالی) بود. و بحمدالله مورد استقبال بسیار خوب بانوان شیرازی قرار گرفت. و اِن‌شاءالله فهرست اسامی برگزیدگان آن، در هفته آتی اعلام خواهد شد. این کتاب ارزشمند حاوی خاطرات حضرت آیت‌الله العظمی سیّد علی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است. این کتاب ترجمه‌ی فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» است که پیش از این به زبان عربی در بیروت منتشر و توسط سیّد حسن نصرالله معرّفی شد.‌ آنچه کتاب حاضر را از کتابهای مشابه متمایز می‌کند، بیان حکمت‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی است که به فراخور بحثها بیان شده و هر کدام از آنها می‌تواند چراغ راهی برای آشنایی مخاطب کتاب بویژه جوانان عزیز با فجایع رژیم منحوس پهلوی، و همچنین سختی‌ها، مرارتها و رنجهای مبارزان و در مقابل پایمردی‌ها، مقاومت‌ها، خلوص و ایمان انقلابیون باشد.

 

در ادامه این گفتگو، مهندس صحرائیان، به اطعام بزرگ عید غدیر اشاره کرد و گفت: با مشارکت خیّرین گرانقدر،  ۱۴ هزار زائر حضرت، در ظهر عید غدیر از خوان کرم حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، متنعم شدند.

 

وی در ادامه به توزیع بزرگترین کیک طبقاتی جهان بین ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اشاره کرد و گفت: در عصر عید غدیر، بعد از برگزاری مراسم باشکوه شادپیمایی از میدان شهداء به سمت حرم مطهر، تعداد ۱۷ هزار قطعه کیک خامه‌ای، توسط خدام آستان مقدس بین زائران و مجاوران حرم مطهر و شرکت‌کنندگان در مراسم شادپیمایی توزیع شد.

مهندس صحرائیان گفت: توزیع ۱۵ هزار بستنی و ۸ هزار فالوده، و همچنین توزیع ۸ هزار ساندویچ کباب، بین زائران حضرت در ضیافت شام عید سعید غدیر، از دیگران اقدامات انجام شده در راستای تکریم ارادتمندان به مولای متقیان، امیرمومنان، حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام، در روز عید بزرگ امامت و ولایت بود.

 

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام، در پایان اظهار کرد: سامانه پرداخت اینترنتی نذورات حرم مطهر به نشانی nazr.shahecheragh.ir با امکان انتخاب نیّات مختلف، ازجمله اطعام، ذبح قربانی، کمک به توسعه حرم، صدقه، نذر فرهنگی، نذر فرش، نذر چادر، کمک به درمانگاه آستان مقدس، نذر عام و واریز به ضریح مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام، آماده دریافت نذورات نقدی خیرین و نیک‌اندیشان ارجمند می‌باشد.

 


نظرات کاربران

1
  ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:

200 کاراکتر




گزارش های تصویری


جست و جو در سایت